Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mladá Boleslav začne na jaře zavádět nový parkovací systém

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Od jara příštího roku se bude v Mladé Boleslavi snáz parkovat. Nový systém vyhoví rezidentům i návštěvníkům města.

Mladá Boleslav zavede na jaře příštího roku po dvou letech přípravy první etapu nového parkovacího systému. Nový systém začne platit nejdříve v lokalitách, které navazují na stávající parkovací zóny v historickém centru. Poté budou následovat další etapy. Nový parkovací systém má zaručit parkovací místa pro rezidenty a dostatek volných míst pro návštěvníky. Plánované ceny za parkování u parkovacích automatů a parkovacích karet zatím město nesdělilo.

Za posledních roky ve druhém největším středočeském městě enormně vzrostl počet aut a řidiči se potýkají s velkými potížemi s parkováním. V celém městě nyní začnou vznikat dělené zóny s parkovacími místy pro rezidenty, pro návštěvníky a abonenty nebo zóny smíšené, kde budou moci například přes den parkovat návštěvníci a večer a přes noc rezidenti. Rezidenti a abonenti budou mít parkovací karty, návštěvníci budou platit poplatky u parkovacích automatů.

Nejdříve se systém začne zavádět v lokalitách, které navazují na stávající parkovací zóny v historickém centru. Například to bude směrem k ulici mjr. Frymla nebo k Domu kultury a dále. Před spuštěním projektu město plánuje informační kampaň, lidé by měli o novém parkovacím systému dostat podrobné informace do schránek.

"Jediným operátorem systému bude městská firma Městské parkovací domy Mladá Boleslav, kde také budou vydávány karty a kde se budou moci zájemci na různé věci zeptat. Předběžně se navrhuje, aby měl rezident kartu za první auto zdarma, zatímco za druhé či další by měl platit," uvedl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství města Josef Macoun. Nový systém bude podle něj možné průběžně aktualizovat a přizpůsobovat aktuálním potřebám. "Například někde vznikne zdravotnické zařízení, pak bude proto nutné v blízkosti zajistit alespoň několik návštěvnických míst. Z tohoto důvodu bude v Mladé Boleslavi jediný operátor, který bude schopen na tyto změny reagovat," dodal Macoun.

Nový parkovací systém zavedly loni například i Poděbrady. Město začalo vydávat parkovací karty pro rezidenty a nainstalovaly se parkovací automaty. Cena ročních parkovacích karet pro rezidenty vyjde v Poděbradech na 400 korun, podnikatelé za roční kartu zaplatí 5000 korun. Nově vznikly servisní karty pro živnostníky sídlící mimo zónu, například pro opraváře. Pro parkování v centru si mohou čtvrtletně zakoupit kartu za 400 korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
27. 12. 2014 22:54
Re: Přínos především pro městskou kasu
ty blaho, tobe zcela, ale zcela unika rozum.

1) netahej sem provozni naklady, jestli nemas na svuj majetek svuj flek, kam ho odlozis, nediv se, ze za "erarni" flek platis.

2) ze jsou ceny obstaroznich srotu marginalni v porovnani s provoznimi naklady je mimo obsah clanku a diskuze, nikterak to nesouvisi s mym tvrzenim, ze provozovani auta je dnes v prumeru vyrazne dostupnejsi nez pred 25-ti lety (proto tu je take vice nez dvojnasobek aut, vime?)

3) nenechavam auto stat na silnici.

4) trvaly pobyt do bytu v pronajmu si jiz minimalne 5 let muzes dat zcela bez problemu. jde to ruku v ruce s novym zakonem (nebo nejakou novelou), ktery zrusil vazbu trvaleho bydliste na pravo na bydleni, tzn. majitele nemaji problem te do bytu nechat nahlasit, orotoze neni problem, aby te zase z bytu nechali odhlasit :-), sam jsem to opakovane resil (celkem casto se stehuju, vis). Takze si v tomto smeru udelej jasno, protoze cely tento tvuj odstavecek je diky tomuto nesmyslu zcestny. A jestli pobyvas v Praze a nemas tam nahlasen trvaly pobyt, tak to bude zase nejaka vychcanost, jako abys treba nemusel platit v Praze za svoz odpadu, vid? trefil jsem se? :-)

5) znovu a naposledy, stejne jako bod 1, opakovani matka moudrosti: nemas-li svou popelnici kde uskladnit, nediv se, ze ostatni za to chteji zaplatit.

Avatar - rohYpnol
27. 12. 2014 21:57
Re: Přínos především pro městskou kasu
Jenže tobě zcela, ale zcela uniká, že náklady na pořízení automobilu samotného a náklady na provoz jsou dvě zcela odlišné kapitloy.

Principiem - k čemu mi je, že nějakou použitelnou starou ojetinu pořídím třeba za 40 tis. KáČé, když za parokvání, ekodaně a další vysázím víc než je cena automobilu? Ne pořizovací náklady, ale náklady na provoz udělají z aut prostředek pouze pro bohaté.

Necháváš auto stát na silnici? Ok, tak ti dám zcela typický příklad - jako Moravák z vidlákova mám místa na parkování kolik se mi jen zlíbí, ale v Praze za parkování vysolím raketu, protože ač jako rezident si reálně nemůžeš dát trvalý pobyt do Prahy (žádný pronajímatel ti to nedovolí). Zato když přijede trvalým pobytem Pražák na Moravu, nezaplatí ani vindru.
27. 12. 2014 12:12
Re: ok
hele, ne ze bych s Tebou nesouhlasil, ale bavi Te to? :-)

ostatne klasickych komunistu je tu mraky :-))
27. 12. 2014 10:15
Re: ok
v teto logice si myslim, ze jestlize ze sveho sharranu vyklopim manzelku a tri decka, zabiram v prepoctu na osobu mene mista nez nakupujici maminka v citigo! Nakupni tasky alias citigo je treba zakazat! :-)))))))))
27. 12. 2014 09:51
Parkoviště
Jde jednoznačně o vytáhnutí peněz z kapes řidičů..Já bych souhlasil s placením parkovného ve vybudovaných hlídaných podzemních/nadzemních garážích..
Také bych souhlasil se zavedením poplatku od určitého stáří auta,např 10 let...tím by se zlikvidovala část aut,které majitelé používají 2x za rok.
Další problém je bezhlavé stavění nových obytných domů bez dostatečné kapacity park.míst..Za toto můžou právě Ti radní,kteří dostávají peníze od developera za přimhouření oka..