Nissan doplňuje záruku na akumulátory Leafu
Když přišly automobilky Toyota a Honda s prvními hybridními modely, aby přesvědčily o kvalitách svých novinek zákazníky, na hybridní systém poskytovaly záruku 8 let/150.000 km, kterou ale poté, co se tyto vozy na trhu zabydlely, snížily na 5 let/100.000 km. Stejně na tom je s garancemi v Evropě i Nissan Leaf, přičemž Japonci ještě více hýčkají zákazníky v USA, kde poskytují na elektrické komponenty osm let, respektive 160.000 km.
Jenže právě v Americe se Nissan Leaf potýká s problémy, týkajícími se ztráty kapacity akumulátorů, což je něco, čemu hybridní vozy japonské konkurence až na pár výjimek čelit nemusely. Proto Nissan v USA zavedl ještě doplňkovou záruku, týkající se právě tohoto fenoménu.
Pokud po plném nabití zobrazí ukazatel kapacity akumulátorů méně než devět dílků z dvanácti celkových, Nissan akumulátory opraví nebo vymění tak, aby bylo dosaženo celkové kapacity devět nebo více dílků. K nápravě budou použity buď nové nebo přepracované články. Tato záruka má platnost pět let nebo 60.000 mil, tedy téměř 97.000 km.
Tento krok přichází poté, co Nissan zaznamenal četné problémy se ztrátou kapacity akumulátorů, ke kterým docházelo ve státech s teplým klimatem, zejména v Arizoně.