Mercedes E 63 AMG: Nový motor, je to biturbo (557 k)
Mohli jsme si myslet, že nový motor 63 AMG o objemu 5,5 litru zůstane nějakou dobu specialitou modelů CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG. Zvlášť poté, co model střední třídy C 63 AMG zůstal i po faceliftu věrný velkoobjemovému atmosférickému osmiválci.
V případě třídy E ale nastoupí downsizing jen pár měsíců po zahájení výroby nové motorizace. Jak uvedl web AutoBild.de, nový biturbo osmiválec se začne dodávat pro E 63 AMG, a to hned ve dvou výkonových verzích.
Ta základní zachovává 386 kW (525 k), jako měl původní agregát. Díky přeplňovaní ale poskočí točivý moment z 630 na 700 Nm. Výkonnější verze s AMG Performance paketem pak dává 410 kW (557 k) a 800 Nm. S ní E 63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a nekompromisně jej zastaví omezovač na 250 km/h.
S příplatkem za AMG Driver paket získá zákazník kurz AMG Driver Academy a zvýšení maximální rychlosti na 300 km/h.
Kromě vyššího točivého momentu se nový motor vyznačuje také nižší kombinovanou spotřebou. Díky přeplňování a instalaci systému Start/Stop se snížila o 2,8 litru na 9,8 l/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 230 g/km.
Cena pro Německo je u sedanu stanovena na 105.791 euro (2,56 milionu Kč), příplatek za kombi je 2618 euro (63 tisíc Kč) a za AMG Performance paket 8307 euro (200 tisíc Kč).