Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

 
 

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově? Čtěte dále...

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově?

První informace o nové Octavii jsme zveřejnili minulý týden zde .

Dnešní teoretické srovnání podstoupili následující automobily vždy s nejslabším nabízeným motorem: Škoda Octavia I, Škoda Octavia II, Opel Astra C, Volkswagen Golf V, Peugeot 307, Renault Mégane sedan, Renault Mégane 5dv. hatchback, Toyota Corolla sedan, Toyota Corolla hatchback, Fiat Stilo 5d, Honda Civic, Mazda3 hatchback, Mazda3 sedan, Hyundai Elantra sedan, Ford Focus sedan.

Již první tabulka, ukazující parametry základních motorů, napoví cosi o přístupu jednotlivých koncernů k volbě nejlevnějších pohonných jednotek. Konzervativní Volkswagen až po dlouhé době zařadil v minulé generaci svých kompaktů jako základ 16ventilový motor, čímž dohnal standard, postupně zaváděný japonskými výrobci od počátku 90. let. I dnes je zřejmý odstup východoasijských automobilek. Japonské modely mají z objemu 1,4 l o 7 až 16 kW vyšší výkon než základní motor Volkswagenu Golf, který je očekáván i v nové Octavii (jaké to má důsledky uvidíme níže). Jediný Fiat využil ještě nižšího zdvihového objemu (1242 cm3) základního modelu, což však vyústilo v nižší hodnoty točivého momentu.

Motory (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390138913901360
nejvyššívýkon(kW/ot. min.)55/500055/500066/560055/500065/5250
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)126/3300126/3800125/4000126/3800133/3250
Motory (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390139813981242
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)60/600060/600071/600071/600059/5000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)124/3750124/3750130/4800130/4800114/4000
Motory (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedanhatchsedan
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13961349159815991596
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)66/560062/600077/600077/580074/6000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)130/4300122/3500145/4000143/4500145/4000

S parametry motorů souvisí úzce provozní vlastnosti automobilu. Základní čtyřválce přirozeně v provozu neposkytují vozům mnoho dynamiky. Zatím nemáme oficiální údaje o parametrech Octavie II a tak nejpomalejším automobilem vybrané skupiny zůstává Golf. Octavia II bude asi o pár desítek kg těžší, ale zpřevodování může být nastaveno několika způsoby a tak náš odhad (v kulatých závorkách) spíše vychází z původního modelu. Štikou v malolitrážním rybníce zůstává jednačtverka Hondy (Mazda3, Hyundai i Ford jsou větší motory), která zrychlí na 100 km/h pod 12 s, a to při velmi příznivé kombinované spotřebě. Papírově nejnižší spotřebu vykazuje nový čtyřválec Astry: 6,3 l/100 km .

Provozní vlastnosti (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
maximální rychlost (km/h)171(170)178164172
0-100 km/h (s)15,3(15,5)13,714,712,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,8(6,9)6,36,86,5

Provozní vlastnosti(2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
maximální rychlost (km/h)173171185185170
0-100 km/h (s)13,713,5121213,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,86,86,76,76,5

Provozní vlastnosti(3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
maximální rychlost (km/h)175-182182185
0-100 km/h (s)11,9-111110,4
komb. spotřeba (l/100 km)6,47,17,27,46,8

Všechny nové kompakty rostou, musí mít lepší jízdní vlastnosti, mají tužší karosérie, které prakticky „musí“ (kvůli image modelu) projít testem Euro NCAP alespoň se 4 hvězdičkami a to zatím v této třídě bez dodatečných kilogramů nikdo zařídit neumí. Škodovka se snaží nabízet vyšší užitnou hodnotu a jde na to cestou stavby o půl třídy delšího vozu. Již první generace Octavie v této skupině vede (konkurenty hledejme ve tříprostorových sedanech Mégane, Corolla, Focus, Elantra, Mazda3) a druhá generace Octavie s délkou 4572 mm atakuje řadu sedanů o třídu výše. Jmenujme např. Alfu Romeo 156 (4430 mm), Audi A4 (4545 mm), BMW 3 (4470 mm), Mercedes-Benz C (4525 mm), Opel Vectra (4595 mm) nebo Renault Laguna (4580 mm). Také šířka Octavie je větší proti předchůdci o cenných 38 mm, ale na šířku Renaultu Mégane (1777 mm) ani tak nemá.

Diskutovanou veličinou bude jistě také rozvor. I když v nové škodovce asi na zadních sedadlech nebudou problémy stejného rázu jako v první Octavii, koncernová hodnota 2578 mm je opět pod průměrem, který obvykle vozy této třídy mívají. Nikdo z uvedených konkurentů mimo koncern VW, nemá rozvor menší než 2,6 m.

Ani rozvor není všelék na prostor pro posádku. Je tu totiž ještě třetí rozměr - výška. Na ni sází Peugeot (1510 mm) a Fiat (1525 mm). U tříprostorového sedanu se to s výškou nemůže zase tak přehánět (zaveleli zřejmě designéři) a tak Octavia vyjíždí s dobrou hodnotou 1462 mm. Všechny rozměry, které uvádíme jsou vnější. To, kolik místa bude uvnitř závisí na ergonomickém uspořádání sedadel, ale i na tom, kolik milimetrů z větší šířky vozu připadlo na cenné boční deformační zóny.

„Rozchodovým králem“ pravděpodobně i po zveřejnění podobných technických údajů Octavie, zůstane Mazda3 s 1530(!)/1515 mm (rozchod kol vpředu/vzadu). To jsou hodnoty až o 50 mm větší než u Corolly, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech trojky. Opět se nabízí srovnání s hodnotou „etalonu“ jízdních vlastností BMW řady 3 (rozchod kol 1480/1485 mm) nebo Audi A4 (1530/1525 mm).

Dalším primátem Octavie zůstává nadále také objem zavazadlového prostoru, který je ve druhé generací opět větší, přestože, se může zdát původní hodnota 528 l již dostatečně nad průměrem třídy i absolutně mezi všemi sedany. Český zákazník na „velký kufr“ slyší a tak tu máme o důvod víc, proč by mělo více než 100 tisíc majitelů Octavií v České republice přesedlat na druhou generaci.

Rozměry a hmotnosti(1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
Délka(mm)45074572424942044202
Šířka(mm)17311769175317591730
Výška(mm)14311462146014851510
Rozvor(mm)25122578261425782608
rozchod vpředu(mm)1513-1488-1505
rozchod vzadu(mm)1494-1488-1489
zav.prost./sklopená sed.(l)528/1328560/-350/1270350/1305341/1328
poh.hmotn./nosnost (kg)1250/500-/-1155/4751154/4211140/394

Rozměry a hmotnosti (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
Délka(mm)44984209438541804253
Šířka(mm)17771777171017101756
Výška(mm)14601458147014801525
Rozvor(mm)26862625260026002600
rozchod vpředu(mm)15181510148014801510
rozchod vzadu(mm)15141505146014601500
zav.prost./sklopená sed.(l)520/-330/1190437/-290/-335/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1265/4751220/4751185/4701200/4551145/505

Rozměry a hmotnosti (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
Délka(mm)42854420449044954382
Šířka(mm)17151755175517201702
Výška(mm)14951465146514251440
Rozvor(mm)26852640264026102615
rozchod vpředu(mm)14721530153014851484
rozchod vzadu(mm)14891515151514751477
zav.prost./sklopená sed.(l)370/732*360/635*419/-415/-490/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1195/4051180/5101185/5101240/5001175/420
*do výše spodního okraje oken
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 






 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…