Opel Agila 1,2 – Městský mraveneček

Opel Agila 1,2 – Městský mraveneček

 
 

Suzuki Splash již známe, nyní přichází na řadu jeho dvojče Opel Agila. Dokáže si svou vyšší cenu oproti japonskému kolegovi obhájit?

Tak jako v minulé generaci, i nyní je nová generace Opelu Agila dvojčetem automobilu od Suzuki. A protože jsme jeho japonského brášku již detailně prozkoumali v testu Suzuki Splash 1,2 GL/AC – Splasheně (nejen) do města zajímaly nás nyní hlavně důvody, proč si koupit tento model od Opelu a ne od Suzuki. Není to nakonec jedno?

Nejvíce patrným rozdílem mezi oběma vozy je designově odlišná přední část, díky které je model od Opelu se svými 3740 milimetry o 25 mm delší než Suzuki Splash. To sází spíše na tradiční konzervativní linky, které dobře odolávají nekompromisnímu zubu času. Příď Opelu je o něco odvážnější a hravější. Díky zakulaceným světlometům a mřížce chladiče, která připomíná usměvavá ústa, působí o něco více veseleji. Oba dva automobily se nám ale líbí – malá auta by měla být především sympatická a neagresivní, lépe se to hodí k jejich charakteru.

Na šířce 1680 mm ani na výšce 1590 milimetrů se nic nezměnilo. Další, i když nyní již spíše kosmetickou úpravou, je jiný tvar pátých dveří, které mají u Opelu tradiční šípovitý tvar. Registrační značka byla u Suzuki zabudována do pátých dveří, Opel jí přesunul do zadního nárazníku a její místo zaujalo velké logo automobilky. Těsně pod ním je integrováno otevírání zavazadlového prostoru, které je elektronické a nikoliv mechanické. Také zadní svítilny jsou u Opelu mírně odlišné, je v nich opět zakomponovaný kruhový motiv, stejně jako na předních světlometech.

obrázek [555 x 332]
 

Čtyři válce, dynamika i dobrá spotřeba

Již po prvních kilometrech musíme ocenit práci inženýrů, kteří měli na starost podvozek a řízení. Na podvozku nové generace Agily (Splashe) je vidět, jak velký kus cesty urazili výrobci na poli minivozů za poslední roky. Automobil je i ve vyšších rychlostech stabilní, řízení je dostatečně tuhé a přesné, což ve spojení s výbornou pětistupňovou převodovkou znamená jediné – s autem jsme se neostýchali vydat i na delší výlet bez sebemenších rozpaků. A to nebývá u aut této kategorie rozhodně pravidlem, spíše naopak.

Vzpřímený posaz je sice výborný do města, na točitých okreskách ale díky němu rychle potlačíte chutě na ostřejší jízdu. Ta sice není zrovna smyslem existence modelu Agila, automobil je ale tak poslušný a přívětivý, že nebýt vysokého posazu a komfortních sedadel bez výraznějšího bočního vedení, několik ostřejších kilometrů bychom s Agilou jistě zažili. Větší náklony karoserie lze přitom s klidem akceptovat, protože komfortní charakter odpružení je vyvažuje.

obrázek [300 x 258] K tak hravému vozu je ale třeba i dostatečně potentní motor. V testovaném voze se ukrývala stejná motorizace jako ve dříve testovaném Suzuki, tedy nový benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1242 centimetrů krychlových a nejvyšším výkonu 63 kW. Tento agregát je rozhodně výbornou volbou pro Agilu. Je nadprůměrně kultivovaný (několik členů redakce se pokoušelo nastartovat již nastartovaný vůz) a relativně úsporný. Při rychlosti 100 km/h si vyžádal 5,9 litru paliva na 100 kilometrů, pokud jsme zrychlili na 130 km/h, byl odběr benzinu o rovný litr větší, a to je stále velmi dobrý výsledek... Jako ve Splashi i zde vytočený motor zní jako dóza plná šroubků, s lehkým vozem ale umí sympaticky zacvičit. Zrychlení z klidu na 100 km/h mu zabere velmi dobrých 12,3 sekund.

Shodné vozy...

