reklama


Nissan 350Z - Nelítej nízko

Nissan 350Z - Nelítej nízko

 
 

Tuhý podvozek, vynikající atmosférický šestiválec, zadní pohon a noha na plynu. Není to Porsche, ale jede tak. A navíc je tenhle Nissan nápadný, burácí a oranžovou metalízu nepřehlédnete…

Tuhý podvozek, vynikající atmosférický šestiválec, zadní pohon a noha na plynu. Není to Porsche, ale jede tak. A navíc je tenhle Nissan nápadný, burácí a oranžovou metalízu nepřehlédnete…

"Z" v názvu modelů Nissan, popřípadě Datsun, lze dešifrovat jednoznačně – vždy před námi stojí ostré kupé za vcelku přijatelné peníze. Ani 350Z, který začal svoji triumfální pouť prodejními žebříčky loni v Americe, není výjimkou. Podívejte se dole na fotografie: přesně podle současné módy se prolínají hrany s křivkami a ryzí charakter auta je patrný ze všech úhlů. Nejméně očekávatelný je pohled zepředu, při kterém vypadá vůz díky svalnatým blatníkům až neuvěřitelně široce a tedy – stabilně.

Po otevření širokých bezrámových dveří s efektní hliníkovou klikou je sportovnímu srdci ještě lépe. Dvoučlennou posádku vítají tuhá a poměrně úzká sedadla čalouněná oranžovou kůží, dvoubarevný volant padne do ruky tak akorát a spolu s jeho sklápěním se posouvá i trojice kruhových přístrojů. Ještě rychle přelétnout zbytek nijak výrazně upoutávající, ale designově čisté palubní desky a můžeme vyrazit…

Malá odbočka – chceme-li mluvit o užitkovosti vozu této kategorie, budou si vyznavači sportovní jízdy možná klepat na čelo. Nissan ale celkem překvapí i v této, řekněme vedlejší disciplíně. Zavazadlový prostor nabízí sice pouhých 235 l objemu, v praxi do něj ale dvojice cestujících naloží třeba i dva golfové bagy. Ale ani v zavazadlovém prostoru nechybí vzkaz pro fanoušky rychlé jízdy v podobě mohutné rozpěry mezi podběhy.

Vůz pohání atmosfericky plněný třiapůllitrový podélně uložený vidlicový šestiválec, který přes šestistupňovou převodovku pohání pochopitelně zadní kola. Díky nízkému uložení motoru a celkové koncepci vozu se podařilo rozložit hmotnost mezi nápravy 53:47, což vypadá na papíře optimálně a při jízdě není daleko k nadšení. Karoserie je napohled i v praxi příjemně tuhá, takže očekávané se může změnit ve skutečné pouhým sešlápnutím plynového pedálu.

Šestiválec ryčí od startu do cíle, což je možná dvousečné – při akceleraci a koneckonců i jízdě po městě je zvuk skvělým dopingem pro uši a lákadlem pro kolemjdoucí, při konstantní jízdě vysokou rychlostí už může trochu obtěžovat. Jadrný zvuk (je k zaslechnutí na našem jízdním videu) je přitom jen doprovodem naprosto plynulého zátahu odspoda až do nejvyšších otáček. Maxima 280 k (206 kW) dosahuje motor při 6200 otáčkách, a při prudké akceleraci lze místo otáčkoměru sledovat jen diodu, které blikne při předem nastavené hodnotě otáček.

Tak tedy startujeme. Už od prvních metrů v sedadle nízko nad zemí je znát naprostá poslušnost vozu, kdy podvozek, řízení i motor reagují i na sebemenší pokyn tak, jak u sporťáku čekáte. Pražská dlažba sice dá vyniknout tuhému odpružení, nejde ale o vyložený nekomfort. Zatímco na dálnici je dynamika vozu hlavně objektivní a radosti z jízdy si tolik neužijete, první rychle projetá zatáčka převrátí relativní poklid vzhůru nohama. Ruce automaticky sevřou volant pevněji a pokud se v serpentinách rozhodnete jen pro dvojku (rozsah použitelných otáček je opravdu velký), na řazení se dá také zapomenout. Vše kolem je rychlé a auto poslouchá na slovo. Každý průjezd zatáčkou znamená okouzlení z pocitu kontroly na hranici smyku a přidání plynu s jen mírným natočením volantu zase ustřelí záď vozu přesně tak, jak to známe ze škol smyku. Tady ale zasahuje vypínatelné ESP a ani vyloženě sportovní jízda nemusí být z tohoto pohledu nebezpečná. Po vypnutí stabilizace je třeba si trochu na razanci auta zvykat a méně zkušeným řidičům je dobré tento manévr rovnou zakázat – na rovné letištní ploše je ale požitek z odhadu začátku přetáčivého smyku nezapomenutelný. Brzdy Brembo jsou důstojnou protiváhou nadprůměrné dynamiky, takže ani se zpomalením vozu ve všech režimech nemá řidič problémy. V kontextu s těmito radostmi se pak některé připomínky k autu stávají relativními. Co na tom, že výplně dveří jsou přece jen trochu fádní a řidič nemá přehled o okrajích karosérie? Také výhled šikmo vzad je prakticky nulový.

