Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Někteří zaměstnanci Škody Auto už nechtějí flexikonta

redakce AUTO.CZ

Početné skupiny zaměstnanců mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se letos chtějí vzdát nárůstu svého mzdového tarifu, pokud po nich firma nebude požadovat takzvaná flexikonta. Týdeník Škodovácký odborář ve svém dnešním vydání uvedl, že o těchto požadavcích jednali odboráři s vedením firmy na poslední schůzce v rámci kolektivního vyjednávání a nyní čekají na rozhodnutí představenstva.

Flexikonto je v automobilce nástrojem, který jí pomáhá být flexibilnější v případě výkyvů produkce. Zaměstnanci tak někdy pracují nad limit nebo pod limit své pracovní doby a ve sjednaném období se pracovní doba musí vyrovnat. Vyrovnávacím obdobím je 12 po sobě jdoucích měsíců. Časové saldo, které může u zaměstnance v tomto období vzniknout, je 120 hodin. "Velkou zajímavostí je, že početné skupiny zaměstnanců, ať už dělníků nebo techniků, kteří prošli flexikonty, zcela rázně řekly - jsme již tak unaveni vysokým tempem v taktu a šestou noční směnou, že se vzdáme na jeden rok růstu tarifu, když firma nebude požadovat flexikonta," uvádí dnešní Škodovácký odborář.

V mladoboleslavských závodech se nyní kvůli novým modelům vyrábí na maximální kapacitu. V závodě II, kde se vyrábí nová fabie a Rapid Spaceback, se v únoru zavedla třetí směna. "Kolektivní vyjednávání nadále běží a komentář podáme až po jeho ukončení," řekl ČTK mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Odbory se už v rámci letošního kolektivního vyjednávání dohodly s vedením firmy na roční pracovní době a sociálních nákladech. Pokračuje vyjednávání o mzdách. Odbory chtějí letos vyjednat vyšší růst mezd než loni, kdy se mzdové tarify zvýšily o dvě procenta. Průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích v automobilce je přibližně 34.000 korun a nynější dohoda platí do konce března.