Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová dohoda výrobců o dobíjení elektrobusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Společnosti Irizar, Solaris, VDL a Volvo Buses a firmy ABB, Heliox a Siemens uzavřely dohodu o standardizaci konstrukce a infrastuktury dobíjení elektrobusů.

Dohoda uzavřená mezi výrobci autobusů Irizar, Solaris, VDL, Volvo Buses a dodavateli nabíjecích stanic ABB, Heliox a Siemens se zaměřila na preferované čtyřpólové kontaktní nabíjení.

Parametry systémových rozhraní pro toto dobíjení mají být podle této dohody volně a transparentně k dispozici pro všechny účastníky trhu s elektrickými autobusy od výrobců až po uživatele.

Společnosti, které uzavřely dohodu, chtějí dosáhnout standardizace dobíjení elektřinou poháněných autobusů a jsou odhodlány sdílet své poznatky a zkušenosti s evropskými i celosvětovými standardizačními orgány CEN-CENELEC a ISO/IEC.

Pokud bude vše probíhat podle plánu, pak můžeme očekávat, že evropské standardy mohou být k dispozici v roce 2019 a celosvětové pak mají být dostupné v roce 2020.

Součástí standardizace má být podle dohody pantograf a jeho automatické nastavení, bezdrátová komunikace, kontaktní desky a zařízení infrastruktury, zajišťující spojení vozidla s pantografem. Pro noční dobíjení má být využit standard CCS pro zásuvku a komunikaci vozidla s infrastrukturou.

Cílem dohody je usnadnění přechodu na elektřinou poháněné autobusy dopravním podnikům a zajištění kompatibility i spolehlivosti bez ohledu na výrobce autobusů a nabíjecích systému. Proto jsou ke spolupráci na standardizaci zvány i další společnosti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
28. 3. 2016 00:33
Re: Je mi ľúto odporcov elektriny
V ČR je více než 40% elektřiny vyrobeno bezemisně (zdroje jaderné, vodní, větrné, FVE). Dále na jednotku vzdálenosti spotřebuje EV asi 2.5x méně energie, než spalovací (dáno vyšši účinností - cca 20kWh/100 km oproti cca 50kWh/100km spalovacího). Takže už jen toto dává emise elektromobilu na úrovni cca 25% spalovacího vozu. A těchto 25% emisí je v elektrárně podrobeno zásadně lepšímu číštění jak píšete.

Přičtěme že i výroba paliv spotřebuje celkem dost elektřiny a vidíme, že myšlenka o "nečistotě" elektromobilu je poslední zoufalá myšlenka, kterou se ropná lobby rozhodla bojovat proti elektromobilům. Je neuvěřitelné, jak mnoho lidí je ochotno v diskuzích tento blábol opakovat a nejsou schopni elementární technické úvahy, která ihned tuto lež identifikuje.

Ale není se co divit. První "meta", kterou ropná lobby bránila, že totiž technologie baterií není dostatečná pro konstrukci elektromobilu pokořila už Tesla Roadster. Tak začali bránit druhou metu - že totiž nelze postavit elektromobil s dostatečným dojezdem. Což zbourala Tesla S o pár let později. Tak přešli na obrannou čáru - "je to drahé a neekologické". Neekologičnost je naprostej blábol, jak jsme si řekli. Tak už jim zbývá jenom ta "drahota". Ale to už jim vydrží jen pár let. Jsou v koncích.
Re: Je mi ľúto odporcov elektriny
Jadro je predsa extrémne neekologické!!! >:D >:D >:D
Re: Je mi ľúto odporcov elektriny
:yes: :yes: :yes:
Tak to si pokašlal, kámo. Tak rozumne písať zrovna na tomto serveri... Ukrižujú ťa!
Re: Je mi ľúto odporcov elektriny
Nerovná sa nula emisií, ale podstatne menej emisií. A úplná nula v mieste prevádzky.
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2016 23:18
Re: Je mi ľúto odporcov elektriny
Pšt, o emisích z výroby a distribuce paliv se nesmí mluvit, ty neexistují. O skladbě emisí z elektráren nebo z aut taky ne, to je zakázané. Hluk z motorů, to už vytahuješ úplně zakázané téma. Nevíš, že do elektroaut se dávají zařízení, která budou naopak dělat hluk, aby lidi věděli, že něco jede?
Říkám si, jestli je svět (a Evropa zvláště) tak hloupý... I dobré řešení dovedou totálně zmršit nějakou hloupostí kvůli lidské pohodlnosti. A pak si lidi nacpou do uší sluchátka a nechají se přejet hasičským autem na přechodu...