reklama


Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

 
 

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově? Čtěte dále...

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově?

První informace o nové Octavii jsme zveřejnili minulý týden zde .

Dnešní teoretické srovnání podstoupili následující automobily vždy s nejslabším nabízeným motorem: Škoda Octavia I, Škoda Octavia II, Opel Astra C, Volkswagen Golf V, Peugeot 307, Renault Mégane sedan, Renault Mégane 5dv. hatchback, Toyota Corolla sedan, Toyota Corolla hatchback, Fiat Stilo 5d, Honda Civic, Mazda3 hatchback, Mazda3 sedan, Hyundai Elantra sedan, Ford Focus sedan.

Již první tabulka, ukazující parametry základních motorů, napoví cosi o přístupu jednotlivých koncernů k volbě nejlevnějších pohonných jednotek. Konzervativní Volkswagen až po dlouhé době zařadil v minulé generaci svých kompaktů jako základ 16ventilový motor, čímž dohnal standard, postupně zaváděný japonskými výrobci od počátku 90. let. I dnes je zřejmý odstup východoasijských automobilek. Japonské modely mají z objemu 1,4 l o 7 až 16 kW vyšší výkon než základní motor Volkswagenu Golf, který je očekáván i v nové Octavii (jaké to má důsledky uvidíme níže). Jediný Fiat využil ještě nižšího zdvihového objemu (1242 cm3) základního modelu, což však vyústilo v nižší hodnoty točivého momentu.

Motory (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390138913901360
nejvyššívýkon(kW/ot. min.)55/500055/500066/560055/500065/5250
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)126/3300126/3800125/4000126/3800133/3250
Motory (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390139813981242
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)60/600060/600071/600071/600059/5000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)124/3750124/3750130/4800130/4800114/4000
Motory (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedanhatchsedan
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13961349159815991596
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)66/560062/600077/600077/580074/6000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)130/4300122/3500145/4000143/4500145/4000

S parametry motorů souvisí úzce provozní vlastnosti automobilu. Základní čtyřválce přirozeně v provozu neposkytují vozům mnoho dynamiky. Zatím nemáme oficiální údaje o parametrech Octavie II a tak nejpomalejším automobilem vybrané skupiny zůstává Golf. Octavia II bude asi o pár desítek kg těžší, ale zpřevodování může být nastaveno několika způsoby a tak náš odhad (v kulatých závorkách) spíše vychází z původního modelu. Štikou v malolitrážním rybníce zůstává jednačtverka Hondy (Mazda3, Hyundai i Ford jsou větší motory), která zrychlí na 100 km/h pod 12 s, a to při velmi příznivé kombinované spotřebě. Papírově nejnižší spotřebu vykazuje nový čtyřválec Astry: 6,3 l/100 km .

Provozní vlastnosti (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
maximální rychlost (km/h)171(170)178164172
0-100 km/h (s)15,3(15,5)13,714,712,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,8(6,9)6,36,86,5

Provozní vlastnosti(2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
maximální rychlost (km/h)173171185185170
0-100 km/h (s)13,713,5121213,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,86,86,76,76,5

Provozní vlastnosti(3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
maximální rychlost (km/h)175-182182185
0-100 km/h (s)11,9-111110,4
komb. spotřeba (l/100 km)6,47,17,27,46,8

Všechny nové kompakty rostou, musí mít lepší jízdní vlastnosti, mají tužší karosérie, které prakticky „musí“ (kvůli image modelu) projít testem Euro NCAP alespoň se 4 hvězdičkami a to zatím v této třídě bez dodatečných kilogramů nikdo zařídit neumí. Škodovka se snaží nabízet vyšší užitnou hodnotu a jde na to cestou stavby o půl třídy delšího vozu. Již první generace Octavie v této skupině vede (konkurenty hledejme ve tříprostorových sedanech Mégane, Corolla, Focus, Elantra, Mazda3) a druhá generace Octavie s délkou 4572 mm atakuje řadu sedanů o třídu výše. Jmenujme např. Alfu Romeo 156 (4430 mm), Audi A4 (4545 mm), BMW 3 (4470 mm), Mercedes-Benz C (4525 mm), Opel Vectra (4595 mm) nebo Renault Laguna (4580 mm). Také šířka Octavie je větší proti předchůdci o cenných 38 mm, ale na šířku Renaultu Mégane (1777 mm) ani tak nemá.

Diskutovanou veličinou bude jistě také rozvor. I když v nové škodovce asi na zadních sedadlech nebudou problémy stejného rázu jako v první Octavii, koncernová hodnota 2578 mm je opět pod průměrem, který obvykle vozy této třídy mívají. Nikdo z uvedených konkurentů mimo koncern VW, nemá rozvor menší než 2,6 m.

Ani rozvor není všelék na prostor pro posádku. Je tu totiž ještě třetí rozměr - výška. Na ni sází Peugeot (1510 mm) a Fiat (1525 mm). U tříprostorového sedanu se to s výškou nemůže zase tak přehánět (zaveleli zřejmě designéři) a tak Octavia vyjíždí s dobrou hodnotou 1462 mm. Všechny rozměry, které uvádíme jsou vnější. To, kolik místa bude uvnitř závisí na ergonomickém uspořádání sedadel, ale i na tom, kolik milimetrů z větší šířky vozu připadlo na cenné boční deformační zóny.

