Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

David Bureš
Diskuze (13)
Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové šestnáctistovky. Po Mokce, Merivě nebo nové Astře se jí dočkala také Insignia.

Opel postupně obměňuje nabídku svých agregátů. Nejnovější změnou je příchod nové generace turbodieselu 1.6 CDTI pod kapotu Insignie. Již dříve se blesk střední třídy dočkal nového vznětového dvoulitru.

Vznětová šestnáctistovka bude v Insignii dostupná ve dvou výkonových variantách s 88 kW a 100 kW. Točivý moment je v obou případech shodný, od 2000 otáček činí 320 N.m, což je ve srovnání s konkurencí výrazně více. Jednotky jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem a start-stopem.

Normovaná kombinovaná spotřeba v případě slabší verze činí 3,9 litru nafty na 100 kilometrů, ta výkonnější je dokonce o 0,1 litru na 100 kilometrů úspornější. Výsledkem jsou u silnější varianty emise oxidu uhličitého s hodnotou 99 g/km, což je na mnohých trzích důležitý údaj z hlediska daní a jiných poplatků.

Opel Insignia – technické údaje nového motoru 1.6 CDTI
Motor1.6 CDTI1.6 CDTI
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW]88100
Točivý moment [N.m]320320
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]?210
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,9
Komb. spotřeba [l/100 km]3,93,8

Vedle menšího apetitu Opel chválí především lepší pružnost nového agregátu. Zdůrazňován je i tichý a klidný chod, díky němuž automobilka nový turbodiesel přezdívá šeptající. Samozřejmostí je splnění normy Euro 6.

Vedle moderních turbodieselů se Insignia dočkala nové generace multimediálního systému IntelliLink s osmipalcovým dotykovým displejem. Jeho součástí je i služba OnStar, která třeba umí automaticky zavolat asistenci v případě potřeby. Dále mezi funkcemi nechybí Wi-Fi hotspot, ke kterému se může připojit až sedm přístrojů najednou.

IntelliLink díky funkci Apple CarPlay umí propojit automobil s chytrým telefonem značka Apple. Díky tomu si řidič může nechat nahlas přečíst textové zprávy, může též streamovat hudbu nebo sledovat filmy.

Opel Insignia – srovnání motoru 1.6 CDTI s konkurencí
ModelOpel InsigniaFord MondeoHyundai i40Škoda SuperbVolkswagen Passat
Motor1.6 CDTI1.5 TDCi1.7 CRDi1.6 TDI1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3]15981499168515981598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW]8888858888
Točivý moment [N.m]320270280250250
Převodovka6M6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]?192192206206
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,911,512,410,910,8
Komb. spotřeba [l/100 km]3,94,04,24,14,0

David Bureš
Diskuze (13)
2. 7. 2015 17:26
Re: Akcelerace a bezpečnost položeny na oltář CO2!
ten 6-stupnovy automat este z cias vectry je sice na dnesne pomery trosku zastaraly ale urcite radi rychlejsie ako clovek s manualom cez spojku, tam kludne nazenies sekundu.
Avatar - qwerty99
2. 7. 2015 14:53
Re: Akcelerace a bezpečnost položeny na oltář CO2!
ono uz z velikosti vozu a to ze to je dizl prece to auto neni na zavodeni, na to si ma clovek poridit OPC tam u 330 koni nejake kilo navic neresis,

vsichni stale pomlouvaji insignii za vahu a za interier, ja to nechapu, vaha me nejak netizi (2.0 CDTI 165HP / 6AT) auto jede slusne (mam to jako rodinej kombik a ne zihadlo), co se interieru tyka tak za volantem se nijak stisnenej necitim a to mam 197cm.

a ano jakykoli motor pod 1,8 proste do stredni tridy nepatri (uz ta 1.8 neni uplne idealni) a to ze si nekdo koupi 1.4 turbo do stredni.

Qwerty
Avatar - qwerty99
2. 7. 2015 14:44
Re: OPLINO
No tak jelikoz V6 je uz dost stare koncepce a ani po faceliftu nenzanamenala zadne zmeny, tak bych v to nedoufal, budou misto ni tlacit to 2.0 turbo SIDI.
Avatar - Bubáq
2. 7. 2015 12:49
Re: Akcelerace a bezpečnost položeny na oltář CO2!
Je pozoruhodné, jak každý ví, že Insignia je obézní auto (to nikdo nepopírá), ale že jsou na trhu další auta více než obézní, to nějak zaniká; co třeba nové Mondeo, které po kontrolním převážení má o 150 kg více, než deklaruje? A přesto nabízí tříválec s jakýmsi boost přívlastkem a objemem 1.0... Není tohle zločin proti lidskosti? Přitom za vším je stupidní "aktivita" europoslanců... To je předmětem mé kritiky.
Avatar - Bubáq
2. 7. 2015 12:46
Re: Akcelerace a bezpečnost položeny na oltář CO2!
Hm, jednu doma mám, a tak srovnávám.... Ne Insignii proti Porsche, ale 2.0 CDTI 130 k/6AT proti 1,6 CDTI 136 k/6MT. Ztráta více než 1 sec. mluví za vše: pro Insignii se 1,6 CDTI nehodí! Totéž platí pro Mondeo 1.0, Superb 1.4, i40 1.7 atd.