14.3. 2015 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Nardi-Danese 6C 2500: Italský exot na videu od Petrolicious

Když se řekne Nardi, představí si většina benzinem posedlých fanoušků sportovní volanty. Ale celé auto? Historie je však bohatá na mnohá překvapení.

Ještě než Enrico Nardi začal vyrábět proslulé mahagonové volanty, věnoval se individuální stavbě závodních a sportovních aut. To se psal konec čtyřicátých let minulého věku a dal se tehdy dohromady s Renatem Danesem. Se speciály se samozřejmě závodilo, vždyť tehdy se ještě konalo věhlasné klání Mille Miglia. Tisíc italských mil absolvovali účastníci za běžného provozu, trať se startem a cílem v Brescii mnohdy měřila i více než 1.600 km a pochopitelně ji nebylo možné celou uzavřít. Jenže tehdy jste beztak v Itálii mohli upalovat, co to dá, žádné rychlostní limity neexistovaly. Nezapomínejme ani na sicilskou Targu Florio, která se vypisovala už výhradně pro sportovní vozy.

Označení 6C 2500 evokuje spíše Alfu Romeo. Není to jediné kromě rudé barvy, co s ní má nádherný dvoumístný sporťák s řízením vpravo, drátovými koly a oddělenými blatníky společného. Řadový dvouventilový šestiválec DOHC objemu 2,44 l s výkonem 112 kW pocházel skutečně od kříže a hada, čtyřstupňová převodovka posílala newtonmetry na zadní nápravu s obrácenými čtvrteliptickými pery, vpředu se nacházely dvojité lichoběžníky, příčné půleliptické pero a třecí tlumiče. A navíc auto s klasickým trubkovým rámem vzniklo v období 1948-1949 pouze ve třech kusech. Dva se dochovaly dodnes. Ano, moderní supersporty v ceně několika desítek milionů jsou možná tak nějak dokonalejší a rychlejší, ale rodí se jich mnohdy i stovky a tisíce. Tohle je zkrátka exot a obrovská vzácnost! Paradoxní je, že Nardi působil jako inženýr a testovací jezdec u Auto Avio Construzioni. Tak se přece jmenovala původně firma Enza Ferrariho... Později spolupracoval i s Giannim Lanciou a jeho společnost sídlila v Turíně v ulici pojmenované pro změnu po jeho otci Vincenzovi...

Američan Dick DeLuna vlastní nádherně zrekonstruovaný exemplář s číslem šasi 948-05, strávil na jeho znovuvzkříšení celkem 2.700 hodin! Nizounké auto je ze staré školy a majitel vlastně také, narodil se ještě dříve, je mu už šestasedmdesát. 6C 2500 zaujme přední částí takřka ve tvaru rakve se světly částečně skrytými pod mřížkou, kokpit je opravdu nízko. Čistou mechaniku jen 850 kg lehkého auta s karoserií Motto a hydraulickými bubnovými brzdami si majitel užívá kromě běžných silnici nedaleko svého domu i na okruhu, třeba v Laguna Seca. Jezdí také do Evropy, startoval ve francouzské Tour Auto, byl i v Goodwoodu na Festivalu rychlosti, většinou se svou ženou po boku.

Skvost objevil v roce 1997 let, sice s podvozkem a „oblekem“ v rozumném stavu po starším pokusu o renovaci, ale vlastně ani netušil, co za vzácnost našel, než objevil znáček Nardi-Danese Torino. Klenot se dostal do USA už po válce, během let ovšem původní agregát vystřídal vidlicový osmiválec Cadillac. Za mořem nic neobvyklého... Srdce od Alfy nalezl předchozí vlastník Homer Tsakis, který kus získal na konci šedesátých let a DeLunovi jej prodal. V útrobách už je tedy dnes zase zpátky italský atmosférický šestiválec krmený třemi karburátory Weber, který umí překrásně řvát!

Psali jsme: Alfa Romeo 6C 2500 S: Dárek pro Mussoliniho milenku mění majitele








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Porsche Cayenne přijíždí na český trh. Okusili jsme špičku SUV ledovce

Porsche Cayenne přijíždí na český trh. Okusili jsme špičku SUV ledovce

Dnes 13:59

Stuttgartská automobilka na náš trh uvádí třetí generaci úspěšného SUV Cayenne. Zatím ve třech variantách, později přibudou i další.




Blesk.cz

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují tři soutěžící! Odveze je záchranka!

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují…

Ve středečním Prostřeno se představí dobrodruh Pavel, který diváky i své protihráče překvapil svým životním…

 

iSport.cz

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě stihne, řekl kouč

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková kvůli zranění nenastoupila do kvalifikace ve Val Thorens. Při…

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter požaduje 1,5 miliardy

Slováci zbystřili! Guardiola by rád Škriniara, Inter…

Nad Tatrou sa blýska, hromy divo bijú. Tohle by byl slovenský transfer všech dob. Kolem národního fotbalového…

 

Reflex.cz

Bez menstruace, zato se znásilněním. Jak doopravdy žijí vojačky z armádních přehlídek v KLDR

Bez menstruace, zato se znásilněním. Jak doopravdy…

Bývalá vojačka z KLDR říká, že život žen ve čtvrté největší armádě světa byl tak těžký, že většina z nich brzy…

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé video teď pouští dětem jako prevenci

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…