...rozdílné ceny. Opel nabízí tento konkrétní vůz s agregátem o objemu 1,2 l a pětistupňovou manuální převodovkou pouze ve vyšší výbavě Enjoy za základní cenu 299.900,- Kč. Suzuki oproti tomu nabízí motoricky totožný Splash jak v nižší výbavě GL/AC za 279.900,- Kč tak ve vrcholné verzi GLX za 294.900,- Kč. Tím ale jakákoliv individualizace končí, zákazník si může připlatit jen za metalický lak (8.000,- Kč). To u Opelu je seznam příplatkové výbavy alespoň o něco delší, když zahrnuje prvky jako manuální klimatizace, ESP a boční airbagy, sadu Style (kožený volant, tónovaná skla a patnáctipalcová kola z lehkých slitin) či nezbytnou metalízu.

To vše ale již výbava modelu Splash 1,2 GLX zahrnuje (bez metalického laku a ESP, které zatím není uvedeno v ceníku, Suzuki ovšem nabízí mimo předních a bočních také hlavové airbagy či vyhřívaná přední sedadla) a tak nakonec nula od nuly pojde. Zajímavé je ovšem srovnání maximálně vybavených vozů – u Suzuki musíte za takto vybavený automobil zaplatit 302.900,- Kč (včetně metalízy), u Opelu o rovných 60 tisíc více. A to je dost.

obrázek [555 x 344]
 

Pro Opel ale v celkovém účtování hovoří širší nabídka pohonných jednotek – Opel nabízí Agilu i se vznětovým agregátem, konkrétně s motorem 1,3 CDTI. Ten sice patrně nebude hlavním tahounem prodejů (i kvůli relativně vyšší ceně 349.900,- Kč ve výbavě Enjoy), přesto ale dokáže část zákazníků přetáhnout na stranu německého výrobce. Zatímco Suzuki Splash je již několik týdnů na trhu, první modely Opelu Agila se u dealerů objevily až nyní. Opel nasadil ceny Agily poměrně sebevědomě, uvidíme, zda nebude muset v bratrovražedném souboji se Splashem časem poněkud zlevnit.

Ať se ale již rozhodnete pro toho či onoho, nemůžete šlápnout vedle. Agila i Splash jsou velmi dobře postavená auta, která jsou nyní na absolutní špičce své třídy.

První cena vozu239.900,- Kč (Agila Essentia, 1,0 48 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací299.900,- Kč (Agila Enjoy, 1,2 63 kW )
Základní cena testovaného vozu299.900,- Kč (Agila Enjoy, 1,2 63 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků362.900,- Kč (Agila Enjoy, 1,2 63 kW )

Plusy

  • atraktivní design
  • prostorný interiér
  • kvalitní dílenské zpracování
  • výkonný a úsporný motor
  • přesné řízení a řazení

Minusy

  • vyšší cena ve srovnání se shodným Suzuki
  • klimatizace nedokáže uchladit interiér při vyšších teplotách
  • příliš vzpřímený posaz
  • absence volby hlavových airbagů
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Agila 1,2

Cena v základní výbavě: 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 362 900 Kč

Základní výbava:čelní airbagy, výškově nastavitelný volant, ISOFIX systém uchycení dětských sedaček 2x vzadu, dětské pojistky zadních dveří, možnost vypnutí činnosti předního airbagu spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče i předního spolujezdce, zadní sklopné sedadlo dělené v poměru 60:40, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio CD30 s MP3 přehrávačem, patnáctipalcová ocelová kola, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 9.000,- Kč), Sada Style - kožený volant, tónovaná skla a patnáctipalcová kola z lehkých slitin (+14.000,- Kč), manuální klimatizace (+25.000,- Kč), sada Safety – ESP a boční airbagy (+15.000,- Kč)

Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 

Štítky Opel Minivozy Testy

Technické údaje
Motor Opel Agila 1,2
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.7 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 1050
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1040 / 395
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3740
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Agila 1,2
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Opel plánuje nové mini pod Adama Opel plánuje nové mini pod Adama

Krátce po ohlášení nové strategie značek koncernu General…

Opel Agila končí na českém trhu Opel Agila končí na českém trhu

Ze showroomů českých a slovenských zastoupení značky Opel…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Dnes 19:45

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do Feyenoordu

Hvězdný návrat! Van Persie se po 14 letech vrací do…

Nizozemský fotbalista Robin Van Persie se po 14 letech vrátí do Feyenoordu Rotterdam, kde zahájil profesionální…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…