Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němečtí řemeslníci se bojí o existenci, vadí jim emisní zóny

David Bureš
Diskuze (24)
Německá města i nadále zpřísňují pravidla pro vjezd do svých center.

Němečtí řemeslníci se bojí o svoji existenci. Často totiž vlastní staré automobily, které nesmějí do některých nízkoemisních zón v centrech německých měst. V těchto místech ale bydlí jejich zákazníci, za kterými musí jezdit.

Od února 2013 budou moci do měst Mainz a Wiesbaden vjet pouze vozy se zelenou známkou, 37 % řemeslníků si myslí, že tento krok může ohrozit existenci jejich podnikání.

Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30.000 eur (zhruba 750.000 Kč), dalších 28 % předpokládá, že za úpravy aut zaplatí až 50.000 eur (cca 1,25 milionu korun).

Těmito investicemi je například myšlen filtr pevných částic, který v Německu stojí až 8.000 eur. Mnoho vozidel řemeslníků je starých pět až šest let, nejsou ale vybaveny tímto filtrem. Ten je nutný, aby vůz s turbodieselem splnil normu Euro 5 a mohl tedy získat zelenou známku umožňující vjezd do emisních zón s nejpřísnějšími pravidly. Do zelených zón mohou dieselové vozy splňující normu Euro 4 a vyšší.

Například Dieter Geist z města Kirchardt uvedl, že žádný z jeho čtyř vozidel nemůže vjet do centra Heilbronnu, protože mají pouze červenou emisní známku. Od letošního ledna se ale do části tohoto města může vjet jen s vozem se žlutou, nebo zelenou známkou. Od příštího roku dokonce jen se zelenou. Geist žádal o výjimku pro vjezd do zóny, tu mu ale místní úřad neudělil.

Podle Německého svazu řemesel (ZDH) to není ojedinělý případ, 92 % vozidel řemeslníků do 3,5 tuny je poháněno dieselovým agregátem. Právě u automobilů se vznětovým motorem se dle emisní normy, které splňují, rozhoduje, zda do dané ekologické zóny smí vjet, či nikoliv. Auta s benzinovým agregátem získají zelenou známku, pokud splňují normu Euro 1 a vyšší.

Ulrich Hoefner, ředitel sdružení dopravního průmyslu v Dolním Sasku, upozorňuje, že se tento problém týká rovněž školních autobusů. V Německu jsou používány například Fordy Transit z roku 2006, které do přísnějších emisních zón nemohou.

David Bureš
Diskuze (24)
29. 8. 2012 16:11
Re: ok
zato znam dost remeslniku, jejichz TDi je zadratovana herka s urezlym vyfukem vcetne te casti, co puvodne byval katalyzator.
Ale emise to ma OK ;-)
27. 8. 2012 12:14
Reseni..
Nemci maji moznost dovybavit auta lepsim katem pripadne DPF u dieselu.
Teoreticky by teda nemelo branit udelat neco podobneho u nas.
V podstate se nejedna o zadny velky problem, rizeny kat u benzinu Euro3 a Euro5 se podle me stejne lisi jen nejakymi prkotinami, mozna je kat trosku ucinnejsi a drazsi a mozna je trosku jinak nastavena ridici jednotka motoru, bych tak tipnul. Univerzalnich katu je v autodilech habadej za pakatel a ceskym garazmajstrum by prestaveni ECU tez nemelo delat sebemensi problem.
Emisema by to projit tak jako tak melo, pokud neni motor KO.

Hlavne to mit moznost zapsat do papiru. V tom vidim nejvetsi problem ceskeho byrokratistanu.
27. 8. 2012 08:24
Re: Nemám (slušných) slov
S auty to nema co delat. Je to stejne jako hysterie kolem CO2. Za narust hladiny CO2 je podezrivana lidska cinnost , ackoliv se na celkove bilanci CO2 v prirode podili nejakymi necelymi 4mi procenty.
A z techto 4 procent pada drtiva vetsina na energetiku, chemicky prumysl, zemedelstvi atd, na dopravu z toho pada zase jen nepatrna cast, nejakych 15% at nezeru, ale prave auta jsou bita jako hlavni vinik, i kdyz ke globalnimu CO2 prispivaji "neuveritelnym" pul procentem.

V konecnem dusledku pak maji treba cesty pokud se to vztahne na celou primestskou oblast mensi emise CO2 nez zemedelsky obdelavana puda !!!
Rve nekdo po zemedelcich, at prestanou obdelavat pudu a misto toho vysadi stromy ?
Kdyz puvodne byla cela Evropa zalesnena ?
Rve nekdo, at se omezi tepelne elektrarny a jejich vykon se nahradi atomovymi ? Nerve...

[odkaz]

Pokud politici uvazuji takovymto zpusobem o mlaceni dopravy hlava nehlava kvuli CO2, tak me vubec neprekvapuje, ze stejnym zpusobem mlati hlava nehlava auta kvuli emisim ostatnich vyfukovych plynu. Dnesni auta uz tak jako tak skodi vice tim ze viri prach nez ze vyfukovymi plyny. Remeslnici v Nemecku dojizdejici do center mest maji dneska ty problemy, ktere budeme mit zitra i u nas. A jak Nemecko ukazalo, zavedenim nizkoemisnich zon se kvalita vzduchu v mestskych centrech vubec nezlepsila :-)
27. 8. 2012 08:24
Re: Nemám (slušných) slov
:-)
26. 8. 2012 21:09
Re: My jsme to ještě vylepšili,
Nejlepší na tom je, že kopírujeme věc, která se v Německu naprosto neosvědčila. Všechny sledované hodnoty škodlivin v ovzduší po zavedení nízkoemisních zón zůstaly na stejné, nebo velmi podobné úrovni. Prostě se zjistilo, že stará auta na kvalitu ovzduší nemají vliv. Ale uznat, že to byl omyl a výnosné známky zrušit? K tomu nedojde. Naopak čekám zpřísnění emisních limitů v očekávání toho, že teď už konečně bude ovzduší lepší. Co se stane, až budou smět do měst jen elektromobily a cyklisté a kvalita ovzduší bude pořád stejně špatná, to lze těžko předpovědět...