Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Boxster se na poměry Porsche hodně změnil, vypadá ale skoro stejně

David Bureš
Diskuze (5)
Modernizovaný Boxster se svým vzhledem možná moc nezměnil, v jeho útrobách ale najdeme podstatnou změny – dosavadní šestiválce nahradily čtyřválce.

Porsche po letech sjednotí názvy technicky spřízněných modelů Boxster a Cayman, nově ve svém jméně ponesou číslovku 718 po legendárním sporťáku z přelomu padesátých a šedesátých let. Porsche jej připomíná i v Ženevě – stříbrný exemplář 718 je vystaven hned vedle nově představeného 718 Boxster.

Boxster se v rámci modernizace vedle upraveného jména dočkal také inovovaného vzhledu. Zatímco na fotografiích působí provedené designové změny výrazně, v reálu se jedná o změny přesně v duchu Porsche – bez přímého porovnání je na první dobrou najde jen opravdový znalec.

Designéři přitom evidentně tvrdě pracovali, automobilka tvrdí, že z předchůdce bylo zachováno jen minimum designových prvků. Jmenovitě Porsche mluví o čelním skle, víku zavazadelníku a plátěné střeše. Bližší pohled tak ukáže ostřeji tvarovaný přední nárazník nebo nové bi-xenonové světlomety s integrovanými diodami denního svícení. Na zádi je designový lifting přece jen znatelnější, na první pohled upoutá nová grafika diodových zadních svítilen nebo vodorovná linka s nápisem Porsche.

Provedené změny v kabině jsou zřetelnější. Perfektní posaz v nízko uložených sedadlech skvěle držících tělo nebo bezchybná kvalita zpracování zůstaly zachovány, palubní deska ale byla kompletně přepracována. Vedle obrazovky multimediálního systém Porsche Communication Management byly změněny i výdechy ventilace. Nový je také volant s ideálně tlustým věncem – proděravěná ramena jasně odkazují na 918 Spyder.

Boxster i nadále nabízí hned dva zavazadelníky. Hluboký pod přední kapotou doplňuje druhý nad motorem. Právě kvůli němu není na motor vůbec vidět, patrná jsou jen víčka nádržek od chladicí kapaliny a oleje. U Porsche to ale není nic neobvyklého – u 911 z agregátu vidíte tak maximálně větráčky.

Navíc je otázkou, zda by si majitelé pohled na motor vůbec vychutnali – vždyť modernizovaný Boxster je poháněný jen čtyřválcem. Nepochybujeme o tom, že se vývoj přeplňovaného dvoulitru (2,5litru ve verzi Boxster S) značce povedl, na atmosférický šestiválec z předchůdce ale jistě nejen my budeme vzpomínat se slzou v oku...

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - Romeo
2. 3. 2016 12:48
718
...no pre chude urcite nie.... ma to boxera v turbe 300ks v zaklade..280km/h..i ten zvuk je ok v cervenej farbe :yes: >:D >:D
Avatar - Magister
2. 3. 2016 10:04
Re: Prosche pro chude
JJ, potřebovali to více od sebe oddělit a to se jim teď povedlo. 8-s
Avatar - Dinar
2. 3. 2016 07:53
Re: třída, cena
Jo, podobný případ jako MB CLA, které se cenově rovná střední třídě, technikou je na úrovni běžných hatchbacků. Měli jít rovnoměrně s cenou dolů, což se nestalo... 8-s
2. 3. 2016 06:38
Prosche pro chude
Tak se rikalo prvnimu boxsteru. Verze pred fl byla podle me tak povedena ze ty reci razem ustaly a najednou to byla spis sportovnejsi alternativa k gt 911.

Ted je to zase zpatky:/
Avatar - CHerokee
1. 3. 2016 21:06
třída, cena
Vzhledem k tomu, že šli s motorem o třídu dolů a nabízejí nyní motor na úrovni běžných hot hatchů, tak by měli jít rovnoměrně dolů i s cenou. Což se nestane. 8-s