Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf: Kompletní technická data

David Bureš
Diskuze (28)
Nissan zveřejnil oficiální technická data modelu Leaf, který se má stát prvním masově prodávaným elektromobilem. Jeho prodej začne na vybraných trzích na konci roku.

Nissan Leaf je na pohled běžný pětidveřový hatchback s vyšší stavbou karoserie. Auto je dlouhé 4450 mm, široké mm a vysoké 1550 mm. Pod kapotou však není naftový, nebo benzínový motor, ale elektromotor na střídavý proud.

Motor produkuje výkon 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm, což jsou čísla srovnatelná s moderními dieselovými šestnáctistovkami. Udávaná maximální rychlost je 144 km/h, zrychlení 0-100 km/h trvá 11,9 s.

Dojezd automobilu je 160 km, což je vzdálenost, která postačuje na denní ježdění většiny zákazníků. Nissan z vlastního výzkumu zjistil, že 80 % světové populace denně ujede méně než 100 km. Z běžné domácí zásuvky na 240 V trvá nabití sedm až osm hodin. Nissan však ve spolupráci s některými evropskými vládami (v Nizozemsku, Irsku, Velké Británie a Portugalsku) zapracoval na veřejné infrastruktuře dobíjení. Z veřejné rychlonabíječky lze až 80 % kapacity baterie nabít za méně než 30 minut.

TR>

Nissan Leaf - rozměry
Délka [mm]4450
Šířka [mm]1770
Výška [mm]1550
Rozvor [mm]2700
Pohotovostní hmotnost [kg]1525

Cena Leafu bude na většině trhů dotovaná. V Nizozemsku zákazníci zaplatí 32.839 Euro (asi 804.500 Kč), na silniční dani ale soukromé osoby ušetří během 5 let 6.000 Euro, podnikatelé dokonce 19.000 Euro. Ve Velké Británii byla cena (se započtením vládní podpory) stanovena na 23.350 liber (asi 654.000 Kč).

V Irsku se prodej rozeběhne souběžně s Velkou Británií. Cenovka po započtení vládní podpory 5.000 Euro je 29.995 Euro (760 tisíc Kč). Zákazníci dále ušetří 3.800 Euro na jednorázové registrační dani, protože se na ně

nebude vztahovat tarif pro auta nižší střední třídy. V Portugalsku bude vládní dotace pět tisíc Euro, výsledná cena je 29.955 Euro, tedy o 40 Euro méně než v Irsku.

Prodej Leafu začne v USA a v Japonsku na konci letošního roku, již zmíněné evropské státy se dočkají příští rok. V České republice a dalších evropských zemích potkáme Leaf zřejmě na konci roku 2012, kdy bude dobudována potřebná infrastruktura. Podle slov Pierra Loinga, viceprezidenta produktové strategie Nissanu, je Leaf první z celé škály elektromobilů. Ve vývoji je již elektrická verze dodávky NV200.

Nissan Leaf - technická data

TD>

Název motoruEM61
TypAC synchronní
Největší výkon [kW/min-1]80/2730-9800

TD>

Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/0-

2730

Max. rychlost [km/h]144
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9
Baterielaminované lithium-iontové
Napětí [V]345
Kapacita [kWh]24
Počet článků192
Dojezd [km]160

David Bureš
Diskuze (28)
29. 11. 2010 13:21
Uf
To jsem teda nečekal. Ok, proč ne.

Štve mě na tom ale jedna věc - idiotský systém dotací, regulací, daňových výhod, a k tomu přidružená armáda úředníků, co to budou kontrolovat, regulovat, usměrňovat....

Očekávám, že potkat Leaf v ČR bude asi jako potkat dalšího "revolucionáře" Priusa - malý svátek...
Avatar - skejpa
21. 11. 2010 18:57
Re: kúrenie
ja se primo desim doby, kdy budou benzinaky znevyhodnovany. a myslim tim realne znevyhodnovany napriklad statem a sankcema, ne jen cenou paliva. do te doby si musime uzivat nase bublajici kamarady :-)
19. 11. 2010 20:30
Re: kúrenie
A baterie a elektromotory se nikde nepoužívají? Ale ano, 100 let se taktéž intenzivně pracuje na jejich zdokonalení. A krásné je že spalovací motor nepotřeboval ani pomatené dotace.
19. 11. 2010 17:53
Re: elektromotor
Aj také autá sú.
19. 11. 2010 17:52
Re: kúrenie
Radšej porovnaj, ako intenzívne prebiehal za posledných 100 rokov vývoj spaľovacieho motora a elektrického pohonu. Spaľovacie motory vyvíjali naplno prakticky všetci, elektropohon opatrne pár jednotlivcov, situácia sa trochu mení akurát tak posledné desaťročie. neporovnávaj roky, skús porovnať ivestované prostriedky. Aký bude pomer? Milión ku jednej? Väčší? Nechceš snáď tvrdiť, že vývoj oboch prebiehal paralelne a na rovnakej úrovni...?