Opel Agila 1,2 – Městský mraveneček

Opel Agila 1,2 – Městský mraveneček

 
 

Suzuki Splash již známe, nyní přichází na řadu jeho dvojče Opel Agila. Dokáže si svou vyšší cenu oproti japonskému kolegovi obhájit?

Tak jako v minulé generaci, i nyní je nová generace Opelu Agila dvojčetem automobilu od Suzuki. A protože jsme jeho japonského brášku již detailně prozkoumali v testu Suzuki Splash 1,2 GL/AC – Splasheně (nejen) do města zajímaly nás nyní hlavně důvody, proč si koupit tento model od Opelu a ne od Suzuki. Není to nakonec jedno?

Nejvíce patrným rozdílem mezi oběma vozy je designově odlišná přední část, díky které je model od Opelu se svými 3740 milimetry o 25 mm delší než Suzuki Splash. To sází spíše na tradiční konzervativní linky, které dobře odolávají nekompromisnímu zubu času. Příď Opelu je o něco odvážnější a hravější. Díky zakulaceným světlometům a mřížce chladiče, která připomíná usměvavá ústa, působí o něco více veseleji. Oba dva automobily se nám ale líbí – malá auta by měla být především sympatická a neagresivní, lépe se to hodí k jejich charakteru.

Na šířce 1680 mm ani na výšce 1590 milimetrů se nic nezměnilo. Další, i když nyní již spíše kosmetickou úpravou, je jiný tvar pátých dveří, které mají u Opelu tradiční šípovitý tvar. Registrační značka byla u Suzuki zabudována do pátých dveří, Opel jí přesunul do zadního nárazníku a její místo zaujalo velké logo automobilky. Těsně pod ním je integrováno otevírání zavazadlového prostoru, které je elektronické a nikoliv mechanické. Také zadní svítilny jsou u Opelu mírně odlišné, je v nich opět zakomponovaný kruhový motiv, stejně jako na předních světlometech.

obrázek [555 x 332]
 

Čtyři válce, dynamika i dobrá spotřeba

Již po prvních kilometrech musíme ocenit práci inženýrů, kteří měli na starost podvozek a řízení. Na podvozku nové generace Agily (Splashe) je vidět, jak velký kus cesty urazili výrobci na poli minivozů za poslední roky. Automobil je i ve vyšších rychlostech stabilní, řízení je dostatečně tuhé a přesné, což ve spojení s výbornou pětistupňovou převodovkou znamená jediné – s autem jsme se neostýchali vydat i na delší výlet bez sebemenších rozpaků. A to nebývá u aut této kategorie rozhodně pravidlem, spíše naopak.

Vzpřímený posaz je sice výborný do města, na točitých okreskách ale díky němu rychle potlačíte chutě na ostřejší jízdu. Ta sice není zrovna smyslem existence modelu Agila, automobil je ale tak poslušný a přívětivý, že nebýt vysokého posazu a komfortních sedadel bez výraznějšího bočního vedení, několik ostřejších kilometrů bychom s Agilou jistě zažili. Větší náklony karoserie lze přitom s klidem akceptovat, protože komfortní charakter odpružení je vyvažuje.

obrázek [300 x 258] K tak hravému vozu je ale třeba i dostatečně potentní motor. V testovaném voze se ukrývala stejná motorizace jako ve dříve testovaném Suzuki, tedy nový benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1242 centimetrů krychlových a nejvyšším výkonu 63 kW. Tento agregát je rozhodně výbornou volbou pro Agilu. Je nadprůměrně kultivovaný (několik členů redakce se pokoušelo nastartovat již nastartovaný vůz) a relativně úsporný. Při rychlosti 100 km/h si vyžádal 5,9 litru paliva na 100 kilometrů, pokud jsme zrychlili na 130 km/h, byl odběr benzinu o rovný litr větší, a to je stále velmi dobrý výsledek... Jako ve Splashi i zde vytočený motor zní jako dóza plná šroubků, s lehkým vozem ale umí sympaticky zacvičit. Zrychlení z klidu na 100 km/h mu zabere velmi dobrých 12,3 sekund.

Shodné vozy...

...rozdílné ceny. Opel nabízí tento konkrétní vůz s agregátem o objemu 1,2 l a pětistupňovou manuální převodovkou pouze ve vyšší výbavě Enjoy za základní cenu 299.900,- Kč. Suzuki oproti tomu nabízí motoricky totožný Splash jak v nižší výbavě GL/AC za 279.900,- Kč tak ve vrcholné verzi GLX za 294.900,- Kč. Tím ale jakákoliv individualizace končí, zákazník si může připlatit jen za metalický lak (8.000,- Kč). To u Opelu je seznam příplatkové výbavy alespoň o něco delší, když zahrnuje prvky jako manuální klimatizace, ESP a boční airbagy, sadu Style (kožený volant, tónovaná skla a patnáctipalcová kola z lehkých slitin) či nezbytnou metalízu.

To vše ale již výbava modelu Splash 1,2 GLX zahrnuje (bez metalického laku a ESP, které zatím není uvedeno v ceníku, Suzuki ovšem nabízí mimo předních a bočních také hlavové airbagy či vyhřívaná přední sedadla) a tak nakonec nula od nuly pojde. Zajímavé je ovšem srovnání maximálně vybavených vozů – u Suzuki musíte za takto vybavený automobil zaplatit 302.900,- Kč (včetně metalízy), u Opelu o rovných 60 tisíc více. A to je dost.

obrázek [555 x 344]
 

Pro Opel ale v celkovém účtování hovoří širší nabídka pohonných jednotek – Opel nabízí Agilu i se vznětovým agregátem, konkrétně s motorem 1,3 CDTI. Ten sice patrně nebude hlavním tahounem prodejů (i kvůli relativně vyšší ceně 349.900,- Kč ve výbavě Enjoy), přesto ale dokáže část zákazníků přetáhnout na stranu německého výrobce. Zatímco Suzuki Splash je již několik týdnů na trhu, první modely Opelu Agila se u dealerů objevily až nyní. Opel nasadil ceny Agily poměrně sebevědomě, uvidíme, zda nebude muset v bratrovražedném souboji se Splashem časem poněkud zlevnit.

Ať se ale již rozhodnete pro toho či onoho, nemůžete šlápnout vedle. Agila i Splash jsou velmi dobře postavená auta, která jsou nyní na absolutní špičce své třídy.

První cena vozu239.900,- Kč (Agila Essentia, 1,0 48 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací299.900,- Kč (Agila Enjoy, 1,2 63 kW )
Základní cena testovaného vozu299.900,- Kč (Agila Enjoy, 1,2 63 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků362.900,- Kč (Agila Enjoy, 1,2 63 kW )

Plusy

  • atraktivní design
  • prostorný interiér
  • kvalitní dílenské zpracování
  • výkonný a úsporný motor
  • přesné řízení a řazení

Minusy

  • vyšší cena ve srovnání se shodným Suzuki
  • klimatizace nedokáže uchladit interiér při vyšších teplotách
  • příliš vzpřímený posaz
  • absence volby hlavových airbagů
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Agila 1,2

Cena v základní výbavě: 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 362 900 Kč

Základní výbava:čelní airbagy, výškově nastavitelný volant, ISOFIX systém uchycení dětských sedaček 2x vzadu, dětské pojistky zadních dveří, možnost vypnutí činnosti předního airbagu spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče i předního spolujezdce, zadní sklopné sedadlo dělené v poměru 60:40, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio CD30 s MP3 přehrávačem, patnáctipalcová ocelová kola, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 9.000,- Kč), Sada Style - kožený volant, tónovaná skla a patnáctipalcová kola z lehkých slitin (+14.000,- Kč), manuální klimatizace (+25.000,- Kč), sada Safety – ESP a boční airbagy (+15.000,- Kč)

Řecko postupuje k finanční nezávislosti, po třech letech vydalo vlastní emisi dluhopisů Řecko postupuje k finanční nezávislosti, po třech letech vydalo vlastní emisi dluhopisů

Řecká vláda dnes vydala pětileté dluhopisy v hodnotě tří…

Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na…

Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky? Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky?

Studie o důchodových systémech, kterou vypracovali…

 

Štítky Opel Minivozy Testy

Technické údaje
Motor Opel Agila 1,2
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.7 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 1050
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1040 / 395
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3740
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Agila 1,2
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Opel plánuje nové mini pod Adama Opel plánuje nové mini pod Adama

Krátce po ohlášení nové strategie značek koncernu General…

Opel Agila končí na českém trhu Opel Agila končí na českém trhu

Ze showroomů českých a slovenských zastoupení značky Opel…

 



 
Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Modernizovaný Nissan Qashqai má české ceny. Dá vám slevu i na akční ceny

Dnes 13:51

Za základní dvanáctistovku s výkonem 115 koní dáte po aktuální slevě 437.500 korun. Novinkou je linie Tekna+, která platí za absolutní vrchol nabídky.




Blesk.cz

Facebook plánuje předplatné pro články. Zdarma jich půjde přečíst jen deset

Facebook plánuje předplatné pro články. Zdarma jich…

Facebook delší dobu nabízí vydavatelům funkci Instant Articles, kdy mohou být články včetně multimédií kompletně…

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci bavit, zlobí se šéf komise

Babiš měl vysvětlit nahrávky. Odmítl se s poslanci…

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš popřel, že by měl někdy k dispozici takzvaný živý policejní spis. Novinářům po…

 

iSport.cz

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu, kroutí hlavou, říká

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu,…

Policie obvinila v kauze manipulací se sportovními dotacemi jako právnickou osobu Českou unii sportu, a…

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička, zájem má Třinec

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička,…

Vlasy smotané do culíku, na hlavě zastaralá „skořápka“. Na ní nezaměnitelné číslo 68. Jaromír Jágr se včera…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury dostal 5 let vězení

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury…

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu si lobbista Marek Dalík odpyká pět let…