7.10. 2014 ČTK

Ministr Prachař: Projektový manažer k mýtu bude známý za týden

Ministr Prachař: Projektový manažer k mýtu bude známý za týden

Výsledek tendru na projektového manažera, který státu pomůže s výběrem poskytovatele elektronického kamionového mýtného, bude známý během příštího týdne.

„Samotná soutěž na nového poskytovatele elektronického mýtného poté, co skončí smlouva se společností Kapsch, se tak dá ještě stihnout.“ Prohlásil to ministr dopravy Antonín Prachař.

Smlouvy s Kapschem vyprší koncem roku 2016. "Máme ještě dva roky a dva měsíce před sebou," uvedl ministr. Podle odborníků jsou ale termíny pro vypsání výběrového řízení na obří tendr v hodnotě mnoha miliard korun napjaté a případná odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) by mohly znamenat vynucené prodloužení smlouvy s nynějším poskytovatelem.

Projektový manažer má podle ministra dopravy za úkol především zpracovat analýzu technologického vývoje v této oblasti v příštích deseti letech a jejich možné využití v systému výběru mýtného. Naopak politické rozhodnutí o tom, které silnice zpoplatnit, úkolem manažera není.

Poradce ministerstva pro mýtný tendr má získat 130 milionů Kč

Následně má manažer vypracovat zadávací dokumentaci k budoucímu výběrovému řízení na provoz elektronického mýta. Otázkou zůstává, zdali bude stát požadovat veškeré služby od jednoho poskytovatele, jak je to v současnosti, nebo půjde cestou rozdělení na logické celky. Půjde například o oblast provozu technologie, bankovních služeb, auditu a služeb pro dopravce, dodal ministr.

Příprava obří soutěže na desetiletý provoz elektronického mýta po roce 2016 je problém, jehož řešení na ministerstvu odkládala řada bývalých ministrů a ani současnému vedení resortu se příliš nedaří plnit harmonogram, který si samo stanovilo. V únoru například ministr Antonín Prachař prosadil půlroční odklad dílčích kroků, i po této úpravě měl být ale projektový manažer známý na přelomu srpna a září.

V tendru na manažera soutěže na mýtný systém je šest uchazečů

Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku se elektronické mýtné vybírá od roku 2007. Loni systém vybral zhruba 8,55 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 50 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží společnosti Kapsch a jejím subdodavatelům zhruba pětina.

Spolupracujeme s TipCars.com
Cigarety stále nesou, Philip Morris ČR měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, Philip Morris ČR měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

Borisov může potřetí získat bulharské premiérské křeslo Borisov může potřetí získat bulharské premiérské křeslo

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…