A aby byl výčet kladů úplný, malé překvapení čeká u spotřeby. Tříapůllitrový šestiválec si při jen trochu lehčí noze vystačí s deseti litry benzínu na 100 km, při velmi razantní jízdě se lze vejít do hodnoty o tři čtyři litry vyšší. Spolu s osmdesátilitrovou nádrží je tak vůz relativně hospodárný, přestože tohle kritérium asi nebude patřit mezi priority potenciálního zákazníka. Motor pochopitelně vyžaduje palivo s minimálním oktanovým číslem 98.

Nissan 350 Z je ryzí auto, které požitky z jízdy přenáší beze změny do přijatelnější cenové kategorie. Japoncům by se patřilo poklonit, my ale radíme vyzkoušet a vzpomínat. Odkaz jedinečného Nissanu 240Z znovu ožil…

Videa: test Nissan 350Z

Spolupracujeme s TipCars.com

nissan 350z

Cena v základní výbavě: 1 380 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 462 000 Kč

Základní výbava:šestistupňová manuální převodovka, ABS s brzdovým asistentem a EBD, ESP (zahrnuje TCS), kotoučové brzdy Brembo s vnitřním chlazením (na všech kolech), posilovač brzd, posilovač řízení, airbagy řidiče, spolujezdce, boční a záclonové, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem tahu, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, elektronicky řízený imobilizér, výškově nastavitelný volant ve spojení s výškovým nastavením přístrojů, volant, hlavice řadicí páky a manžeta ruční brzdy potažené kůží, sportovní hliníkové pedály, anatomická sedadla s rozdílným tvarováním pro řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče / s nezávislým nastavením vpředu-vzadu, kůží potažená, vyhřívaná sedadla s elektrickým ovládáním, otáčkoměr, digitální hodiny, tři přídavné přístroje ve středu palubní desky, palubní počítač, ukazatel venkovní teploty, programovatelná kontrolka přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, osvětlení interiéru s vnitřní logikou a automat. vypínáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, superzamykání, elektrické otevírání zavazadlového prostoru a nádrže z místa řidiče, příprava pro integrované hands-free (ovládané z volantu či hlasem), odkládací schránky ve středové konzoli a za sedadly, kapsa na zadní straně sedadla spolujezdce, čtecí lampička, držák na brýle, držák nápojů ve středové konzoli, 2x 12V zásuvka, tónovaná skla, xenonové světlomety s ostřikovači, třetí brzdové / zadní mlhové světlo, 2 rychl. přední stěrače s variabilním cyklovačem, vyhřívání zadního okna, stěrač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, přední a zadní spoiler, zdvojený výfuk, kola z lehkých slitin 18", rozměr pneumatik vpředu, rozměr pneumatik vzadu, radio s přehrávačem audiokazet a ovládáním na volantu, měnič na 6CD, Audiosystém BOSE o výkonu 240W (6 reproduktorů + subwoofer)

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+22.000,-), kovaná kola RAYS (+40.000,-), paket koženého čalounění ALEZAN v oranžové barvě (+20.000,-)

Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst

Vydržet celý měsíc bez kapky alkoholu. K tomu motivoval…

Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací

V kotlíkových dotacích nebudou letos už podporované kotle…

Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí

Zítra odpoledne přijde premiér Bohuslav Sobotka za…

Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra

Jedna z oblíbených výhod, které může zaměstnavatel svým…

 
Technické údaje
Motor nissan 350z
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 363 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.1 / 8.7 / 11.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 235 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1545 / 350
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení nissan 350z
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Video: Nissan 350Z - je úplně jedno, který si vyberete Video: Nissan 350Z - je úplně jedno, který si vyberete

Sportovní Nissan 350Z chytí za srdce snad každého a…

Tajemný Nissan v Ženevě a nové úpravy pro 350Z Tajemný Nissan v Ženevě a nové úpravy pro 350Z

Nissan je tajemný minimálně jako hrad v Karpatech.…

 



 
Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Včera

Nová generace modelu Rio dnešním dnem vstupuje na český trh. Základní cena je vyšší než doposud, dostanete však adekvátní výbavu.




Blesk.cz

Prahu a Brno má propojit rychlovlak. Trať bude stát až 160 miliard, vyčíslil Ťok

Prahu a Brno má propojit rychlovlak. Trať bude stát…

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde podle navrhovaných variant na 120 až 160…

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků chtějí pracovat doma!

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků…

Doba se změnila. Ještě v nedávné době mnoho studentů lékařských fakult plánovalo po studiích odejít pracovat do…

 

iSport.cz

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii prohrál 1:2

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii…

Fotbalisté Realu Madrid nevyužili své šance odskočit Barceloně v tabulce. Na hřišti Valencie prohráli 1:2 a…

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický má opět problémy

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický…

Čtyřgólové manko a také absence dvou hráčů ze základní sestavy. Fotbalová Sparta se bude čtvrtek v odvetě play…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama