Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gordon Murray přenesl McLaren F1 GTR do moderní doby. Vznikne pět kusů pro jednoho majitele

Gordon Murray Automotive S1 LM
Gordon Murray Automotive S1 LM
Gordon Murray Automotive S1 LM
Gordon Murray Automotive S1 LM
26 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Legendární tvary, moderní technika a atmosférický V12. Gordon Murray S.1 LM se hlásí k odkazu Le Mans 1995.

Značka Gordon Murray Automotive představila na Monterey Car Week kreaci, která vznikne v pěti kusech a všechny zamíří k jedinému klientovi. Na svou velikost má výrobce poměrně pestré portfolio, přesto v něm chyběl ryze okruhový model. Až doteď. Novinka nese název S.1 LM a je postavená na základě nejvýkonnějšího modelu T.50, ale prošla rozsáhlou proměnou.

Design je moderní reinterpretací Murrayova třicet let starého dítěte – McLarenu F1 GTR, který v roce 1995 ovládl vytrvalostní závod v Le Mans. Následně vznikla pětice silničních verzí LM v GTR stylu s vidlicovým dvanáctiválcem, který nebyl krocen závodními předpisy. Představený vůz je druhým kusem divize Gordon Murray Special Vehicles, zaměřené na exkluzivní a výjimečné vozy.

Je až neuvěřitelné, jak citlivě se podařilo typické křivky F1 GTR proměnit do moderní podoby na již hotovém šasi. Hrdinu z devadesátek snadno poznáme podle klenutých předních blatníků, předního nárazníku rozděleného na tři části a centrálního otvoru v kapotě. Tenká LED světla přinášejí nenásilnou dávku moderny.

Na boku poznáváme typický aerodynamický tunel v přední části dveří, závodní zpětná zrcátka a centrální střešní tunel vedoucí chladný vzduch k motoru. Ten zároveň rozděluje zadní okno na dvě poloviny. Bez povšimnutí nezůstanou ani tradiční pětipaprsková kola, obří zadní spoiler a spodní difuzor ukrývající čtveřici centrálně umístěných koncovek výfuku. Pomyslnou tečkou jsou čtyři kulatá světla a středový průhled do motorového prostoru.

Tam najdeme atmosférický vidlicový dvanáctiválec se zvětšeným objemem na 4,3 litru a výkonem 515 kW. Navzdory modernímu pojetí se zde stále spoléhá na šestistupňovou manuální převodovku. Zato karoserie s řadou aerodynamických prvků a okruhovým zaměřením bude produkovat velké množství přítlaku. Tomu odpovídá i podvozek, který má dosud nejtvrdší nastavení.

Interiér ctí třímístnou konfiguraci se sedadlem řidiče uprostřed. Zdá se, že čalounění bude možné personalizovat, stejně jako některé části futuristické palubní desky s centrálním budíkem otáčkoměru.

Video placeholder
Gordon Murray Automotive • Zdroj: Gordon Murray Automotive

Zdroj: Motor1, Top Gear  

Začít diskuzi