Mini 2011: Modernizace hatchbacku, kombi i kabrioletu

Mini 2011: Modernizace hatchbacku, kombi i kabrioletu

 
 

Druhá generace nového Mini a třetí celkově se vyrábí od roku 2006. Po čtyřech letech přichází modernizace.

Dotkla se všech základních modelů, tedy Mini, Clubmanu a kabrioletu. Designové změny jsou minimální, vše se točí hlavně kolem vznětových motorů, které jsou méně žíznivé. Mini One D a Cooper D se čtyřválci 1,6 litru spotřebují v kombinaci dle norem EU shodně pouhých 3,8 l nafty na 100 km. Turbodiesely jsou k dispozici i jako kombi Clubman a kabriolet.

Optimalizované turbodiesely

Základní Mini One D nabízí výkon 66 kW (90 k)/4000 min-1, točivý moment 215 Nm/1750-2500 min-1, z klidu dosáhne stovky za 11,4 s a rozjede se až na 184 km/h. Kombi One D Clubman je o 0,4 s a 2 km/h pomalejší, na 100 km pak žádá 3,9 l nafty. Ostrý Cooper D dává řidiči k dispozici 82 kW (112 k)/4000 min-1 a 270 Nm/1750-2250 min-1. Z 0 na 100 km/h vystřelí za 9,7 s a jede až 197 km/h. Praktičtější Cooper D Clubman je v akceleraci na stovku o půl vteřiny pomalejší a ve spotřebě o decilitr žíznivější, ale dosahuje stejné maximální rychlosti. Clubman Cooper D Convertible zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 10,3 s a umí uhánět až 194 km/h při průměrné čtyřlitrové spotřebě.

Té je dosaženo i díky funkci Auto Start / Stop, tedy samočinnému vypínání motoru. Turbodieselové modely disponují také regenerací brzdné energie, nebo elektromechanickým posilovačem řízení. Šestistupňová přímo řazená převodovka signalizuje okamžik vhodný ke změně rychlosti. Vstřikování typu common-rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, stejně jako hliníková konstrukce přeplňovaných vznětových jednotek pochopitelně zůstaly. V základu dostanete i filtr pevných částic a oxidační katalyzátor.

Na benzin

Paleta zážehových agregátů sahá stále od verze One s 55 kW (75 k) přes variantu se 72 kW (98 k) až po Cooper (90 kW/122 k) a Cooper S, který poskytuje 135 kW (184 k). Všechny pohonné jednotky plní emisní normu Euro 5, jsou to rovněž čtyřválce s objemem 1,6 litru a proměnným časováním ventilů Valvetronic, které pochází z dílen BMW, majitele Mini.

Nejvýkonnější Mini Cooper S s turbodmychadlem typu twin-scroll akceleruje z klidu na 100 km/h za 7 s a za své služby žádá 5,8 l benzinu na 100 km. Mini One je samozřejmě úspornější, ten potřebuje k ujetí stejné vzdálenosti 5,1 l, a to v obou výkonových provedeních. Technici optimalizovali třecí ztráty, doba zážehu agregátů byla zkrácena na minimum. Rovněž Mini s těmito pohonnými jednotkami mají regenerační funkci při brzdění, start-stop systém, shodný posilovač řízení a signalizaci změny převodu.

Decentní změny

Vizuálně se nejvíc proměnila spodní část nárazníků, zejména toho předního, kde najdeme jiné vstupy vzduchu. Při návrzích byl brán také ohled na bezpečnost chodců a cyklistů při případných srážkách. Nesmí chybět nová provedení litých kol i barvy karoserie. Koncová a brzdová světla standardně u všech modelů používají LED diody, u Clubmanu mají od modelového roku 2011 chromované rámečky. Ukazatele směru na předních blatnících se také mírně změnily. Zadní mlhovky a couvací světla jsou usazena níže v nárazníku.

Uvnitř jsou nově navrženy ovladače audia a klimatizace, dostaly černé lakování, respektive chromování. Zavazadlový prostor kombi Clubman kryje praktická stahovací roletka. Značka Mini je proslulá tím, že interiér lze přizpůsobit svému vkusu a k dispozici je nepřeberné množství kombinací a možností. Pro všechny verze nabízí třeba designové balíčky Rally, Classic a Scene. Sedadla mohou být čalouněna károvanou látkou, nebo hýřit všemi barvami, jak je libo.

Audio se vstupem AUX-IN v základu přehrává CD a MP3 a má šest reproduktorů. Připlatit si lze za USB, Bluetooth a navigaci. Připojení iPodu včetně využití všech jeho podporovaných funkcí je tím pádem samozřejmostí. Mapy lze nahrávat do interní flash paměti. Extras dále představují například xenonové výbojky s adaptivní funkcí, či samozatmavovací vnitřní i vnější zpětná zrcátka.

Opravdu ostré koření

Ultimativní Mini s přídomkem John Cooper Works a 155-kilowattovým motorem můžete mít v červené Chili jako kontrastní barvě k bílé, stříbrné, černé, šedé, nebo tradiční British Racing Green. Obzvláště poslední kombinace tmavě zelené karoserie a sytě červených zrcátek a střechy musí vypadat hodně divoce. K tomu si lze jen těžko představit například sedmnáctipalcová litá kola v bezpříplatkové černé. Rudá pak dominuje také vnitřku vozu.

Na trh se Mini pro modelový rok 2011 dostane 18. září 2010, kdy proběhne globální uvedení. Novinka tak nebude představována postupně v jednotlivých zemích, jak tomu většinou bývá zvykem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 

Štítky Kabriolet Mini

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku

Mini servíruje v Detroitu opravdovou lahůdku: novou…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích odstartovalo zranění gólmana Melichárka

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích…

 Fotbalisté Slavie po osmi letech získali ligový titul. V závěrečném 30. kole porazili v azylu na Strahově Brno…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…