reklama


Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

Nová Octavia proti 10 konkurentům: velké srovnání technických dat

 
 

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově? Čtěte dále...

Novou Octavii jsme ještě před skutečným srovnáním, postavili alespoň proti hodnotám základních parametrů ostatních konkurentů. Jak si na tom stojí nová škodovka papírově?

První informace o nové Octavii jsme zveřejnili minulý týden zde .

Dnešní teoretické srovnání podstoupili následující automobily vždy s nejslabším nabízeným motorem: Škoda Octavia I, Škoda Octavia II, Opel Astra C, Volkswagen Golf V, Peugeot 307, Renault Mégane sedan, Renault Mégane 5dv. hatchback, Toyota Corolla sedan, Toyota Corolla hatchback, Fiat Stilo 5d, Honda Civic, Mazda3 hatchback, Mazda3 sedan, Hyundai Elantra sedan, Ford Focus sedan.

Již první tabulka, ukazující parametry základních motorů, napoví cosi o přístupu jednotlivých koncernů k volbě nejlevnějších pohonných jednotek. Konzervativní Volkswagen až po dlouhé době zařadil v minulé generaci svých kompaktů jako základ 16ventilový motor, čímž dohnal standard, postupně zaváděný japonskými výrobci od počátku 90. let. I dnes je zřejmý odstup východoasijských automobilek. Japonské modely mají z objemu 1,4 l o 7 až 16 kW vyšší výkon než základní motor Volkswagenu Golf, který je očekáván i v nové Octavii (jaké to má důsledky uvidíme níže). Jediný Fiat využil ještě nižšího zdvihového objemu (1242 cm3) základního modelu, což však vyústilo v nižší hodnoty točivého momentu.

Motory (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390138913901360
nejvyššívýkon(kW/ot. min.)55/500055/500066/560055/500065/5250
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)126/3300126/3800125/4000126/3800133/3250
Motory (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13901390139813981242
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)60/600060/600071/600071/600059/5000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)124/3750124/3750130/4800130/4800114/4000
Motory (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedanhatchsedan
typ motoruzážehovýzážehovýzážehovýzážehovýzážehový
válce/ventily4/44/44/44/44/4
zdvihový objem(cm3)13961349159815991596
nejvyšší výkon(kW/ot. min.)66/560062/600077/600077/580074/6000
nejvyšší toč.mom.(Nm/ot.min.)130/4300122/3500145/4000143/4500145/4000

S parametry motorů souvisí úzce provozní vlastnosti automobilu. Základní čtyřválce přirozeně v provozu neposkytují vozům mnoho dynamiky. Zatím nemáme oficiální údaje o parametrech Octavie II a tak nejpomalejším automobilem vybrané skupiny zůstává Golf. Octavia II bude asi o pár desítek kg těžší, ale zpřevodování může být nastaveno několika způsoby a tak náš odhad (v kulatých závorkách) spíše vychází z původního modelu. Štikou v malolitrážním rybníce zůstává jednačtverka Hondy (Mazda3, Hyundai i Ford jsou větší motory), která zrychlí na 100 km/h pod 12 s, a to při velmi příznivé kombinované spotřebě. Papírově nejnižší spotřebu vykazuje nový čtyřválec Astry: 6,3 l/100 km .

Provozní vlastnosti (1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
maximální rychlost (km/h)171(170)178164172
0-100 km/h (s)15,3(15,5)13,714,712,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,8(6,9)6,36,86,5

Provozní vlastnosti(2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
maximální rychlost (km/h)173171185185170
0-100 km/h (s)13,713,5121213,8
komb. spotřeba (l/100 km)6,86,86,76,76,5

Provozní vlastnosti(3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
maximální rychlost (km/h)175-182182185
0-100 km/h (s)11,9-111110,4
komb. spotřeba (l/100 km)6,47,17,27,46,8

Všechny nové kompakty rostou, musí mít lepší jízdní vlastnosti, mají tužší karosérie, které prakticky „musí“ (kvůli image modelu) projít testem Euro NCAP alespoň se 4 hvězdičkami a to zatím v této třídě bez dodatečných kilogramů nikdo zařídit neumí. Škodovka se snaží nabízet vyšší užitnou hodnotu a jde na to cestou stavby o půl třídy delšího vozu. Již první generace Octavie v této skupině vede (konkurenty hledejme ve tříprostorových sedanech Mégane, Corolla, Focus, Elantra, Mazda3) a druhá generace Octavie s délkou 4572 mm atakuje řadu sedanů o třídu výše. Jmenujme např. Alfu Romeo 156 (4430 mm), Audi A4 (4545 mm), BMW 3 (4470 mm), Mercedes-Benz C (4525 mm), Opel Vectra (4595 mm) nebo Renault Laguna (4580 mm). Také šířka Octavie je větší proti předchůdci o cenných 38 mm, ale na šířku Renaultu Mégane (1777 mm) ani tak nemá.

Diskutovanou veličinou bude jistě také rozvor. I když v nové škodovce asi na zadních sedadlech nebudou problémy stejného rázu jako v první Octavii, koncernová hodnota 2578 mm je opět pod průměrem, který obvykle vozy této třídy mívají. Nikdo z uvedených konkurentů mimo koncern VW, nemá rozvor menší než 2,6 m.

Ani rozvor není všelék na prostor pro posádku. Je tu totiž ještě třetí rozměr - výška. Na ni sází Peugeot (1510 mm) a Fiat (1525 mm). U tříprostorového sedanu se to s výškou nemůže zase tak přehánět (zaveleli zřejmě designéři) a tak Octavia vyjíždí s dobrou hodnotou 1462 mm. Všechny rozměry, které uvádíme jsou vnější. To, kolik místa bude uvnitř závisí na ergonomickém uspořádání sedadel, ale i na tom, kolik milimetrů z větší šířky vozu připadlo na cenné boční deformační zóny.

„Rozchodovým králem“ pravděpodobně i po zveřejnění podobných technických údajů Octavie, zůstane Mazda3 s 1530(!)/1515 mm (rozchod kol vpředu/vzadu). To jsou hodnoty až o 50 mm větší než u Corolly, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech trojky. Opět se nabízí srovnání s hodnotou „etalonu“ jízdních vlastností BMW řady 3 (rozchod kol 1480/1485 mm) nebo Audi A4 (1530/1525 mm).

Dalším primátem Octavie zůstává nadále také objem zavazadlového prostoru, který je ve druhé generací opět větší, přestože, se může zdát původní hodnota 528 l již dostatečně nad průměrem třídy i absolutně mezi všemi sedany. Český zákazník na „velký kufr“ slyší a tak tu máme o důvod víc, proč by mělo více než 100 tisíc majitelů Octavií v České republice přesedlat na druhou generaci.

Rozměry a hmotnosti(1/3)
VýrobceŠkodaŠkodaOpelVWPeugeot
modelOctaviaIOctaviaIIAstraGolf307
Délka(mm)45074572424942044202
Šířka(mm)17311769175317591730
Výška(mm)14311462146014851510
Rozvor(mm)25122578261425782608
rozchod vpředu(mm)1513-1488-1505
rozchod vzadu(mm)1494-1488-1489
zav.prost./sklopená sed.(l)528/1328560/-350/1270350/1305341/1328
poh.hmotn./nosnost (kg)1250/500-/-1155/4751154/4211140/394

Rozměry a hmotnosti (2/3)
VýrobceRenaultRenaultToyotaToyotaFiat
modelMéganeMéganeCorollaCorollaStilo
karoseriesedanhatchsedanhatchhatch
Délka(mm)44984209438541804253
Šířka(mm)17771777171017101756
Výška(mm)14601458147014801525
Rozvor(mm)26862625260026002600
rozchod vpředu(mm)15181510148014801510
rozchod vzadu(mm)15141505146014601500
zav.prost./sklopená sed.(l)520/-330/1190437/-290/-335/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1265/4751220/4751185/4701200/4551145/505

Rozměry a hmotnosti (3/3)
VýrobceHondaMazda3Mazda3HyundaiFord
modelCivic  ElantraFocus
karoserie hatchsedansedansedan
Délka(mm)42854420449044954382
Šířka(mm)17151755175517201702
Výška(mm)14951465146514251440
Rozvor(mm)26852640264026102615
rozchod vpředu(mm)14721530153014851484
rozchod vzadu(mm)14891515151514751477
zav.prost./sklopená sed.(l)370/732*360/635*419/-415/-490/-
poh.hmotn./nosnost (kg)1195/4051180/5101185/5101240/5001175/420
*do výše spodního okraje oken
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci žalují Brusel kvůli plynu, cítí se existenčně ohrožení Poláci žalují Brusel kvůli plynu, cítí se existenčně ohrožení

Polská plynárenská skupina PGNiG podala žalobu na…

Eurozóna uleví předluženému Řecku, prodlouží splátky a sníží úroky Eurozóna uleví předluženému Řecku, prodlouží splátky a sníží úroky

Ministři financí zemí platících eurem se dnes v Bruselu…

Americká pojišťovna Liberty Mutual koupí od Číňanů Ironshore za 75 miliard korun Americká pojišťovna Liberty Mutual koupí od Číňanů Ironshore za 75 miliard korun

Americký pojišťovací holding Liberty Mutual koupí za…

Pěstitelé jdou do boje za chráněné označení českého máku Pěstitelé jdou do boje za chráněné označení českého máku

Česko je jedním z největších producentů potravinářského…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila…

Tlumiče pérování na Škodu Octavia II: Jsou opravdu na to samé auto? Tlumiče pérování na Škodu Octavia II: Jsou opravdu na to samé auto?

Tlumič pérování je jedním z dílů, které na autě…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Dnes 19:25

Víte, jaká automobilka v překladu znamená tři kosočtverce a která se překládá jako modernost?




Blesk.cz

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za něj Tchaj-wan?

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za…

Víkendový telefonický rozhovor budoucího amerického prezidenta Donalda Trumpa s tchajwanskou prezidentkou Cchaj…

 

iSport.cz

Jediná střela a další facka pro Vrbu. Machačkala padla s předposledním

Jediná střela a další facka pro Vrbu. Machačkala…

Fotbalisté Machačkaly v posledním podzimním kole ruské ligy prohráli 0:1 na hřišti předposledního Arsenalu Tula.…

Co to je za staříky? Tučňáci slavili výročí titulu, Jágr chyběl. Hrál hokej

Co to je za staříky? Tučňáci slavili výročí titulu,…

Před pár dny se v Pittsburghu konala velká sláva. V rámci oslav padesátého výročí existence mužstva se v šatně…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama