14.3. 2015 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Nardi-Danese 6C 2500: Italský exot na videu od Petrolicious

Když se řekne Nardi, představí si většina benzinem posedlých fanoušků sportovní volanty. Ale celé auto? Historie je však bohatá na mnohá překvapení.

Ještě než Enrico Nardi začal vyrábět proslulé mahagonové volanty, věnoval se individuální stavbě závodních a sportovních aut. To se psal konec čtyřicátých let minulého věku a dal se tehdy dohromady s Renatem Danesem. Se speciály se samozřejmě závodilo, vždyť tehdy se ještě konalo věhlasné klání Mille Miglia. Tisíc italských mil absolvovali účastníci za běžného provozu, trať se startem a cílem v Brescii mnohdy měřila i více než 1.600 km a pochopitelně ji nebylo možné celou uzavřít. Jenže tehdy jste beztak v Itálii mohli upalovat, co to dá, žádné rychlostní limity neexistovaly. Nezapomínejme ani na sicilskou Targu Florio, která se vypisovala už výhradně pro sportovní vozy.

Označení 6C 2500 evokuje spíše Alfu Romeo. Není to jediné kromě rudé barvy, co s ní má nádherný dvoumístný sporťák s řízením vpravo, drátovými koly a oddělenými blatníky společného. Řadový dvouventilový šestiválec DOHC objemu 2,44 l s výkonem 112 kW pocházel skutečně od kříže a hada, čtyřstupňová převodovka posílala newtonmetry na zadní nápravu s obrácenými čtvrteliptickými pery, vpředu se nacházely dvojité lichoběžníky, příčné půleliptické pero a třecí tlumiče. A navíc auto s klasickým trubkovým rámem vzniklo v období 1948-1949 pouze ve třech kusech. Dva se dochovaly dodnes. Ano, moderní supersporty v ceně několika desítek milionů jsou možná tak nějak dokonalejší a rychlejší, ale rodí se jich mnohdy i stovky a tisíce. Tohle je zkrátka exot a obrovská vzácnost! Paradoxní je, že Nardi působil jako inženýr a testovací jezdec u Auto Avio Construzioni. Tak se přece jmenovala původně firma Enza Ferrariho... Později spolupracoval i s Giannim Lanciou a jeho společnost sídlila v Turíně v ulici pojmenované pro změnu po jeho otci Vincenzovi...

Američan Dick DeLuna vlastní nádherně zrekonstruovaný exemplář s číslem šasi 948-05, strávil na jeho znovuvzkříšení celkem 2.700 hodin! Nizounké auto je ze staré školy a majitel vlastně také, narodil se ještě dříve, je mu už šestasedmdesát. 6C 2500 zaujme přední částí takřka ve tvaru rakve se světly částečně skrytými pod mřížkou, kokpit je opravdu nízko. Čistou mechaniku jen 850 kg lehkého auta s karoserií Motto a hydraulickými bubnovými brzdami si majitel užívá kromě běžných silnici nedaleko svého domu i na okruhu, třeba v Laguna Seca. Jezdí také do Evropy, startoval ve francouzské Tour Auto, byl i v Goodwoodu na Festivalu rychlosti, většinou se svou ženou po boku.

Skvost objevil v roce 1997 let, sice s podvozkem a „oblekem“ v rozumném stavu po starším pokusu o renovaci, ale vlastně ani netušil, co za vzácnost našel, než objevil znáček Nardi-Danese Torino. Klenot se dostal do USA už po válce, během let ovšem původní agregát vystřídal vidlicový osmiválec Cadillac. Za mořem nic neobvyklého... Srdce od Alfy nalezl předchozí vlastník Homer Tsakis, který kus získal na konci šedesátých let a DeLunovi jej prodal. V útrobách už je tedy dnes zase zpátky italský atmosférický šestiválec krmený třemi karburátory Weber, který umí překrásně řvát!

Psali jsme: Alfa Romeo 6C 2500 S: Dárek pro Mussoliniho milenku mění majitele








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Opel nám ukázal Grandland X.  Známe i skoro všechna technická data Opel nám ukázal Grandland X. Známe i skoro všechna technická data

Novinka značky s bleskem ve znaku bude mít sice oficiální…

 






 
Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Dnes 18:50

Hluboko v lesích Severní Karolíny buduje úspěšný závodník NASCAR se svým týmem hřbitov závodních aut, který působí strašidelně a krásně zároveň.




Blesk.cz

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první měsíc zákazu kouření?

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první…

Zákaz kouření v restauracích, který platí v Česku od konce května, přidělal práci zejména strážníkům, kteří…

Navštivte největší sbírku parních mašin v Chomutově! Otevřena bude až do září

Navštivte největší sbírku parních mašin v Chomutově!…

Počátkem června se v Chomutově otevřela největší státní sbírka historických kolejových vozidel na území České…

 

iSport.cz

Pohár FIFA ONLINE: Portugalsko - Chile 0:0. Ronaldo a spol. se bijí o finále

Pohár FIFA ONLINE: Portugalsko - Chile 0:0. Ronaldo…

Jeden krok od finále! Fotbalisté Portugalska a Chile odstartují semifinálové zápasy Poháru FIFA. Hvězdný Ronaldo…

Plzeň dala Ústí osm branek. Slavia hrála s Budějovicemi 0:0

Plzeň dala Ústí osm branek. Slavia hrála s Budějovicemi 0:0

Fotbalisté Slavie v druhém utkání letní přípravy jen remizovali s Českými Budějovicemi bez gólů a nenavázali na…

 

Reflex.cz

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z vrtulníku nepřítele ve vzduchu i na zemi

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z…

Lasery, které sestřelují různé cíle, už nejsou jenom výsadou napínavých filmů a sci-fi knih. Americká armáda…