Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

 
 

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově? Čtěte dále...

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově?

První informace o nové Octavii jsme zveřejnili minulý týden zde .

Dnešní teoretické srovnání podstoupili následující automobily vždy s nejslabším nabízeným motorem: Škoda Octavia I, Škoda Octavia II, Opel Astra C, Volkswagen Golf V, Peugeot 307, Renault Mégane sedan, Renault Mégane 5dv. hatchback, Toyota Corolla sedan, Toyota Corolla hatchback, Fiat Stilo 5d, Honda Civic, Mazda3 hatchback, Mazda3 sedan, Hyundai Elantra sedan, Ford Focus sedan.

Již první tabulka, ukazující parametry základních motorů, napoví cosi o přístupu jednotlivých koncernů k volbě nejlevnějších pohonných jednotek. Konzervativní Volkswagen až po dlouhé době zařadil v minulé generaci svých kompaktů jako základ 16ventilový motor, čímž dohnal standard, postupně zaváděný japonskými výrobci od počátku 90. let. I dnes je zřejmý odstup východoasijských automobilek. Japonské modely mají z objemu 1,4 l o 7 až 16 kW vyšší výkon než základní motor Volkswagenu Golf, který je očekáván i v nové Octavii (jaké to má důsledky uvidíme níže). Jediný Fiat využil ještě nižšího zdvihového objemu (1242 cm3) základního modelu, což však vyústilo v nižší hodnoty točivého momentu.

Motory (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390138913901360
nejvyššívýkon(kW/ot. min.)55/500055/500066/560055/500065/5250
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)126/3300126/3800125/4000126/3800133/3250
Motory (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390139813981242
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)60/600060/600071/600071/600059/5000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)124/3750124/3750130/4800130/4800114/4000
Motory (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedanhatchsedan
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13961349159815991596
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)66/560062/600077/600077/580074/6000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)130/4300122/3500145/4000143/4500145/4000

S parametry motorů souvisí úzce provozní vlastnosti automobilu. Základní čtyřválce přirozeně v provozu neposkytují vozům mnoho dynamiky. Zatím nemáme oficiální údaje o parametrech Octavie II a tak nejpomalejším automobilem vybrané skupiny zůstává Golf. Octavia II bude asi o pár desítek kg těžší, ale zpřevodování může být nastaveno několika způsoby a tak náš odhad (v kulatých závorkách) spíše vychází z původního modelu. Štikou v malolitrážním rybníce zůstává jednačtverka Hondy (Mazda3, Hyundai i Ford jsou větší motory), která zrychlí na 100 km/h pod 12 s, a to při velmi příznivé kombinované spotřebě. Papírově nejnižší spotřebu vykazuje nový čtyřválec Astry: 6,3 l/100 km .

Provozní vlastnosti (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
maximální rychlost (km/h)171(170)178164172
0-100 km/h (s)15,3(15,5)13,714,712,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,8(6,9)6,36,86,5

Provozní vlastnosti(2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
maximální rychlost (km/h)173171185185170
0-100 km/h (s)13,713,5121213,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,86,86,76,76,5

Provozní vlastnosti(3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
maximální rychlost (km/h)175-182182185
0-100 km/h (s)11,9-111110,4
komb. spotřeba (l/100 km)6,47,17,27,46,8

Všechny nové kompakty rostou, musí mít lepší jízdní vlastnosti, mají tužší karosérie, které prakticky „musí“ (kvůli image modelu) projít testem Euro NCAP alespoň se 4 hvězdičkami a to zatím v této třídě bez dodatečných kilogramů nikdo zařídit neumí. Škodovka se snaží nabízet vyšší užitnou hodnotu a jde na to cestou stavby o půl třídy delšího vozu. Již první generace Octavie v této skupině vede (konkurenty hledejme ve tříprostorových sedanech Mégane, Corolla, Focus, Elantra, Mazda3) a druhá generace Octavie s délkou 4572 mm atakuje řadu sedanů o třídu výše. Jmenujme např. Alfu Romeo 156 (4430 mm), Audi A4 (4545 mm), BMW 3 (4470 mm), Mercedes-Benz C (4525 mm), Opel Vectra (4595 mm) nebo Renault Laguna (4580 mm). Také šířka Octavie je větší proti předchůdci o cenných 38 mm, ale na šířku Renaultu Mégane (1777 mm) ani tak nemá.

Diskutovanou veličinou bude jistě také rozvor. I když v nové škodovce asi na zadních sedadlech nebudou problémy stejného rázu jako v první Octavii, koncernová hodnota 2578 mm je opět pod průměrem, který obvykle vozy této třídy mívají. Nikdo z uvedených konkurentů mimo koncern VW, nemá rozvor menší než 2,6 m.

Ani rozvor není všelék na prostor pro posádku. Je tu totiž ještě třetí rozměr - výška. Na ni sází Peugeot (1510 mm) a Fiat (1525 mm). U tříprostorového sedanu se to s výškou nemůže zase tak přehánět (zaveleli zřejmě designéři) a tak Octavia vyjíždí s dobrou hodnotou 1462 mm. Všechny rozměry, které uvádíme jsou vnější. To, kolik místa bude uvnitř závisí na ergonomickém uspořádání sedadel, ale i na tom, kolik milimetrů z větší šířky vozu připadlo na cenné boční deformační zóny.

„Rozchodovým králem“ pravděpodobně i po zveřejnění podobných technických údajů Octavie, zůstane Mazda3 s 1530(!)/1515 mm (rozchod kol vpředu/vzadu). To jsou hodnoty až o 50 mm větší než u Corolly, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech trojky. Opět se nabízí srovnání s hodnotou „etalonu“ jízdních vlastností BMW řady 3 (rozchod kol 1480/1485 mm) nebo Audi A4 (1530/1525 mm).

Dalším primátem Octavie zůstává nadále také objem zavazadlového prostoru, který je ve druhé generací opět větší, přestože, se může zdát původní hodnota 528 l již dostatečně nad průměrem třídy i absolutně mezi všemi sedany. Český zákazník na „velký kufr“ slyší a tak tu máme o důvod víc, proč by mělo více než 100 tisíc majitelů Octavií v České republice přesedlat na druhou generaci.

Rozměry a hmotnosti(1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
Délka(mm)45074572424942044202
Šířka(mm)17311769175317591730
Výška(mm)14311462146014851510
Rozvor(mm)25122578261425782608
rozchod vpředu(mm)1513-1488-1505
rozchod vzadu(mm)1494-1488-1489
zav.prost./sklopená sed.(l)528/1328560/-350/1270350/1305341/1328
poh.hmotn./nosnost (kg)1250/500-/-1155/4751154/4211140/394

Rozměry a hmotnosti (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
Délka(mm)44984209438541804253
Šířka(mm)17771777171017101756
Výška(mm)14601458147014801525
Rozvor(mm)26862625260026002600
rozchod vpředu(mm)15181510148014801510
rozchod vzadu(mm)15141505146014601500
zav.prost./sklopená sed.(l)520/-330/1190437/-290/-335/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1265/4751220/4751185/4701200/4551145/505

Rozměry a hmotnosti (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
Délka(mm)42854420449044954382
Šířka(mm)17151755175517201702
Výška(mm)14951465146514251440
Rozvor(mm)26852640264026102615
rozchod vpředu(mm)14721530153014851484
rozchod vzadu(mm)14891515151514751477
zav.prost./sklopená sed.(l)370/732*360/635*419/-415/-490/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1195/4051180/5101185/5101240/5001175/420
*do výše spodního okraje oken
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 






 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…