Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinka: Vážně havarovaný vůz bude muset povinně na STK

redakce AUTO.CZ
Diskuze (62)
Dopravní policisté dostali od ministerstva zelenou – po těžké nehodě mohou odebrat malý technický průkaz a vůz před návratem do provozu bude muset absolvovat prohlídku.

Čeští dopravní policisté několik let usilovali o možnost, aby okamžitě po vážné nehodě měli právo zabavit malý technický průkaz. Nyní jim k tomu ministerstvo dopravy dalo konečně souhlas. Pokud bude chtít majitel havarovaný vůz opravit a uvést zpět do provozu, musí projít novou prohlídkou na Stanici technické kontroly (STK). Teprve pak se mu vrátí malý technický průkaz.

Tohle opatření by mělo zabránit neodborným opravám značně poškozených vozů, které by při případné další nehodě mohly ohrozit život posádky. Nová technická kontrola prokáže reálný stav vozu.

Ministerstvo dopravy momentálně řeší specifikaci potřebných pravidel. V principu by však na novou technickou prohlídku putovaly všechny vozy, které by byly po nehodě viditelně poškozené, jsou takříkajíc „na odpis“ a určené k likvidaci. Aktuálně se zhruba každý pátý vážně bouraný automobil pokusí jeho majitel vrátit do provozu.

Jenže většina vozů je opravena velmi nekvalitně, a právě proto bude muset nejdříve absolvovat technickou kontrolu. Ta zamezí návratu nebezpečných automobilů do silničního provozu. Majitelé se pravděpodobně začnou více obracet na autorizované servisy, které dokážou provést kvalitativně odpovídající opravu.

Podle statistických údajů policie každoročně odhalí desetitisíce závažných závad, za něž řidičům udělí milionové pokuty. Například loni to činilo 50 a předloni 40 milionů korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (62)
11. 1. 2015 10:11
Re: a cemu to pomuze?
Napr. v Rakusku to funguje uplne bezne. Ked opravis totalku music s nou na nejaky druh technickej kontroly, ktora je zamerana na posudenie odbornosti opravy hlavne v zmysle bespecnosti dalsej prevazky. Ked som bol mladci bol som as pozriet na jednu fabku kusok za hranice a chlapik mi maval takymto potvrdenim pred nosom. Vraj kontrolou to preslo,ale jeho manzelka as v tom nechce vozit.
12. 3. 2014 17:38
Re: a cemu to pomuze?
Tak ako pises. Ved na STK nevedia odmerat ani zadne svetla. Ked tam neni uplna tma, tak je vsetko O.K. To, ze taketo svetlusky jazdia a ohrozuju ostatnych, to sa neriesi.
12. 3. 2014 17:28
Re: a cemu to pomuze?
"Henry Ford" zjavne este nepozna tu nasu seriovu vyrobu. Tie rozbite haraburdy, co vlacia zo zapadu, snad vozia do zbernych surovin?
23. 1. 2014 20:07
Re: a cemu to pomuze?
Kabel stojí pár stovek a jsou jich na trhu spousty, a programy na diagnostiku se opravdu dají stáhnout a opravdu fungují- viděla jsem to na vlastní oči a s tím programem jsem měla možnost pracovat- mimo jakékoliv internetové připojení, takže online v žádném případě nebyl.... Se zbytkem příspěvku se nedá nesouhlasit, je to přesně jak říkáš, kdo dělá na sebe, tomu vezeš adekvátní peníze za odvedenou práci, za tu dobu co nepracuje nemá peníze a to pak ta chuť do práce a do toho aby byl zákazník spokojený jsou úplně jiné než když někdo trčí v práci s hodinovou mzdou kterou má stejnou ať pracuje a nebo se válí na dílně...
Avatar - Jirka.12345
23. 1. 2014 15:03
Re: a cemu to pomuze?
Ale za prvé ten kabel musíš koupit, a za druhé spousta výrobců jede online, tj. žádný program si nestáhneš.
Ale jak říkám, sebelepší program nenahradí šikovné ruce.
Je to tak že když přijedeš ke garážníkovi tak seš pro něj někdo kdo mu přináší peníze za jeho práci.
Kdyžto v autorizáku seš někdo kdo přináší peníze pro šéfa a pro ty kluky na dílně seš někdo kdo přiváží jen práci, protože peníze mají své jisté, a podle toho mají přístup.