Opel Corsa Sport 1.3 CDTI (66 kW) –  Cykloturista

Opel Corsa Sport 1.3 CDTI (66 kW) – Cykloturista

 
 

Čtvrtá generace modelu Corsa poutá pozornost zákazníků nejen povedeným designem karoserie, ale i zajímavými technickými řešeními, jakým je například nosič kol FlexFix.

Opel Corsa není v redakčním testu žádným nováčkem. K dispozici jsme měli již jednou pětidveřový model s turbodieselem 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k). Po něm následovalo třídveřové provedení s výbavou Sport a i nejostřejšího zástupce této modelové řady s označením OPC.

obrázek [555 x 303]
 

V pořadí čtvrtou Corsou, kterou jsme se stalo pětidveřové provedení ve výbavě Sport s motorem 1.3 CDTI o výkonu 66 kW (90 k). Označení Sport v názvu vozu není jen planým tlacháním do větru, protože Opel Corsu náležitě upravil. Týká se to především podvozku. Na voze je použito tužší odpružení se sportovními pružinami a tlumiči, ale velmi příjemným zdokonalením oproti standardním modelům je řízení s velmi přímým převodem, který má kolem střední polohy hodnotu 13:1 a při větším otočení volantu (nad 90°) se mění až na 12:1. Standardní Corsy se slabšími motory přitom mají běžně méně přímé řízení s převodem 15,5:1. Upravenou charakteristiku má také posilovač řízení. Standardem jsou v této výbavě větší kola obutá do pneumatik 195/55 R16. Sériově jsou montovány ocelové disky a za příplatek 20.000,- Kč je mohou nahradit kola z lehkých slitin. Designově se výbava Sport od ostatních provedení odlišuje pouze nenápadnou chromovanou koncovkou výfuku. V interiéru jsou použita sportovní sedadla se specifickým čalouněním a tříramenný volant s věncem potaženým kůží.

obrázek [555 x 341]
 

Pod kapotou testované Corsy byl uložen přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.3 CTDI, který disponuje maximálním výkonem 66 kW (90 k) při 4000 ot./min a točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1750 do 2500 ot./min. Tento agregát roztáčí kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, jejíž řadící páka má v kulise přesný chod a dobře vymezené cílové polohy. Krátké převody přispívají k lepší dynamice jízdy a přestože je pod kapotou diesel, působí Corsa při jízdě opravdu sportovním dojmem, k čemuž velkou měrou přispívá upravený podvozek, tuhá karoserie a přesné řízení. Jízda s Corsou se na okresce plné zatáček stává zábavou, kdy se řidič baví točením volantem i přesným řazením a čistě projíždí jednu zatáčku za druhou. Pětidveřový hatchback je přitom stále praktickým automobilem pro pětici cestujících a jejich zavazadla, který nabízí dostatek komfortu i na dálnicích a v městském provozu. Maximální rychlost 172 km/h je vzhledem k nejvyšším povoleným rychlostem na našich komunikacích více než dostatečná a příjemným údajem je i průměrná spotřeba paliva, která je podle údajů výrobce 4,9 litru a u testovaného automobilu se pohybovala okolo 5,2 litru na 100 km, což je příjemný údaj s ohledem na skutečnost, že většina jízd probíhala po Praze a jejím přilehlém okolí. Kvalitní je i odhlučnění, které do interiéru propouští jen tolik hluku od pohonné jednotky, aby řidič věděl, že má pod kapotou motor.

obrázek [555 x 317]
 

Praktický čtyřmetrový kompakt měl se svém repertoáru jednu lahůdku, kterou se mohou prozatím pochlubit pouze automobily značky Opel. V zadním nárazníku testované Corsy se ukrýval výsuvný nosič na kola pojmenovaný FlexFix. Vývoj prvního integrovaného nosiče kol na zádi Corsy si vyžádal dva a půl roku práce. V zádi pod zavazadlovým prostorem je integrován modul, který se spolu s částí nárazníku vysune zhruba o 500 mm ven z vozu a umožňuje elegantně přepravit až dvě jízdní kola. Zařízení je možné objednat s vozem z výroby nebo si jej nechat dodatečně namontovat u dealera. Výsuvný nosič má hmotnost 23,5 kg a uveze zátěž až 40 kg. Toto byl nepříjemný oříšek pro oddělení kvality a dlouhodobé výdrže. Na rozdíl od druhovýrobců musí být originální díl testován na celou životnost vozu, což u pohyblivé části zatěžované střídavým namáháním od vibrací, rázů a pohybů karoserie představuje minimálně desítky až stovky najetých kilometrů a další stovky hodin na hydropulzním simulátoru vibrací. Na konci vývoje se, ale u Opelu mohli radostně poplácat po zádech, protože k zákazníkům míří skutečně funkční a použitelný doplněk, který jim může podstatně ulehčit přepravu jejich bicyklů.

