Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlevnější Škoda Kodiaq? S čtrnáctistovkou TSI od 677.900 Kč!

Martin Machala
Diskuze (79)
Asi nejdůležitější zpráva letošního pařížského autosalonu přišla hned ve čtvrtek ráno. Škoda Kodiaq se prodává od 677.900 Kč.

Včera jsem si musel ještě hrát na trochu tajemného, dnes už můžu s pravdou ven – nejlevnější Škodu Kodiaq lze od začátku října objednávat za cenu od 677.900 Kč. V tomto případě bude mladoboleslavské SUV pohánět zážehová čtrnáctistovka TSI s výkonem 110 kW a na vás bude, jestli si vyberete samočinnou převodovku DSG a pohon jen předních kol, nebo čtyřkolku s manuálem. Základ 677.900 Kč je pro obě verze totožný.

To je zatím vše, co z ceníku známe, kompletní přehled Škoda uvolní později. V tuto chvíli si můžeme ještě prosvištět prvky základní výbavy Active. Kodiaq za 677.900 Kč nabídne sedm airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, infotainment Swing s displejem o úhlopříčce 6,5 palce, nechybí bluetooth, LED denní světla a zadní svítilny nebo střešní nosiče. Za prozatím nedefinovaný příplatek bude k dispozici zvýhodněný balíček výbavy Active Plus (zadní parkovací senzory, tempomat a mlhovky).

Výchozí specifikaci Active doplní ještě další dva výbavové stupně, zážehovou čtrnáctistovku TSI pak dvoulitr TSI s výkonem 132 kW, dodávaný v kombinaci převodovky DSG a pohonu všech kol. Vznětový dvoulitr TDI bude možné ve výkonové verzi se 110 kW objednávat s pohonem jedné nápravy vždy jen s převodovkou DSG, čtyřkolka nabídne možnost volby mezi manuálem a automatem. Silnější TDI se 140 kW je pak výhradně čtyřkolkou s automatem.

Škodovka v případě kodiaqu velmi zdůrazňuje jeho online charakter. Navigaci s informacemi v reálném čase už známe, kodiaq přidává ještě balíček služeb Care Connect. Ten je součástí už nejlevnější verze Active a jde o tzv. proaktivní servis. Co si pod tím představit? Uživatel prý bude mít dokonalý přehled o stavu vozu a servisním plánu, v případě poruchy pak auto samo informuje asistenční službu. Vzdálený přístup potom umožní prostřednictvím mobilního telefonu ovládat vybrané funkce (např. na vás kodiaq může zablikat a zatroubit, abyste ho na parkovišti našli, auto se na dálku ozve i po aktivaci alarmu). A pak je tu samozřejmě ještě eCall, tedy systém tísňového volání, který bude pro všechna auta prodávaná v EU povinný od roku 2018.

Jak už jsem napsal, objednávky poběží od začátku října, první vozy se však k zákazníkům dostanou až v únoru příštího roku. My se ale určitě ještě před tím s prvním škodováckým sedmimístným SUV svezeme!

Martin Machala
Diskuze (79)
2. 10. 2016 22:11
Re: Mizerný začátek
si sa s konom zrazil? O skodiaka by som ani bicykel neoprel... taka dvihnuta ochcavka... novy Tiguan je oproti tomu nadherne auto >:D
Avatar - rohYpnol
30. 9. 2016 13:35
Re: Mizerný začátek
Stejná kategorie to je. Jediný rozdíl je, že Kodiaq je tradiční podobou SUV, zatímco P5008 je o generaci dál >:-[]
30. 9. 2016 11:40
Re: Reklamní podvod
Je to pravda, za tech 677k bude mit jen predni kola, zadni budes muset dokoupit, aby to, jak rikas: bylo auto provozuschopné na komunikaci.

8-s
Avatar - Emel
30. 9. 2016 11:03
Re: Mlhovky?
Základ jsou 17", o kola ale ani nejde, bavíme se o světlech.

Předpokládejme, že se ti ta dvojitá světla na Kodiaqu nelíbí a chtěl bys auto bez nich. To znamená, že musíš koupit výbavu Active bez paketu plus. Pokud tedy chceš tempomat a senzory, musíš je objednat zvlášť a asi za víc peněz. Prostě nakonfigurovat lepší auto bez mlhovek bude problém...
30. 9. 2016 10:34
Re: Mlhovky?
Já nevím, mně se to docela na těch 16kách líbí. SUV auto má mít vyšší profil gum. 45% profil u SUV vypadá teda docela blbě a sráží to účelnost toho auta.