25.8. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Němečtí řemeslníci se bojí o existenci, vadí jim emisní zóny

Němečtí řemeslníci se bojí o existenci, vadí jim emisní zóny

Německá města i nadále zpřísňují pravidla pro vjezd do svých center.

Němečtí řemeslníci se bojí o svoji existenci. Často totiž vlastní staré automobily, které nesmějí do některých nízkoemisních zón v centrech německých měst. V těchto místech ale bydlí jejich zákazníci, za kterými musí jezdit.

Od února 2013 budou moci do měst Mainz a Wiesbaden vjet pouze vozy se zelenou známkou, 37 % řemeslníků si myslí, že tento krok může ohrozit existenci jejich podnikání.

Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30.000 eur (zhruba 750.000 Kč), dalších 28 % předpokládá, že za úpravy aut zaplatí až 50.000 eur (cca 1,25 milionu korun).

Těmito investicemi je například myšlen filtr pevných částic, který v Německu stojí až 8.000 eur. Mnoho vozidel řemeslníků je starých pět až šest let, nejsou ale vybaveny tímto filtrem. Ten je nutný, aby vůz s turbodieselem splnil normu Euro 5 a mohl tedy získat zelenou známku umožňující vjezd do emisních zón s nejpřísnějšími pravidly. Do zelených zón mohou dieselové vozy splňující normu Euro 4 a vyšší.

Například Dieter Geist z města Kirchardt uvedl, že žádný z jeho čtyř vozidel nemůže vjet do centra Heilbronnu, protože mají pouze červenou emisní známku. Od letošního ledna se ale do části tohoto města může vjet jen s vozem se žlutou, nebo zelenou známkou. Od příštího roku dokonce jen se zelenou. Geist žádal o výjimku pro vjezd do zóny, tu mu ale místní úřad neudělil.

Přehled emisních zón v Německu k 24. srpnu 2012

Podle Německého svazu řemesel (ZDH) to není ojedinělý případ, 92 % vozidel řemeslníků do 3,5 tuny je poháněno dieselovým agregátem. Právě u automobilů se vznětovým motorem se dle emisní normy, které splňují, rozhoduje, zda do dané ekologické zóny smí vjet, či nikoliv. Auta s benzinovým agregátem získají zelenou známku, pokud splňují normu Euro 1 a vyšší.

Ulrich Hoefner, ředitel sdružení dopravního průmyslu v Dolním Sasku, upozorňuje, že se tento problém týká rovněž školních autobusů. V Německu jsou používány například Fordy Transit z roku 2006, které do přísnějších emisních zón nemohou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
Zdroj: Auto Bild
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…