Nissan zahájil ve Španělsku výrobu nové řady NT500. Jaké má vyhlídky v segmentu 3,5 až 7,5 tuny celkové hmotnosti?

Japonská automobilka Nissan je rozhodnuta dále posilovat pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozidel. Jejím zatím posledním krokem při naplňovaní tohoto záměru je zahájení výroby nového, robustního modelu v segmentu od 3,5 do 7,5 tuny. Produkt strategické spolupráce Nissanu a francouzského Renaultu sjíždí z linky modernizovaného závodu Nissan Motor Ibérica ve španělské Ávile.

Nákladní vozidlo NT500 s trambusovou budkou by mělo najít uplatnění především u menších a středních firem v oblasti stavebnictví či zemědělství a u dopravců ve středně těžké distribuci. Přesvědčit je má robustní konstrukcí, širokou škálou variant a konkurenceschopnou hodnotou pořizovacích a provozních nákladů. K jeho hlavním trumfům patří nová, velmi prostorná a pohodlná kabina (dvoudveřová nebo sedmimístná čtyřdveřová) a nová pohonná soustava.

Trambusová budka

Charakteristickým poznávacím znakem nového NT500 je moderní sklopná kabina trambusového typu, která připomíná budku vozidel Renault Trucks D. Nabízí dostatek pohodlí pro řidiče, dobrý rozhled díky dostatečně velkým oknům a funkční interiér. V hmotnostní třídě 3,5 tuny je z hlediska prostornosti zcela ojedinělá. Mezi novinky výbavy patří multifunkční displej a moderní audiosystém, na přání Nissan nabízí i tempomat, omezovač rychlosti, automatickou klimatizaci a navigační systém NissanConnect. Řidiči ocení i dost praktických odkládacích prostor.

Různé konfigurace

K všestranným možnostem využití modelu přispívá široká nabídka podvozků, dva různé motory, tři převodovky a tři úrovně výbavy.

Klasický žebřinový rám vozidla je vzadu opatřen tuhou nápravou. Zájemci mohou v hmotnostních variantách 3,5, 5,0, 6,0, 6,5 a 7,5 tuny volit jeden z pěti rozvorů od 2800 do 4300 milimetrů, v případě nejtěžší varianty od 3100 do 4300 mm. Maximální délka karoserie činí 8231 milimetrů.

Novou řadu motorů tvoří dvě výkonové verze osvědčeného, kapalinou chlazeného vznětového řadového motoru ZD30. Třílitrový přeplňovaný motor ZD30 s elektronickým systémem vstřikování paliva common rail o výkonu 110 kW poskytuje nejvyšší točivý moment 350 N.m. Pro nejtěžší (a na přání i jiné varianty) je určena pohonná jednotka s dvěma turbodmychadly, která dosáhne až na výkon 130 kW a točivý moment 540 N.m. Díky technologii selektivní katalytické redukce a částicovému filtru splňují oba motory limity normy Euro 6.

Převodovky

Nissan pro novinku vyvinul tři nové šestistupňové převodovky. V případě slabšího motoru je to klasická jednoduchá převodovka s přímým řazením, u silnější motorizace přenos hnací síly na zadní nápravy s dvoumontáží zajišťuje šestistupňová manuální převodovka se systémem Servoshift nebo automatizované ústrojí.

Součástí modernizace byla i úplná transformace brzdové soustavy. V nejtěžším provedení se model v tomto směru dokonce přiblížil těžkým nákladním vozidlům díky instalaci vzduchotlakových okruhů.

Atraktivní pro nástavbáře

„Široká nabídka hmotnostních provedení a podvozků a snadná dostavba jistě osloví nástavbáře, efektivní moderní motory a prodloužené intervaly údržby zase ocení provozovatelé vozidel. Řidiči budou těžit z mimořádného komfortu a moderní i funkční kabiny obdobné jako v nákladním vozidle,“ shrnul přednosti nového NT500 viceprezident a ředitel divize lehkých užitkových vozidel Nissan Motor Company Hideto Murakami.

Nissan prodloužil servisní interval pro nový NT500 na čtyřicet tisíc kilometrů. Stejně jako na ostatní modely poskytuje na největší užitkový model NT500 záruku po dobu tří let.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.