Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Clubman All4 Scrambler: Ve dvou stopách

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Co mají společného jednostopé scramblery a Mini? V rámci koncernu BMW vlastně dost, tak se je rozhodl spojit.

Scramblery, tedy motorky s terénními pneumatikami a zvednutými výfuky, určené k dovádění nejen v písku, se vracejí mohutně do módy. A u BMW před časem podobný stroj odvodili z naháče R nineT dokonce si ho lze koupit a postavit do garáže. Teď se rozhodli propojit dva světy: motocyklový a automobilový. Za základ nového konceptu zvolili kombík Mini Clubman.

Pochopitelně ne jen tak ledajaký, ale čtyřkolku All4. Aby se jí na nezpevněných cestách líbilo ještě více, je zvýšená, má větší oplastování včetně krytů podvozku, drsné terénní pneumatiky obuté na pětipaprskových černých kolech a na masce dvě přídavná světla. Ta trochu připomínají soutěžní miníky z Rallye Monte Carlo. Praktické křídlové dveře Clubmanu nové generace zůstaly zachovány. Navíc dostal retro střešní nosič a cestovní kufr, který také nechává pozdravovat šedesátá léta minulého věku, možná, že podobný má leckdo ještě doma.

Jinak černý interiér oživily sedačky karamelové barvy v kombinaci kůže Nappa a Alcantary. Tady se na nějaký off-road styl nehrálo, prioritou je luxus. Přesně takové sedlo, byť jen kožené, si lze objednat na motorku. A šedostříbrná barva Midnight Frozen Grey pochází rovněž od dvoukolového krasavce, kterého automobilka nezapomněla nafotit s novým dvoustopým Scramblerem. Inspirace je jasná, ani na sedačkách nechybí patřičná loga.

Žádné technické údaje konceptu nebyly zveřejněny, připomeňme, že nejvýkonnější Clubman S All4 pohání dvoulitrový zážehový čtyřválec se 141 kW a 300 N.m, turbodiesel, také dvoulitr, nabízí o kilowatt méně, ale zato 400 N.m. Ten jede 222 km/h a z nuly na stovku akceleruje za 7,2 s. Benzinové verze jsou o 3 km/h a dvě, respektive tři desetinky rychlejší, záleží na převodovce (šestistupňovém manuálu, případně osmistupňovém automatu).

Za studií Mini Clubman All4 Scrambler stojí ve skutečnosti italské zastoupení Mini, nevznikla tedy v Británii, případně v Německu. Důvod? Premiéru má na autosalonu v Turíně v parku Valentino. Produkce Mini není žádná levná legrace, ale kdyby se našel dostatek zájemců, mohl by tenhle projekt dostat zelenou a něco podobného se objevit v sérii, co říkáte? Až na cetky typu střešního nosiče a retro zavazadla totiž nevypadá vůbec zle!

Aleš Dragoun
Diskuze (0)