Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan doplňuje záruku na akumulátory Leafu

Michal Fokt
Diskuze (5)
Obavy zákazníků z poklesu kapacity akumulátorů u elektromobilu Nissan Leaf se Japonci pokouší rozptýlit prodloužením záruky.

Když přišly automobilky Toyota a Honda s prvními hybridními modely, aby přesvědčily o kvalitách svých novinek zákazníky, na hybridní systém poskytovaly záruku 8 let/150.000 km, kterou ale poté, co se tyto vozy na trhu zabydlely, snížily na 5 let/100.000 km. Stejně na tom je s garancemi v Evropě i Nissan Leaf, přičemž Japonci ještě více hýčkají zákazníky v USA, kde poskytují na elektrické komponenty osm let, respektive 160.000 km.

Jenže právě v Americe se Nissan Leaf potýká s problémy, týkajícími se ztráty kapacity akumulátorů, což je něco, čemu hybridní vozy japonské konkurence až na pár výjimek čelit nemusely. Proto Nissan v USA zavedl ještě doplňkovou záruku, týkající se právě tohoto fenoménu.

Pokud po plném nabití zobrazí ukazatel kapacity akumulátorů méně než devět dílků z dvanácti celkových, Nissan akumulátory opraví nebo vymění tak, aby bylo dosaženo celkové kapacity devět nebo více dílků. K nápravě budou použity buď nové nebo přepracované články. Tato záruka má platnost pět let nebo 60.000 mil, tedy téměř 97.000 km.

Tento krok přichází poté, co Nissan zaznamenal četné problémy se ztrátou kapacity akumulátorů, ke kterým docházelo ve státech s teplým klimatem, zejména v Arizoně.

Michal Fokt
Diskuze (5)
2. 1. 2013 19:42
Re: Rendlíkovský přístup
Pane Ado, jestli je někdo takový manažer, tak jste to vy. Vykliďte už konečně veřejný prostor, který znečišťujete výkaly své žebříčkové nervové soustavy.
Avatar - Choochoo
2. 1. 2013 00:05
Re: Pozitívny prístup
tak tak :yes:
1. 1. 2013 23:21
Re: Rendlíkovský přístup
Mokré uteráky nestačia? Skús kvapalný dusík...
Avatar - Ada je zase tady
1. 1. 2013 18:58
Rendlíkovský přístup
Zmrdimanažeři od rendlíku to vyřeší snadno. Stačí přeprogramovat palubni jednotku a hned to bude ukazovat o jeden až dva dílky více. To, že těžké akumulátory mají a budou mít nízkou životnost a spotřeba paliva u těchto samohybů nebude nikdy odpovídat reklamě, ovšem přeprogramovaná palubní jednorka nevyřeší. :no:
1. 1. 2013 11:29
Pozitívny prístup
Tak sa má značka starať o svojich zákazníkov - vychádzať im v ústrety ako sa dá. Aj keď len v Amerike. :yes: