Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější auta světa: Mezi nejlepšími Corolla i Accord. A co Škoda?

David Bureš
Diskuze (32)
Mezi nejprodávanějšími vozy světa jsou vedle kompaktů a pick-upů zastoupena i SUV. Značkám vévodí Toyota.

Globální trh s automobily roste. Během prvních osmi měsíců roku se po celém světě prodalo 60 milionů osobních automobilů, což je o 3,2 % více než před rokem. Globální prodeje jsou tak letos na dobré cestě překonat historický rekord, vůbec poprvé v historii by mohly překročit hranici 90 milionů prodaných vozů v jediném roce.

Nejvíce aut prodává značka Toyota, která za osm měsíců registruje 5,5 milionu prodaných aut. Druhý následuje Volkswagen s 4,2 miliony aut, který si stejně jako japonská značka meziročně mírně pohoršil o 0,1 %. Třetí příčku obsadil Ford s 4,1 miliony aut. Ten naopak roste o 2,5 %.

Domácí Škodu najdeme na 24. příčce, což je o jedno místo více než před rokem. Mladoboleslavská značka hlásí za prvních osm měsíců roku 723.934 prodaných aut, o 4,3 % více než loni.

Světový trh: Přehled nejprodávanějších značek
Poř.ZnačkaProdeje 1-8/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Toyota5.520.826-0,1
2.Volkswagen4.255.735-0,1
3.Ford4.079.528+2,5
4.Nissan3.164.184+0,8
5.Hyundai3.144.627+0,5
6.Honda3.051.549+6,1
7.Chevrolet2.621.366-8,9
8.Kia2.132.882+3,1
9.Renault1.515.026+13,4
10.Mercedes-Benz1.494.357+10,7
11.Peugeot1.341.009-1,3
12.BMW1.295.229+2,9
13.Audi1.263.036+6,5
14.Fiat1.020.874-5,0
15.Mazda1.005.679+0,1

Když se podíváme na prodeje koncernů, dostane se nejvýše koncern Volkswagen Group, jehož součástí je i česká Škoda Auto. Německý koncern v období leden až srpen 2017 prodal přes 6,7 milionu vozů, o 2,1 % více než před rokem. Druhá je japonská automobilka Toyota Motor, zahrnující vedle mateřské Toyoty také Lexus nebo Daihatsu, která má na svém kontě přes 6,5 milionu vozů. Oproti loňsku se však jedná o mírný pokles 0,1 %.

Stupně vítězů ještě nedávno okupoval také americký General Motors, ten je ale za prvních osm měsíců letošního roku až pátý, s 5,1 miliony auty. Nejlepší trojku uzavírá Aliance Nissan-Renault s 5,5 miliony aut, která si meziročně pomohla o 4,5 %. Čtvrtou příčku obsadil korejský koncern Hyundai-Kia s 5,2 miliony vozy.

Světový trh: Přehled nejprodávanějších koncernů
Poř.KoncernProdeje 1-8/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen Group6.723.708+2,1
2.Toyota Motor6.560.955-0,1
3.Aliance Renault-Nissan5.522.330+4,5
4.Hyundai-Kia5.245.538+0,9
5.General Motors5.110.392-0,3
6.Ford4.170.084+2,6
7.FCA3.259.828+3,8
8.Honda3.176.933+5,4
9.PSA2.144.107-1,7
10.Suzuki1.845.445-0,9
11.Daimler1.613.636+12,0
12.BMW Group1.527.0.56+3,3
13.SAIC1.019.541-8,6
14.Mazda1.005.679+0,1
15.Chang'an903.179+2,8

A jak jsou na tom jednotlivé modely? Nejvýše zůstává stálice Toyota Corolla, která je dlouhodobě považována za nejprodávanější auto světa. Jestliže v Evropě tento kompaktní sedan takový hit není, v Asii a Americe je situace jiná. Za osm měsíců tak hlásí 836.271 prodaných kusů. Oproti loňsku je to každopádně o 1,5 % méně.

Druhou příčku tentokrát obsadil pick-up Ford F-Series s 642.212 prodanými exempláři. Americký hit si díky nové generaci polepšil o 9,2 %, což znamenalo 642.212 prodaných kusů. Na třetí místo tak odsunul Volkswagen Golf, jehož prodeje letos naopak klesají o 6,1 %. Důvodem je zřejmě čekání na chystanou modernizovanou verzi, která se začne prodávat na začátku příštího roku. Ještě více padá čtvrtý Ford Focus, a to o 13,7 %.

V nejlepší dvacítce modelů jsou i takové, které našince mohou překvapit. Osmnáctá je Honda Accord, která z Evropy zcela zmizela. Desátý Chevrolet Silverado nebo šestnáctá Toyota Hilux zase dokazují, jak jsou v určitých lokalitách oblíbené pick-upy. Čtrnáctý Wuling Hong Guang pak prezentuje velikost čínského trhu, v jiných koutech světa tento čínský minivan není praktický známý.

Mezi nejprodávanějšími auty světa má svého zástupce také Škoda. Její Octavia obsadila 27. místo s 291.287 kusy. To je sice o 4,3 % více než před rokem, oproti minulému roku si ale Octavia pohoršila o jedno místo. Do nejlepší stovky se tentokrát dostala i Škoda Fabia, skončila na 97. místě. Jejích 134.740 prodaných kusů je o 10,1 % více než před rokem.

