Mini 2011: Modernizace hatchbacku, kombi i kabrioletu

Mini 2011: Modernizace hatchbacku, kombi i kabrioletu

 
 

Druhá generace nového Mini a třetí celkově se vyrábí od roku 2006. Po čtyřech letech přichází modernizace.

Dotkla se všech základních modelů, tedy Mini, Clubmanu a kabrioletu. Designové změny jsou minimální, vše se točí hlavně kolem vznětových motorů, které jsou méně žíznivé. Mini One D a Cooper D se čtyřválci 1,6 litru spotřebují v kombinaci dle norem EU shodně pouhých 3,8 l nafty na 100 km. Turbodiesely jsou k dispozici i jako kombi Clubman a kabriolet.

Optimalizované turbodiesely

Základní Mini One D nabízí výkon 66 kW (90 k)/4000 min-1, točivý moment 215 Nm/1750-2500 min-1, z klidu dosáhne stovky za 11,4 s a rozjede se až na 184 km/h. Kombi One D Clubman je o 0,4 s a 2 km/h pomalejší, na 100 km pak žádá 3,9 l nafty. Ostrý Cooper D dává řidiči k dispozici 82 kW (112 k)/4000 min-1 a 270 Nm/1750-2250 min-1. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 9,7 s a jede až 197 km/h. Praktičtější Cooper D Clubman je v akceleraci na stovku o půl vteřiny pomalejší a ve spotřebě o decilitr žíznivější, ale dosahuje stejné maximální rychlosti. Clubman Cooper D Convertible zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 10,3 s a umí uhánět až 194 km/h při průměrné čtyřlitrové spotřebě.

Té je dosaženo i díky funkci Auto Start / Stop, tedy samočinnému vypínání motoru. Turbodieselové modely disponují také regenerací brzdné energie, nebo elektromechanickým posilovačem řízení. Šestistupňová přímo řazená převodovka signalizuje okamžik vhodný ke změně rychlosti. Vstřikování typu common-rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, stejně jako hliníková konstrukce přeplňovaných vznětových jednotek pochopitelně zůstaly. V základu dostanete i filtr pevných částic a oxidační katalyzátor.

Na benzin

Paleta zážehových agregátů sahá stále od verze One s 55 kW (75 k) přes variantu se 72 kW (98 k) až po Cooper (90 kW/122 k) a Cooper S, který poskytuje 135 kW (184 k). Všechny pohonné jednotky plní emisní normu Euro 5, jsou to rovněž čtyřválce s objemem 1,6 litru a proměnným časováním ventilů Valvetronic, které pochází z dílen BMW, majitele Mini.

Nejvýkonnější Mini Cooper S s turbodmychadlem typu twin-scroll akceleruje z klidu na 100 km/h za 7 s a za své služby žádá 5,8 l benzinu na 100 km. Mini One je samozřejmě úspornější, ten potřebuje k ujetí stejné vzdálenosti 5,1 l, a to v obou výkonových provedeních. Technici optimalizovali třecí ztráty, doba zážehu agregátů byla zkrácena na minimum. Rovněž Mini s těmito pohonnými jednotkami mají regenerační funkci při brzdění, start-stop systém, shodný posilovač řízení a signalizaci změny převodu.

Decentní změny

Vizuálně se nejvíc proměnila spodní část nárazníků, zejména toho předního, kde najdeme jiné vstupy vzduchu. Při návrzích byl brán také ohled na bezpečnost chodců a cyklistů při případných srážkách. Nesmí chybět nová provedení litých kol i barvy karoserie. Koncová a brzdová světla standardně u všech modelů používají LED diody, u Clubmanu mají od modelového roku 2011 chromované rámečky. Ukazatele směru na předních blatnících se také mírně změnily. Zadní mlhovky a couvací světla jsou usazena níže v nárazníku.

Uvnitř jsou nově navrženy ovladače audia a klimatizace, dostaly černé lakování, respektive chromování. Zavazadlový prostor kombi Clubman kryje praktická stahovací roletka. Značka Mini je proslulá tím, že interiér lze přizpůsobit svému vkusu a k dispozici je nepřeberné množství kombinací a možností. Pro všechny verze nabízí třeba designové balíčky Rally, Classic a Scene. Sedadla mohou být čalouněna károvanou látkou, nebo hýřit všemi barvami, jak je libo.

Audio se vstupem AUX-IN v základu přehrává CD a MP3 a má šest reproduktorů. Připlatit si lze za USB, Bluetooth a navigaci. Připojení iPodu včetně využití všech jeho podporovaných funkcí je tím pádem samozřejmostí. Mapy lze nahrávat do interní flash paměti. Extras dále představují například xenonové výbojky s adaptivní funkcí, či samozatmavovací vnitřní i vnější zpětná zrcátka.

Opravdu ostré koření

Ultimativní Mini s přídomkem John Cooper Works a 155-kilowattovým motorem můžete mít v červené Chili jako kontrastní barvě k bílé, stříbrné, černé, šedé, nebo tradiční British Racing Green. Obzvláště poslední kombinace tmavě zelené karoserie a sytě červených zrcátek a střechy musí vypadat hodně divoce. K tomu si lze jen těžko představit například sedmnáctipalcová litá kola v bezpříplatkové černé. Rudá pak dominuje také vnitřku vozu.

Na trh se Mini pro modelový rok 2011 dostane 18. září 2010, kdy proběhne globální uvedení. Novinka tak nebude představována postupně v jednotlivých zemích, jak tomu většinou bývá zvykem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech Český Google spustil portál pro začínající podnikatele v menších městech

Česká pobočka Google spustila nový portál Startup with…

Soud zamítl Bakalovu stížnost ve vleklém sporu o sídlo Havlovy knihovny Soud zamítl Bakalovu stížnost ve vleklém sporu o sídlo Havlovy knihovny

Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost podnikatele Zdeňka…

Komentář Martina Čabana: Jak potichu přepsat ústavu Komentář Martina Čabana: Jak potichu přepsat ústavu

Miroslav Poche bude dnes navržen na funkci ministra…

 

Štítky Kabriolet Mini

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník…

 



Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu Mulgari F56 SV a Project Twelve jsou speciality na základech Mini a McLarenu

Společnost Mulgari Automotive představuje svůj program…

Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

 



 
Připomeňte si sportovní Porsche se čtyřválcovými motory ve velké galerii

Čtyřválec u Porsche není novinka. Připomeňte si sportovce s malými motory

Dnes 08:00

Porsche byl čtyřválcům věrné od svého zrodu na konci 40. let až do poloviny let devadesátých.




Blesk.cz

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

Šarlatánství zabíjí, pustili se pacienti do Aktipu. Herečce radili rozvod

Šarlatánství zabíjí, pustili se pacienti do Aktipu.…

Měsíc uběhl od doby, kdy českou odbornou i laickou veřejnost zdvihl ze židlí dokument Infiltrace: Obchod se…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Maskot Bohemians jako skutečné zvíře. Klokana vyhnalo z hřiště až auto

Maskot Bohemians jako skutečné zvíře. Klokana…

Klokan je maskotem fotbalistů Bohemians, jenže jaké to je, pokud se skákavé zvíře dostane přímo na hřiště? Zápas…

 

Reflex.cz

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa NATO, tvrdí španělský deník

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa…

Bývalý šéf diplomacie Evropské unie a někdejší generální tajemník NATO Javier Solana nedostal nedávno povolení…