Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Courier: Nejmladší z rodu Transitů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Rodina užitkových modelů značky Ford je nejširší ve své historii a jméno Transit nyní nesou již čtyři modelové řady zároveň. Nejnovější a také nejmenší z nich je zcela nový Transit Courier.

Na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu probíhajícím od 9. do 11. dubna 2013 se ve světové premiéře představuje Ford Transit Courier. Novinka je sesterským modelem osobního Tournea Courier představeného na letošním autosalonu v Ženevě a v nabídce své značky se zařadí pod modelové řady Transit Connect, Transit Custom a Transit představené v loňském roce.

Ford poprvé v historii nabízí celkem čtyři odlišné modely, které nesou jméno Transit a s novinkou míří do kategorie malých dodávkových vozidel, kde budou jejími přímými konkurenty především trojčata Fiat Fiorino, Citroën Nemo a Peugeot Bipper.

Výrazná, stoupající linie pontonu Transitu Courier, útlé světlomety a vysoko položená lichoběžníková maska chladiče mají vyjadřovat dynamický charakter globálního designového slohu značky Ford. Robustní nelakované nárazníky a boční lišty mají poskytovat zvýšenou ochranu a minimalizovat náklady na opravy po drobných kolizích z městského provozu.

Nový Transit Courier sdílí techniku s modely Fiesta a B-Max a jsou pro něj charakteristické relativně malé půdorysné rozměry v kombinaci s vyšší stavbou karoserie. Při celkové délce 4,16 m je připraven nabídnout ložnou plochu o objemu 2,3 m3.

Přístup k ložné ploše zajistí zadní dělené dveře a boční posuvné dveře, které mají být podle Fordu nejširší ve třídě. Nákladový prostor je u podlahy dlouhý 1,62 m a při použití skládací přepážky se může na straně spolujezdce po sklopení jeho sedadla prodloužit až na 2,59 m. standardem bude šestice úchytů pro upevnění a stabilizaci nákladu. V nabídce příplatkové výbavy bude figurovat LED osvětlení nákladového prostoru.

K pohonu malé dodávky s maximální nosností 660 kg poslouží přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 EcoBoost s výkonem 74 kW nebo vznětové čtyřválce 1,5 a 1,6 Duratorq TDCi s 55 a 70 kW. Na přání bude pro všechny tři motorizace k dispozici start-stop systém.

Interiér Transitu Courier má nabízet vysokou úroveň kvality materiálů i dílenského zpracování. Prostor pro posádku poskytne řadu uložných prostor od velké středové konzole schopné pojmout složku formátu A4 nebo malý notebook přes stropní schránky až po zásuvku pod sedadlem řidiče. Dokovací stanice v horní části palubní desky umožní uložit a nabíjet mobilní zařízení jako mobilní telefon nebo satelitní navigaci.

Výbava modelu Transit Courier bude obsahovat mimo jiné Ford SYNC s automatickým tísňovým voláním, Ford SYNC AppLink, zadní parkovací kameru, Easy Fuel nebo omezovač rychlosti.

Prodej Fordu Transit Courier na evropském trhu se má rozběhnout na jaře příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
11. 4. 2013 10:32
Prosím šestikvalt, případně víceprvek
Obávám se, budou škulit a nedaj tam ani víceprvek ani šestikvalt. Proto pro mě bude pořád nejlepší malá dodávka Dobló. Jet po dálnici několik hodin na 4000 otáček je otrava a na spotřebu zabiják.
10. 4. 2013 14:47
nazov
pekne, prakticke, no narovinu sa priznam, ze v tom nazvoslovi vsetkych moznych Transitov, Connectov, Courierov a Customov som sa uz uplne stratil ;-\
Avatar - KANKUNEN
10. 4. 2013 10:53
Re: Konečně
Tohle je moc malé. [odkaz]
Avatar - 1975ak
10. 4. 2013 10:23
délka
Svojí délkou míří spíše na Berlingo. Nemo je o 16 cm kratší tj, 3,9 m.
Avatar - Dinar
10. 4. 2013 10:20
Konečně
aspoň trochu praktický Aston. :-!