Nový VW Golf GTI: Sériová podoba

Nový VW Golf GTI: Sériová podoba

 
 

Rok po představení studie se ukáže nový Golf GTI v definitivní podobě na autosalonu v Paříži a krátce na to se začne prodávat. Cena se má pohybovat kolem 25.000 Euro.

Rok po představení studie se ukáže nový Golf GTI v definitivní podobě na autosalonu v Paříži a krátce na to se začne prodávat. Cena se má pohybovat kolem 25.000 Euro.

Když se řekne GTI 93,2 % Evropanů a 98,5 % Němců si vybaví Golf. Jméno těmto třem písmenům začala dělat sportovní verze Golfu v roce 1976. První GTI měl motor o výkonu 81 kW a nejvíce jel 182 km/h. Z původně plánované série 5000 ks se nakonec vyvinula nová subtřída sportovně laděných hatchbacků a Volkswagen vyrobil za téměř třicet let 1,5 milionu ostrých Golfů.

Pátá generace Volkswagenu Golf byla už na loňkém autosalonu ve Frankfurtu představena společně se studií GTI, která se teď ukáže v Paříži jako sériový Golf GTI. Teprve bílé provedení nového GTI odhalilo červeně orámovanou masku chladiče, která na červené studii zanikla. Další karosářské úpravy (nové nárazníky, spoiler vzadu, prahy) odpovídají solidnímu stylu stavby pětkového Golfu a je možné, že třídveřové GTi zvedne zájem i o běžné třídveřové Golfy. Za 17palcovými koly z lehké slitiny září rudé brzdové třmeny, podvozek je sportovně naladěn a o 15 mm snížen. Ačkoli studie byla prezentována ve třídveřové variantě, GTI bude k dispozici i s pětidveřovou karosérií.

Interiér GTI odlišil Volkswagen tříramenným volantem obšitým perforovanou kůží a decentní aplikací hliníku na řadicí páce i pedálech. Nový je také design přístrojů před řidičem, sériová výbava zahrnuje klimatizaci Climatic, palubní počítač, dešťový senzor, světla s funkci coming home a leaving home a kontrolu tlaku v pneumatikách.

Motor nového Golfu GTI je přeplňovaná verze dvoulitrového čtyřválce FSI, která má poměrně vysoký kompresní poměr 10,5:1. Přeplňováním bylo dosaženo plochého průběhu točivého momentu, který má mezi 1800 a 5000 ot/min hodnotu 280 Nm. Nejvyšší výkon 147 kW (tedy rovných 200 koní) je k dispozici mezi 5500 a 6000 ot./min. Se standardní šestistupňovou manuální převodovkou je Golf GTI schopen zrychlení z 0 na 100 km/h za 7 sekund, s převodovkou DSG pak za 6,9 s. Pružné zrychlení z 60 km/h na 100 km/h při zařazeném 5. rychlostním stupni trvá 7,5 s. Nejvyšší rychlost činí 235 km/h a kombinovaná spotřeba 8 l /100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Ojetý VW Golf GTI Mk5:  Radost, nebo starost? Ojetý VW Golf GTI Mk5: Radost, nebo starost?

Akronym GTI je s golfem spjatý už od počátku. Třetí a…

Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu

Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Platí to…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…