Světový trh: Přehled nejprodávanějších modelů
Poř.ModelProdeje 1-8/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Toyota Corolla836.271-1,5
2.Ford F-Series642.212+9,2
3.VW Golf634.497-6,1
4.Ford Focus481.976-13,7
5.Hyundai Elantra478.753-5,7
6.Toyota RAV4474.359+10,3
7.VW Polo465.268-0,8
8.Honda CR-V464.087+5,1
9.Toyota Camry441.484-13,1
10.Chevrolet Silverado425.956-2,1
11.Honda Civic418.658+14,8
12.VW Jetta407.581+8,0
13.Hyundai Tucson402.791+196,2
14.Wuling Hong Guang381.872+6,1
15.Ram Pick-up375.861+4,9
16.Toyota Hilux368.861-3,7
17.VW Lavida362.934+22,7
18.Honda Accord342.000-0,2
19.Kia Sportage339.514+19,0
20.VW Passat333.119-15,0
21.Haval H6319.961+43,9
22.Chevrolet Cruze309.800-16,7
23.Ford Fiesta307.666-19,0
24.VW Tiguan306.102-8,2
25.Mazda 3303.867+0,7

David Bureš
Diskuze (32)
10. 10. 2016 21:03
Re: Hyundai vs. Skoda
K porovnání koncernů VW Group a Hyundai. Samozřejmě, že co se týče velikosti(počtu značek), tak např. v roce 2013 to u VW bylo 11 a u Hyundaie 2, o tom žádná. Ale, už horší to je, když k tomu přičteme aspekt úspěchu v prodejnosti na jednu značku. Tzn., že kdyby měl koncern Hyundai pod sebou stejný počet značek jako VW, prodával by ročně cca 40 milionů vozů a ne jen cca 9,3 milionu(VW).
Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Automobilový_průmy… />
Když to shrnu, tak koncern Hyundai je více jak 4x úspěšnější než koncern VW Group. A Škodovka je jen jednou z 11 značek koncernu VW Group.
10. 10. 2016 20:36
Re: Hyundai vs. Skoda
Ano v reklamě se mluví o Boleslavi,čili jedné konkurenční firmě (Škodě) a je menší než firma Hyundai.Kde je na tom co špatně?Vždyť je to pravda.
Apple je také nejziskovější firma bez ohledu na tom kolik vydělává na českém trhu.Zeptej se lidí zda je větší firma Mercedes nebo Škoda,odpoví ti jasně a vůbec nebudou brát v potaz kolik prodají u vás ve Lhotě.
Svůj komplex vůči Hyundai zde dost důrazně dokazuješ.
A mimochodem,kdo nakupuje auta dle prodejních výsledků?Ty?Aha. ;-)
10. 10. 2016 19:51
Re: Hyundai vs. Skoda
Tak názorněji. Porovnávám značky Hyundai se Škodou, mimochodem stejně jako ta reklama. V té reklamě každou značku zastupuje jejich výrobek. U Hyundaie to je současná i20 a u malého souseda z Boleslavi (myšleno značka Škoda) to je Fabia (nevyřčeno, ale také myšleno).
Firma Hyundai je koncernem a tím, že vlastní značku KIA, Genesis, tak jim vlastně ,,šéfuje'', má rozhodující slovo, protože je majoritním vlastníkem. Není tomu tak, že KIA je na stejné úrovni s HYUNDAIem. Úplně stejně tomu je u koncernu VW, kde ta podřízená, tzv. ,,béčková'' značka je Škoda. V hierarchii značek(firem,výrobců) se Škodovka jako podřízená (dceřiná) firma nemůže rovnat ,,šéfující'' značce(celého koncernu) Hyundai.
A to jsme jen u hierarchie. Dál bych mohl pokračovat v porovnávání neporovnatelných aspektů, třeba velikostí portfolií obou značek, v počtu druhů jakýchkoliv výrobků, počtu zastoupení v segmentech, v počtu zemí zastoupení značky(mj. absence Škodovky v USA), atd., atd.
Zde malý příklad, co firma Hyundai mj. vyrábí:
[odkaz]
Je to jedna z největších značek na světě.
Avatar - white label
9. 10. 2016 21:49
Re: Hyundai vs. Skoda
Jsi jen slepý, nebo máš i jiný problém? Tohle napiš především nicku Tough, nebyl jsem to já, kdo tady zatáhl argumentaci HMC!!!
V reklamě se především mluví o Boleslavi, čili týká se jednoznačně českého trhu, kde je Hyundai proti Škodě dále outsiderem (stále tím druhým "domácím") a podobně jednoduchými narážkami jen dokazuje svůj komplex vůči Škodě na českém trhu, kde se navíc marně profiluje jako domácí hráč minimálně rovnocenný Škodě. Realita ovšem vypadá jinak.
Pokud by se chtěl Hyundai prezentovat na českém trhu jako velký světový hráč (což by bylo mnohem rozumnější a upřímnější, než to jeho nekonečné "vlastenecké vlezdoprdelkování") vypadaly by jeho reklamy úplně jinak a nezačínaly by např. "O Octavii už jste slyšeli..."
Mimochodem koho z koncových zákazníků v ČR (potažmo v Evropě) zajímají nějaké globální výsledky. Samozřejmě, že "nikoho", to by tady prodeje nejen Korejců a Japonců musely vypadat ale úúúplně jinak. ;-)
Avatar - white label
9. 10. 2016 21:30
Re: Hyundai vs. Skoda
"Navíc je koncernem stejně jako VW, a vlastní značky KIA a luxusní Genesis. Tzn., že celkově Škodovka rozhodně je malý soused z Boleslavi nejen i z hlediska původu značky."
A tohle jsem do diskuse dotáhl kdo?
Když argumentuješ koncernem kam patří Hyundai, tak proti němu se stejnou logikou stav koncern VW, ale to už se ti do krámu nehodí že jo... :*)