„Rozchodovým králem“ pravděpodobně i po zveřejnění podobných technických údajů Octavie, zůstane Mazda3 s 1530(!)/1515 mm (rozchod kol vpředu/vzadu). To jsou hodnoty až o 50 mm větší než u Corolly, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech trojky. Opět se nabízí srovnání s hodnotou „etalonu“ jízdních vlastností BMW řady 3 (rozchod kol 1480/1485 mm) nebo Audi A4 (1530/1525 mm).

Dalším primátem Octavie zůstává nadále také objem zavazadlového prostoru, který je ve druhé generací opět větší, přestože, se může zdát původní hodnota 528 l již dostatečně nad průměrem třídy i absolutně mezi všemi sedany. Český zákazník na „velký kufr“ slyší a tak tu máme o důvod víc, proč by mělo více než 100 tisíc majitelů Octavií v České republice přesedlat na druhou generaci.

Rozměry a hmotnosti(1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
Délka(mm)45074572424942044202
Šířka(mm)17311769175317591730
Výška(mm)14311462146014851510
Rozvor(mm)25122578261425782608
rozchod vpředu(mm)1513-1488-1505
rozchod vzadu(mm)1494-1488-1489
zav.prost./sklopená sed.(l)528/1328560/-350/1270350/1305341/1328
poh.hmotn./nosnost (kg)1250/500-/-1155/4751154/4211140/394

Rozměry a hmotnosti (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
Délka(mm)44984209438541804253
Šířka(mm)17771777171017101756
Výška(mm)14601458147014801525
Rozvor(mm)26862625260026002600
rozchod vpředu(mm)15181510148014801510
rozchod vzadu(mm)15141505146014601500
zav.prost./sklopená sed.(l)520/-330/1190437/-290/-335/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1265/4751220/4751185/4701200/4551145/505

Rozměry a hmotnosti (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
Délka(mm)42854420449044954382
Šířka(mm)17151755175517201702
Výška(mm)14951465146514251440
Rozvor(mm)26852640264026102615
rozchod vpředu(mm)14721530153014851484
rozchod vzadu(mm)14891515151514751477
zav.prost./sklopená sed.(l)370/732*360/635*419/-415/-490/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1195/4051180/5101185/5101240/5001175/420
*do výše spodního okraje oken
Spolupracujeme s TipCars.com
Sen o tramvaji na pražské Jižní Město nabírá konkrétní rozměry Sen o tramvaji na pražské Jižní Město nabírá konkrétní rozměry

Tramvajová trať ze Žižkova přes Spořilov na největší…

Italská vláda zachraňuje bankovní sektor, do bank napumpuje až 20 miliard eur Italská vláda zachraňuje bankovní sektor, do bank napumpuje až 20 miliard eur

Na roztříštěném italském bankovním trhu působí víc než…

Vláda neschválila Mládkův návrh, Diamo OKD nekoupí Vláda neschválila Mládkův návrh, Diamo OKD nekoupí

Státní podnik Diamo nekoupí černouhelnou společnost OKD,…

Zápisník Terezy Zavadilové: Dluhopisy, vlci a kůzlátka Zápisník Terezy Zavadilové: Dluhopisy, vlci a kůzlátka

Andrej Babiš je pořád ještě ostřelován za to, že si…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry! Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu…

 



 
Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

TEST: Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

Dnes 10:52

Pětidveřový model střední třídy od Audi prošel mezigenerační změnou, na první pohled ale novinku poznáte těžko. Není to chyba?




Blesk.cz

Nejvnadnější zpěvačka Plesu upírů Nosková: Nový spor o dceru!

Nejvnadnější zpěvačka Plesu upírů Nosková: Nový spor…

Vychovává šestiletou dceru Elišku a jako matka samoživitelka se má co otáčet, aby nebyla na nikom závislá.…

S bavorákem za milion vjel na koleje: 150 metrů předstíral, že je tramvaj

S bavorákem za milion vjel na koleje: 150 metrů…

Hup, drc, hup, drc… Takto hrkal neuvěřitelných 150 metrů se svým bavorákem starší řidič, který najel v Plzni na…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Barcelona se hodně trápila, zachránil ji Messi. V čele je Real

SESTŘIHY: Barcelona se hodně trápila, zachránil ji…

Fotbalisté Barcelony měli v souboji s Leganésem bez problémů vyhrát, ale opak byl pravdou. Nováček předvedl…

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik vydělali Češi na MS

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik…

Zlato + stříbro + bronz + dvě čtvrtá místa = 1,4 milionu korun. Zhruba tolik (před zdaněním) si vydělala…

 

Reflex.cz

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete jít i do vězení!

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete…

Říkáte si, že náš právní systém je zastaralý a některé zákony nesmyslné? Asi byste se divili, ale zjistili jsme,…

Obchody, kanceláře, byty, hotely. Okolí Thomayerovy nemocnice změní developeři k nepoznání

Obchody, kanceláře, byty, hotely. Okolí Thomayerovy…

Potomci velkostatkáře Vojty, realitní magnát Dušan Kunovský a bývalý politik Tomáš Hrdlička budou mít hlavní…

 
 
reklama