3.9. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Opel Astra K: První statické dojmy

 

V pořadí již pátá generace Opelu Astra se představila začátkem června letošního roku a my jsme nyní měli možnost vůz exkluzivně prozkoumat. Je vůz krokem správným směrem?

Šedá Astra působí na první dojem elegantním dojmem. Nejedná se o žádnou vzhledovou revoluci, vůz se však jeví moderně a má čisté tvary, které by mohly oslovit velkou část zákazníků. Líbí se nám řešení zadních blatníků, které jsou příjemně svalnaté a spolu se záhyby C sloupku vytvářejí zajímavou kombinaci.

Co se týče detailů, pak očekávejte přední i zadní světla s typickým zobáčkem, který vepředu slouží rovněž jako denní svícení, vůz má obrácené stírače jako u nějakého MPV a odemykání a zamykání vozu při bezklíčovém vstupu je řešeno černými čtverečky na klikách. V nabídce budou rovněž plně diodové světlomety. Celý automobil má být o 120 až 200 kg lehčí, než předchůdce, nicméně nepůsobí nijak papírově, že by to šlo na první pohled rozpoznat. Udávaná hmotnost se pohybuje od 1248 do 1364 kg.

Uvnitř nás překvapila ještě lepší kvalita zpracování, byť ani předchůdce na tom v tomto ohledu nebyl zle. Kupříkladu středový tunel s řadicí pákou či tlačítkem elektronické ruční brzdy se ani při větším tlaku nijak nehýbe a neskřípe, vrchní část palubní desky je pak z měkčeného materiálu, spodní polovina je tvrdší, ale působí stále dobře.

Ve voze se dá sedět příjemně nízko, k pozici za volantem nemáme žádných připomínek. Samotný volant je pak posetý tlačítky, první dojem je však ten, že se s nimi půjde popasovat vcelku snadno. Automobil pak měl středový tunel s trochu nepraktickým lesklým klavírním lakem. Celkově působí interiér svěžím dojmem, stejně tak kvalitní jsou i výplně dveří. Sedadla Astry mají stát na vrcholu třídy, ty nejlepší mají být dokonce masážní a odvětrávaná, nám představený vůz však měl spíše běžnější typ manuálně stavitelných sedadel.

Opel Astra K - naměřené vnitřní rozměry
ModelOpel Astra K
Objem zavazadelníku min/max [l]370/1210
Výška nákladové hrany [mm]730
Podélný prostor vpředu min/max [mm]810/1060
Podélný prostor vzadu min/max [mm]690/950
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]1010
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]940
Šířka vpředu [mm]1510
Šířka vzadu [mm]1450
Délka sedáku vpředu [mm]510
Délka sedáku vzadu [mm]450
Výška opěradla vpředu [mm]660
Výška opěradla vzadu [mm]670
Místo vzadu pod předním sedadlemAno

Řadicí páka dostala typický tvar připomínající obrácenou golfovou hůl, podobně jako u jiných Opelů, oproti předchůdci je však samotné řazení alespoň při první zkoušce na místě výrazně lepší – přesnější, hladší a bez vůlí. Nemáme však informace o tom, jaký přesně motor se nachází pod kapotou, a tedy o jakou šestistupňovou skříň se jedná. Interiéru samozřejmě dominuje velká osmipalcová dotyková obrazovka systému IntelliLink R, který je ve verzi 4.0 kompatibilní s Apple Car Play i Android Auto od Google.

Vepředu i vzadu jsem pak měl dostatek prostoru ve všech směrech, zejména vzadu je rozhodně více místa než u předchůdce. Se svými necelými 180 cm nebyl problém s místem na hlavu a i zadní lavice se jevila na poměry dané třídy pohodlně. Kompletní rozměry včetně zavazadelníku vám přinášíme v tabulce.

