3.9. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Opel Astra K: První statické dojmy

 

V pořadí již pátá generace Opelu Astra se představila začátkem června letošního roku a my jsme nyní měli možnost vůz exkluzivně prozkoumat. Je vůz krokem správným směrem?

Šedá Astra působí na první dojem elegantním dojmem. Nejedná se o žádnou vzhledovou revoluci, vůz se však jeví moderně a má čisté tvary, které by mohly oslovit velkou část zákazníků. Líbí se nám řešení zadních blatníků, které jsou příjemně svalnaté a spolu se záhyby C sloupku vytvářejí zajímavou kombinaci.

Co se týče detailů, pak očekávejte přední i zadní světla s typickým zobáčkem, který vepředu slouží rovněž jako denní svícení, vůz má obrácené stírače jako u nějakého MPV a odemykání a zamykání vozu při bezklíčovém vstupu je řešeno černými čtverečky na klikách. V nabídce budou rovněž plně diodové světlomety. Celý automobil má být o 120 až 200 kg lehčí, než předchůdce, nicméně nepůsobí nijak papírově, že by to šlo na první pohled rozpoznat. Udávaná hmotnost se pohybuje od 1248 do 1364 kg.

Uvnitř nás překvapila ještě lepší kvalita zpracování, byť ani předchůdce na tom v tomto ohledu nebyl zle. Kupříkladu středový tunel s řadicí pákou či tlačítkem elektronické ruční brzdy se ani při větším tlaku nijak nehýbe a neskřípe, vrchní část palubní desky je pak z měkčeného materiálu, spodní polovina je tvrdší, ale působí stále dobře.

Ve voze se dá sedět příjemně nízko, k pozici za volantem nemáme žádných připomínek. Samotný volant je pak posetý tlačítky, první dojem je však ten, že se s nimi půjde popasovat vcelku snadno. Automobil pak měl středový tunel s trochu nepraktickým lesklým klavírním lakem. Celkově působí interiér svěžím dojmem, stejně tak kvalitní jsou i výplně dveří. Sedadla Astry mají stát na vrcholu třídy, ty nejlepší mají být dokonce masážní a odvětrávaná, nám představený vůz však měl spíše běžnější typ manuálně stavitelných sedadel.

Opel Astra K - naměřené vnitřní rozměry
ModelOpel Astra K
Objem zavazadelníku min/max [l]370/1210
Výška nákladové hrany [mm]730
Podélný prostor vpředu min/max [mm]810/1060
Podélný prostor vzadu min/max [mm]690/950
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]1010
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]940
Šířka vpředu [mm]1510
Šířka vzadu [mm]1450
Délka sedáku vpředu [mm]510
Délka sedáku vzadu [mm]450
Výška opěradla vpředu [mm]660
Výška opěradla vzadu [mm]670
Místo vzadu pod předním sedadlemAno

Řadicí páka dostala typický tvar připomínající obrácenou golfovou hůl, podobně jako u jiných Opelů, oproti předchůdci je však samotné řazení alespoň při první zkoušce na místě výrazně lepší – přesnější, hladší a bez vůlí. Nemáme však informace o tom, jaký přesně motor se nachází pod kapotou, a tedy o jakou šestistupňovou skříň se jedná. Interiéru samozřejmě dominuje velká osmipalcová dotyková obrazovka systému IntelliLink R, který je ve verzi 4.0 kompatibilní s Apple Car Play i Android Auto od Google.

Vepředu i vzadu jsem pak měl dostatek prostoru ve všech směrech, zejména vzadu je rozhodně více místa než u předchůdce. Se svými necelými 180 cm nebyl problém s místem na hlavu a i zadní lavice se jevila na poměry dané třídy pohodlně. Kompletní rozměry včetně zavazadelníku vám přinášíme v tabulce.

Když už jsme u kufru, tak ten má spíše vyšší nákladovou hranu, pod ní se ale nachází opravdu hluboká díra, která pravděpodobně nebude mít problém pojmout dostatek zavazadel tak, aby mohla plně konkurovat těm nejlepším ve třídě. Po složení zadních sedadel sice vznikne vyšší schod, prostor je ale jinak poměrně dlouhý. Papírově má objem 370 litrů, po sklopení zadních sedadel 1210 litrů.

Opel Astra K - naměřené rozměry zavazadlového prostoru
ModelOpel Astra K
Objem zavazadelníku min/max [l]370/1210
Výška nákladové hrany [mm]730
Šířka zavazadelníku min/max [mm]850/1040
Vstupní otvor šířka/výška [mm]1020/550
Výška po strop [mm]840
Výška po roletu [mm]580
Délka kufru [mm]750
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1330
Délka po přední sedadla [mm]1630
Délka po přístrojovou desku [mm]2410

V Německu se automobil prodává ve čtyřech různých výbavách – Selection, Edition, Dynamic a Innovation. Motory jsou pak čtyři benzinové a tři naftové. Základem je atmosférická čtrnáctistovka se 74 kW, nad ní stojí přeplňovaný litrový tříválec se 77 kW. Současným vrcholem je čtrnáctistovka turbo s 92 a 110 kW. Diesely zastupuje výhradně šestnáctistovka CDTi se 70, 81 a 100 kW.

Celkově na nás Astra působila dobrým dojmem – zvenku je elegantní a poměrně přitažlivá, uvnitř kvalitnější a prostornější. Snažila se vyvarovat chyb předchůdce a při statických dojmech jsme neobjevili žádnou výraznější slabinu. Uvidíme tedy, jak se vůz bude chovat na silnici, zatím má však Opel našlápnuto velmi slibně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra K: První statické dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec.…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…