Manipulace s integrovaným nosičem je jednoduchá a intuitivní. Pro jeho odjištění stačí nadzvednout páku, která je umístěna na hraně zavazadlového prostoru. Nosič se poté ze zadního nárazníku jednoduše vytáhne a ve vysunuté poloze jednoduše zajistí otočením dvou pák s červenými držadly. Po zajištění se nasadí přídavná koncová světla, která jsou součástí nosiče. A potom už následuje uložení jízdního kola na nosič, to je přichyceno za kliku pedálu a jeho kola jsou zajištěna držáky, aby se neotáčela. Vysunutí nosiče, jeho příprava a nasazení jízdního kola dohromady nezabere více než pět minut a jediným na co si musíte dávat pozor je víko zavazadlového prostoru, které po nasazení kola na nosič prostě nezavřete a v případě, že na něj zapomenete, musíte kolo sundat a opět nasadit. S Corsou, která má na svém nosiči nasazená jízdní kola je jízda prakticky stejná jako s vozem bez kol a je pouze potřeba dávat ve zpětných zrcátkách pozor na kola, která na obou stranách o několik centimetrů přesahují karoserii.

obrázek [555 x 354]
 

Corsa už několikrát dokázala, že Opel automobily této velikosti opravdu umí a nejinak je tomu i u testovaného exempláře, který nabízel prostornou karoserii, vynikající podvozek, úsporný a poměrně výkonný motor, přesnou převodovkou a navíc přidával integrovaný nosič kol FlexFix, kterým určitě nepohrdne žádný milovník cyklistiky. Za volantem Corsy si navíc připadáte jako v dospělém voze a ne v zástupci třídy vozů s délkou do čtyř metrů.

Související články:

První cena vozu261.900,-Kč (Corsa Essentia 3 dv., 1,0 l 44 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací371.900,-Kč (Corsa Enjoy 3 dv., 1.3 CDTI 66 kW )
Základní cena testovaného vozu438.900,-Kč (Corsa Sport 5 dv., 1.3 CDTI 66 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků486.700,-Kč (Corsa Sport 5 dv., 1.3 CDTI 66 kW)

Plusy

  • elegantní design
  • prostorný, solidně zpracovaný a komfortní interiér
  • při řízení pocit většího auta
  • výborné odhlučnění
  • snadné ovládání
  • velmi dobrý kompromis mezi komfortem a kontrolou
  • pohodlná a rozměrná sedadla
  • široký výběr příplatkové výbavy

Minusy

  • jen průměrná jízdní dynamika
  • nedostatky v ergonomii (umístění ovladače světel, zrcadlení stříbrné středové konzoly)
  • příliš rychlý nástup brzd, obtížné dávkování brzdného účinku
  • nízká užitečná hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Corsa Sport 1.3 CDTI (66 kW)

Cena v základní výbavě: 438 900 Kč Cena v testované výbavě: 486 700 Kč

Základní výbava:ABS, airbagy přední, hlavové a boční; signalizace nazapnutých bezpečnostních pásů, osvětlení interiéru a podsvícený vypínač osvětlení, el.ovládaná okna předních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a stavitelný volant, rádio CD30 s CD přehrávačem včetně 4 reproduktorů, třífunkční informační displej, tříramenný volant potažený kůží s ovládáním rádia na volantu, sportovní sedadla, spínač deaktivace airbagů, sportovně laděný podvozek, mlhová přední halogenová světla, dálkové ovládání centrálního zamykání, dělené zadní opěradlo i sedadlo v poměru 60/40, sklopné, elektrické ovládání oken předních dveří, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka (v barvě karoserie), u řidiče sférické

Výbava testovaného vozu:metalíza (+3.500,- Kč), kola z lehkých slitin 6J x16 s pneumatikami 195/55 R16 (+20.000,- Kč), aktivní opěrky vpředu (+2.300,-Kč), záďový nosič kol FlexFix (+22.000,- Kč)

Štítky Opel Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Opel Corsa Sport 1.3 CDTI (66 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.1 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1100
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1145 / 420
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3999
b) šířka (mm): 1737
c) výška (mm): 1488
d) rozvor (mm): 2511
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Opel Corsa Sport 1.3 CDTI (66 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,76
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi Opel Corsa 2015: Nové motory, převodovky i šasi

Opel v předstihu před pařížskou světovou premiérou…

Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci Chevrolet Agile: Jihoamerický bratranec Corsy po modernizaci

Na brazilském trhu se začíná prodávat modernizovaný…

 



 
Mercedes-AMG GT3 Edition 50: Pekelník k výročí z Nürburgringu

Mercedes-AMG GT3 Edition 50: Pekelník k výročí z Nürburgringu

Dnes 16:00

Mercedes si letos připomíná padesát let od vzniku divize AMG a oslavil to na Nürburgringu limitkou kupé AMG GT3!




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…