Když už jsme u kufru, tak ten má spíše vyšší nákladovou hranu, pod ní se ale nachází opravdu hluboká díra, která pravděpodobně nebude mít problém pojmout dostatek zavazadel tak, aby mohla plně konkurovat těm nejlepším ve třídě. Po složení zadních sedadel sice vznikne vyšší schod, prostor je ale jinak poměrně dlouhý. Papírově má objem 370 litrů, po sklopení zadních sedadel 1210 litrů.

Opel Astra K - naměřené rozměry zavazadlového prostoru
ModelOpel Astra K
Objem zavazadelníku min/max [l]370/1210
Výška nákladové hrany [mm]730
Šířka zavazadelníku min/max [mm]850/1040
Vstupní otvor šířka/výška [mm]1020/550
Výška po strop [mm]840
Výška po roletu [mm]580
Délka kufru [mm]750
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]1330
Délka po přední sedadla [mm]1630
Délka po přístrojovou desku [mm]2410

V Německu se automobil prodává ve čtyřech různých výbavách – Selection, Edition, Dynamic a Innovation. Motory jsou pak čtyři benzinové a tři naftové. Základem je atmosférická čtrnáctistovka se 74 kW, nad ní stojí přeplňovaný litrový tříválec se 77 kW. Současným vrcholem je čtrnáctistovka turbo s 92 a 110 kW. Diesely zastupuje výhradně šestnáctistovka CDTi se 70, 81 a 100 kW.

Celkově na nás Astra působila dobrým dojmem – zvenku je elegantní a poměrně přitažlivá, uvnitř kvalitnější a prostornější. Snažila se vyvarovat chyb předchůdce a při statických dojmech jsme neobjevili žádnou výraznější slabinu. Uvidíme tedy, jak se vůz bude chovat na silnici, zatím má však Opel našlápnuto velmi slibně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami Komentář Lukáše Kovandy: Předvolební hra s cinklými kartami

To bylo na přelomu roku slávy, že Česká republika…

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě zemřela

Češka zraněná útočníkem na pláži v Egyptě v noci zemřela,…

Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl Facebooku se daří, zisk sociální sítě prudce stoupl

Čistý zisk provozovatele sociální sítě Facebook ve druhém…

I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se I v Sovětském svazu měli vozy podobné Velorexům. Vypadaly ještě podivněji, podívejte se

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra K: První statické dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Ukradená Astra se vrátila zpět ke svému majiteli. Zachránila jej konektivní služba Ukradená Astra se vrátila zpět ke svému majiteli. Zachránila jej konektivní služba

Systémy konektivity nemusí být nápomocny jen ve chvílích,…

Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

 



 
SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

Dnes 08:00

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly se až do druhé poloviny 90. let v desetitisícových sériích, na západ od hranic bývalého SSSR na ně ale narazíte vzácně.




Blesk.cz

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí po kolejích

Dětská hvězda Kudláčková: Zahrává si se smrtí? Chodí…

Jen co se Michaela Kudláčková (48) vzpamatovala z pokusu o sebevraždu a pátrala po ní policie, znovu si zahrává…

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Co s obyčejným provazem? Vyrobte si mísu na ovoce!

Hledáte jednoduchý, ale efektivní nápad, jak vylepšit domácnost? Pokud možno co nejlevněji? Tak to se vám bude…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od ostudy v Tallinnu?

Po roce v Evropě. Jak se sestava Slavie proměnila od…

Je to zajímavé srovnání. Vzpomínáte na první zápas Slavie v evropských pohárech po dlouhých letech? Ještě pod…

 

Reflex.cz

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá zapomenutý protiatomový kryt

Památka na studenou válku: Smíchovské nádraží skrývá…

Nádraží Praha-Smíchov skrývá unikátní technickou pamětihodnost z období studené války. Dlouhá léta zde v…

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších protestech proti vládní straně

„Nezabiješ demokracii“, znělo Varšavou při dalších…

Několik stovek odpůrců kontroverzní soudní reformy dnes demonstrovalo v centru Varšavy před sídlem vládní strany…