Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejnovější dieselová auta v reálném provozu nesplňují emisní limity

Michal Fokt
Diskuze (261)
Nejnovější průzkum ICCT ukazuje, že nové "čisté" turbodiesely mají reálně až 25x vyšší emise, než povolují normy Euro 6.

Kritici turbodieselových motorů, mezi které se hrdě hlásím, mají zase jeden argument, proč je nemít rádi. Ve své nejnovější zprávě International Council on Clean Transportation (ICCT) informuje, že emise nafťáků v reálném světě a laboratorních podmínkách se liší skutečně hrozivým způsobem.

ICCT získalo data od britské společnosti Emissions Analytics, které provedlo měření 15 automobilů šesti různých značek, chlubících se splněním normy Euro 6 a zjistilo, že skupina v průměru vykazovala sedmkrát vyšší emise oxidů dusíku, přičemž nejhorší vůz ze skupiny převyšoval normu dokonce 25krát! Jen jediné z patnácti aut se dokázalo dostat do limitu 60 mg/km, nejhorší testovaný exemplář vypouštěl strašidelných 2000 mg/km.

ICCT bohužel odmítla zveřejnit, o jaká konkrétní auta se jednalo, víme pouze, že Mercedes-Benz C200 a Citroën C4 Cactus shodně produkují trojnásobek povoleného množství a patří tedy patrně k těm nejlepším.

Test byl proveden v reálném provozu a zahrnoval pochopitelně i rozjezdy na plný plyn, zatímco při normovaném měření se auta v laboratořích rozjíždí velmi pozvolna, byly také měřeny emise při jízdě rychlostí 60 mph (97 km/h), Emissions Analytics dodává, že šlo o běžný jízdní styl, nikoli o extrém.

International Council on Clean Transportation přitom nezpochybňuje funkčnost současné techniky, zejména pak katalyzátorů, vytýká však výrobcům, že tato zařízení ladí tak, aby vozy předvedly co nejlepší výsledky při laboratorních testech a v reálném provozu nefungují tak, jak by měly.

Pro lepší představu - zatímco norma Euro 6 je, co se NOX týče, zhruba o 85 % přísnější, než Euro 3 z roku 2000, reálné emise oxidů dusíku za posledních 14 let klesly pouze o 40 %. A to není dobrá zpráva, protože NOX, způsobující vznik přízemního ozónu, se významně podílí na vzniku respiračních chorob a jsou jedním z hlavních původců předčasných úmrtí. Sektor dopravy se přitom na vzniku oxidů dusíku podílí až 40 procenty.

Michal Fokt
Diskuze (261)
Avatar - Eddy82
29. 9. 2015 09:14
Re: VŠECHNY PROBLÉMY DÍZLU VYŘEŠÍ ELEKTROMOBIL
Jasné, nesmrdí to iba v mieste kde jazdíš, ale smrdí to napríklad tu:
[odkaz]
25. 11. 2014 17:17
Re: VŠECHNY PROBLÉMY DÍZLU VYŘEŠÍ ELEKTROMOBIL
Topten je machr. Jak vidím, tak jediná možnost jak tohle prolomit je co nejvíce autobusů, dodávek a aspoň středních náklaďáků předělaných na CNG.

IMHO spravedlnost existuje, protože lidí co se s dieselem spálili přibývá. Ne že bych jim to přál, ale za ten smrad a hluk si finanční ztrátu zaslouží.
22. 10. 2014 14:10
Re: Jake svinstvo asi pousti EU3 diesel?
Taky si myslim. A dat 100tisic za rok a pul je hodne, to snad ani nikdo netestoval jak se bude pri takovem najezdu chovat DPF ;-)
Avatar - Barrichello
21. 10. 2014 11:43
Re: Posedlost naftou
A kdo tě nutí kupovat evropský auta. Kup si japonce nebo ameriku, atmo sou stále v nabídce >:D
Vše je otázkou priorit.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2014 11:42
Re: Tendencne informacie
To že dieslové auta vypouští daleko škodlivější částice a slodiny než benzínoá auta není dezinformace, to je fakt. Je třeba šířit osvětu.

Že si dehtomil, co nechá vrtat koleno pro šesták, je tvuj boj a tohle falešný ohánění že něco není pravda jen trapná křeč.