Nový velký Ford Transit míří na český trh
Ford na českém trhu pokračuje v generační obměně svých dodávkových vozidel. Po typech Transit Custom a Transit Connect spouští prodej i největšího zástupce řady, zachovávajícího tradiční označení Transit. Ten je tedy třetí v pořadí, ale posledním členem rodiny mířícím na trh se stane nejmenší Transit Courier, který se představil letos v dubnu a do showroomů má dorazit na jaře příštího roku.
Ford Transit v nové generaci nabídne kompletní řadu verzí od dodávek s objemem skříně až 15,1 m3 přes podvozky a varianty pro kombinovanou přepravu osob a nákladu až po osmnáctimístný minibus.
Zákazníci mohou u nového Transitu volit z několika délek rozvorů náprav, na výběr jsou verze s pohonem předních nebo zadních kol a k dispozici je i pohon všech kol. V přídi novinky je uložen turbodiesel Duratorq TDCi, který stejně jako v Transitu Custom nabízí trojici výkonových verzí se 74, 92 a 114 kW a točivým momentem 310, 350 a 385 N.m.
Na český trh nejprve dorazí dodávky Van s objem nákladového prostoru od 9,5 do 15,1 m3 s celkovou délkou karoserie 5531 mm, 5981 mm a 6704 mm. Společně s dodávkovým provedením dorazí podvozky s jednokabinou a 14-18místné minibusy kategorie M2. Později v průběhu příštího roku to pak budou verze Kombi, KombiVan, Double Cab in Van a podvozek s dvojkabinou.
Stejně jako menší Transit Custom je i velký Transit v dodávkovém provedení uváděn na český trh ve třech stupních výbavy – Leader, Base a Trend.
Základní stupeň výbavy Leader je k dispozici pouze v kombinaci s nejméně výkonnou motorizací, pohonem předních kol a celkovou přípustnou hmotností 2900 kg, kterou v názvu vozu značí číslovka 290. Standardem pro tuto verzi je třímístný interiér se sedadlem řidiče stavitelným v osmi směrech, ESP, airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, světla pro denní svícení, bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel, prosklená přepážka, osm upínacích ok a boční posuvné dveře na pravé straně.
Teprve od výbavy Base lze volit ze všech délek karoserie a vybírat mezi pohonem přední, zadní nebo obou náprav. Navíc jsou k dispozici celkové přípustné hmotnosti od 3100 do 4700 kg s označeními 310, 350 a 470. Motory pro druhý stupeň výbavy mají výkony 74, 92 a 114 kW.
Verze Base je oproti základnímu provedení Leader standardně vybavena palubním počítačem, sklopným stolkem v opěradle dvojsedadla spolujezdce, rezervním ocelovým kolem a odolnou podlahovou krytinou v nákladovém prostoru.
Vrcholné provedení Trend nabízí stejně jako Base možnost volby ze tří délek karoserie, stejného počtu hmotností, druhů pohonu kol a motorů. Oproti Base je pro Trend navíc standardem manuální klimatizace kabiny, autorádio s přehrávačem CD, vstupy AUX i USB, rozhranní Bluetooth, 2 reproduktory vpředu, ovládání rádia na volantu, elektricky vyhřívaná, ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka,vyhřívané čelní sklo, odbočovací statická světla, přední mlhová světla a obložení stěn nákladového prostoru do poloviny výšky.
Podvozek s jednokabinou je nabízen se čtyřmi různými délkami, pohonem předních, zadních i všech kol a všemi třemi motory. K dispozici je ovšem jen jeden jediný stupeň výbavy Base, který na rozdíl od dodávkového provedení obsahuje standardně zdvojenou baterii a alternátor 150A.
V případě minibusu jsou v nabídce pouze vozidla s celkovou délkou 5981 mm a 6704 mm vybavená výhradně pohonem zadních kol v kombinaci s motory o výkonu 92 a 114 kW. Výbavy minibusů nesou označení Base a Trend. Zákazníci mohou volit s konfigurace sedadel 14/15 nebo 17/18.
Ford v souvislosti s uvedením nové generace největšího Transitu zmiňuje, že u Verze Van se objem prostoru pro náklad u každé verze ve srovnání s předchůdcem zvětšil přibližně o jeden metr krychlový.
Důkladné inovace se dočkaly i bezpečnostní systémy. Například standardně montované ESP dokáže u nového Transitu v případě, že bude hrozit přetáčivý nebo neotáčivý smyk, přibrzďovat ne jen jedno kolo jako dříve, ale všechna čtyři kola najednou a přitom každé s jinou intenzitou tak, aby bylo riziko smyku co nejrychleji potlačeno.
Zlepšení doznaly i všechny vlastnosti ovlivňující zásadní parametr TCO (Total Cost of Ownership), tedy kompletní náklady na koupi a zejména provoz vozu, které dnes stále častěji ovlivňují nákupní rozhodnutí.
Patří sem například průměrná spotřeba od 6,4 litru nafty na100 km, ale i servisní intervaly až 50 000 km a také zjednodušené servisní úkony. Například pro výměnu zadních kotoučových brzd je teď proti předchozímu modelu potřeba jen polovina času.
V rámci zaváděcí nabídky je nový Ford Transit Van 290 L2H2 s objemem nákladového prostoru 10 m3, výkonem 74 kW, šestistupňovou převodovkou a výbavou Leader k dispozici za 449 900 Kč bez DPH.
Všechny verze nového Fordu Transit mají již v základní ceně prodlouženou záruku na 5 let/200 000 km. Ford Credit pak nabízí značkové financování bez navýšení - Super Zero, a to při 20% záloze. Objednávky na novou generaci velkého Transita přijímají prodejci již nyní a první vozy mají ke svým majitelům dorazit na začátku jara 2014.