Nissan 350Z - Nelítej nízko

Nissan 350Z - Nelítej nízko

 
 

Tuhý podvozek, vynikající atmosférický šestiválec, zadní pohon a noha na plynu. Není to Porsche, ale jede tak. A navíc je tenhle Nissan nápadný, burácí a oranžovou metalízu nepřehlédnete…

Tuhý podvozek, vynikající atmosférický šestiválec, zadní pohon a noha na plynu. Není to Porsche, ale jede tak. A navíc je tenhle Nissan nápadný, burácí a oranžovou metalízu nepřehlédnete…

"Z" v názvu modelů Nissan, popřípadě Datsun, lze dešifrovat jednoznačně – vždy před námi stojí ostré kupé za vcelku přijatelné peníze. Ani 350Z, který začal svoji triumfální pouť prodejními žebříčky loni v Americe, není výjimkou. Podívejte se dole na fotografie: přesně podle současné módy se prolínají hrany s křivkami a ryzí charakter auta je patrný ze všech úhlů. Nejméně očekávatelný je pohled zepředu, při kterém vypadá vůz díky svalnatým blatníkům až neuvěřitelně široce a tedy – stabilně.

Po otevření širokých bezrámových dveří s efektní hliníkovou klikou je sportovnímu srdci ještě lépe. Dvoučlennou posádku vítají tuhá a poměrně úzká sedadla čalouněná oranžovou kůží, dvoubarevný volant padne do ruky tak akorát a spolu s jeho sklápěním se posouvá i trojice kruhových přístrojů. Ještě rychle přelétnout zbytek nijak výrazně upoutávající, ale designově čisté palubní desky a můžeme vyrazit…

Malá odbočka – chceme-li mluvit o užitkovosti vozu této kategorie, budou si vyznavači sportovní jízdy možná klepat na čelo. Nissan ale celkem překvapí i v této, řekněme vedlejší disciplíně. Zavazadlový prostor nabízí sice pouhých 235 l objemu, v praxi do něj ale dvojice cestujících naloží třeba i dva golfové bagy. Ale ani v zavazadlovém prostoru nechybí vzkaz pro fanoušky rychlé jízdy v podobě mohutné rozpěry mezi podběhy.

Vůz pohání atmosfericky plněný třiapůllitrový podélně uložený vidlicový šestiválec, který přes šestistupňovou převodovku pohání pochopitelně zadní kola. Díky nízkému uložení motoru a celkové koncepci vozu se podařilo rozložit hmotnost mezi nápravy 53:47, což vypadá na papíře optimálně a při jízdě není daleko k nadšení. Karoserie je napohled i v praxi příjemně tuhá, takže očekávané se může změnit ve skutečné pouhým sešlápnutím plynového pedálu.

Šestiválec ryčí od startu do cíle, což je možná dvousečné – při akceleraci a koneckonců i jízdě po městě je zvuk skvělým dopingem pro uši a lákadlem pro kolemjdoucí, při konstantní jízdě vysokou rychlostí už může trochu obtěžovat. Jadrný zvuk (je k zaslechnutí na našem jízdním videu) je přitom jen doprovodem naprosto plynulého zátahu odspoda až do nejvyšších otáček. Maxima 280 k (206 kW) dosahuje motor při 6200 otáčkách, a při prudké akceleraci lze místo otáčkoměru sledovat jen diodu, které blikne při předem nastavené hodnotě otáček.

Tak tedy startujeme. Už od prvních metrů v sedadle nízko nad zemí je znát naprostá poslušnost vozu, kdy podvozek, řízení i motor reagují i na sebemenší pokyn tak, jak u sporťáku čekáte. Pražská dlažba sice dá vyniknout tuhému odpružení, nejde ale o vyložený nekomfort. Zatímco na dálnici je dynamika vozu hlavně objektivní a radosti z jízdy si tolik neužijete, první rychle projetá zatáčka převrátí relativní poklid vzhůru nohama. Ruce automaticky sevřou volant pevněji a pokud se v serpentinách rozhodnete jen pro dvojku (rozsah použitelných otáček je opravdu velký), na řazení se dá také zapomenout. Vše kolem je rychlé a auto poslouchá na slovo. Každý průjezd zatáčkou znamená okouzlení z pocitu kontroly na hranici smyku a přidání plynu s jen mírným natočením volantu zase ustřelí záď vozu přesně tak, jak to známe ze škol smyku. Tady ale zasahuje vypínatelné ESP a ani vyloženě sportovní jízda nemusí být z tohoto pohledu nebezpečná. Po vypnutí stabilizace je třeba si trochu na razanci auta zvykat a méně zkušeným řidičům je dobré tento manévr rovnou zakázat – na rovné letištní ploše je ale požitek z odhadu začátku přetáčivého smyku nezapomenutelný. Brzdy Brembo jsou důstojnou protiváhou nadprůměrné dynamiky, takže ani se zpomalením vozu ve všech režimech nemá řidič problémy. V kontextu s těmito radostmi se pak některé připomínky k autu stávají relativními. Co na tom, že výplně dveří jsou přece jen trochu fádní a řidič nemá přehled o okrajích karosérie? Také výhled šikmo vzad je prakticky nulový.

A aby byl výčet kladů úplný, malé překvapení čeká u spotřeby. Tříapůllitrový šestiválec si při jen trochu lehčí noze vystačí s deseti litry benzínu na 100 km, při velmi razantní jízdě se lze vejít do hodnoty o tři čtyři litry vyšší. Spolu s osmdesátilitrovou nádrží je tak vůz relativně hospodárný, přestože tohle kritérium asi nebude patřit mezi priority potenciálního zákazníka. Motor pochopitelně vyžaduje palivo s minimálním oktanovým číslem 98.

Nissan 350 Z je ryzí auto, které požitky z jízdy přenáší beze změny do přijatelnější cenové kategorie. Japoncům by se patřilo poklonit, my ale radíme vyzkoušet a vzpomínat. Odkaz jedinečného Nissanu 240Z znovu ožil…

Videa: test Nissan 350Z

Spolupracujeme s TipCars.com

nissan 350z

Cena v základní výbavě: 1 380 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 462 000 Kč

Základní výbava:šestistupňová manuální převodovka, ABS s brzdovým asistentem a EBD, ESP (zahrnuje TCS), kotoučové brzdy Brembo s vnitřním chlazením (na všech kolech), posilovač brzd, posilovač řízení, airbagy řidiče, spolujezdce, boční a záclonové, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem tahu, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, elektronicky řízený imobilizér, výškově nastavitelný volant ve spojení s výškovým nastavením přístrojů, volant, hlavice řadicí páky a manžeta ruční brzdy potažené kůží, sportovní hliníkové pedály, anatomická sedadla s rozdílným tvarováním pro řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče / s nezávislým nastavením vpředu-vzadu, kůží potažená, vyhřívaná sedadla s elektrickým ovládáním, otáčkoměr, digitální hodiny, tři přídavné přístroje ve středu palubní desky, palubní počítač, ukazatel venkovní teploty, programovatelná kontrolka přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, osvětlení interiéru s vnitřní logikou a automat. vypínáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, superzamykání, elektrické otevírání zavazadlového prostoru a nádrže z místa řidiče, příprava pro integrované hands-free (ovládané z volantu či hlasem), odkládací schránky ve středové konzoli a za sedadly, kapsa na zadní straně sedadla spolujezdce, čtecí lampička, držák na brýle, držák nápojů ve středové konzoli, 2x 12V zásuvka, tónovaná skla, xenonové světlomety s ostřikovači, třetí brzdové / zadní mlhové světlo, 2 rychl. přední stěrače s variabilním cyklovačem, vyhřívání zadního okna, stěrač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, přední a zadní spoiler, zdvojený výfuk, kola z lehkých slitin 18", rozměr pneumatik vpředu, rozměr pneumatik vzadu, radio s přehrávačem audiokazet a ovládáním na volantu, měnič na 6CD, Audiosystém BOSE o výkonu 240W (6 reproduktorů + subwoofer)

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+22.000,-), kovaná kola RAYS (+40.000,-), paket koženého čalounění ALEZAN v oranžové barvě (+20.000,-)

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor nissan 350z
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 363 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.1 / 8.7 / 11.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 235 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1545 / 350
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4310
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení nissan 350z
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 0
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Video: Nissan 350Z - je úplně jedno, který si vyberete Video: Nissan 350Z - je úplně jedno, který si vyberete

Sportovní Nissan 350Z chytí za srdce snad každého a…

Tajemný Nissan v Ženevě a nové úpravy pro 350Z Tajemný Nissan v Ženevě a nové úpravy pro 350Z

Nissan je tajemný minimálně jako hrad v Karpatech.…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…