Peugeot 4007 2.2 HDI Premium – První SUV se lvem na kapotě

Peugeot 4007 2.2 HDI Premium – První SUV se lvem na kapotě

 
 

Zákazníci francouzských značek čekali na skutečné SUV dlouho. Místo evropské novinky se dočkali precizního asijského produktu, který svůj japonský původ prozrazuje hlavně materiály použitými v interiéru.

Peugeot pro své SUV zvolil číselné označení 4007. Dvě nuly charakterizují nový koncept rozvoje, čtyřka označuje velikost modelu v rámci modelové řady automobilky a sedmička určuje dobu vzniku.

Stejně jako Citroën C-Crosser je i Peugeot 4007 klonem Mitsubishi Outlander. Na český trh míří francouzský lev jako poslední z trojice kompaktních SUV a jeho prodej se má rozběhnout v prvních měsících roku 2008. Design karoserie tohoto modelu je až na přední část prakticky shodný s Citroënem i Mitsubishi. Nový Peugeot 4007 charakterizují zužující se přední světlomety a rozměrná přední maska. Na zádi se od svých sourozenců Peugeot odlišuje pouze lištou mezi zadními světlomety, které jsou na rozdíl od Citroënu a Mitsubishi kompletně zabarvené. Odlišný je i design litých kol, ale tím končí výčet viditelných rozdílů.Přesto, kdo Outlander nezná, snadno v konfrontaci z očí do očí nabude dojmu, že tento lev s typickou tlamou, patří ke smečce s čistou peugeotovskou krví.

obrázek [555 x 305]
 

Stejně jako C-Crosser a Outlander je i 4007 k dispozici se sedmimístným interiérem. Sedadla jsou uspořádána podle vzorce 2 + 3 + 2. Poslední řada je uložena v podlaze zavazadlového prostoru a k jejímu zprovoznění stačí několik rychlých pohybů, které je ale nutné si natrénovat. Navíc třetí řada sedadel nabízí opravdu málo prostoru dospělým cestujícím a je vhodná pouze pro malé děti. Při využití všech sedmi sedadel se sníží kapacita zavazadlového prostoru, který se zmenší na 184 litrů. V pětimístné konfiguraci je k dispozici zavazadelník o objemu od 441 do 510 litrů v závislosti na nastavení posunu a sklonu sedadel druhé řady. Při obsazení pouze předních sedadel je možné složit i druhou řadu sedadel a vzniklý prostor má objem 1686 litrů.

obrázek [555 x 310]
 

Před řidičem a předním spolujezdcem je palubní deska známá z Mitsubishi i Citroënu, což znamená, že i v Peugeotu jsou použity černé tvrdé plasty. Potěšující může být jejich kvalitní dílenské zpracování a slícování, vkus francouzských designérů ale ti japonští netrefili. Uvnitř tím pádem budou automobiloví frankofilové trpět, protože mít funkční a kvalitně vyrobený celek, to je přeci jen okrajový cíl interiérových architektů z Francie. To, že v autě nic nevrže, je příjemné a brzy se to pro uživatele stane samozřejmostí. Věříme však, že zákazníci Peugeotu hledají něco víc, a že uvnitř auta za milion tím pádem může nastat zklamání.

obrázek [300 x 330] Před spolujezdcem jsou dvě uzavíratelné přihrádky, z nichž ta spodní je klimatizovaná. Usadit se za volantem, který je stavitelný pouze výškově, není příliš velký problém díky plně stavitelnému sedadlu řidiče.

Pod kapotou Peugeotu pracuje čtyřválec 2.2 HDI, poskytující nejvyšší výkon 115 kW (156 k) při 4000 ot./min a maximální točivý moment 380 Nm při 2000 ot./min. Tato pohonná jednotka roztáčí podle potřeby přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Při jízdě po Praze a přilehlém okolí se průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 8 litrů nafty na 100 km.

Podvozek modelu 4007 využívá vpředu nezávislé zavěšení kol McPherson, vzadu multilink a na obou nápravách příčné zkrutné stabilizátory. V Peugeotu si pouze pohráli s novým nastavením tlumičů a pružin. Lehce terénní Peugeot se chová na silnici jako zvýšené kombi a poskytuje posádce příjemnou pohodlnou jízdu, ale nebrání se ani rychlejším průjezdům zatáčkou.

obrázek [300 x 300] Mezi předními sedadly je umístěn otočný ovladač, jímž je možné volit režimy pohonu buď pouze předních kol, nebo pohon všech čtyř kol, kdy elektromagnetická mezinápravová spojka reaguje nikoli na prokluz předních kol, ale na míru stlačení plynového pedálu a posílá ke kolům zadní nápravy až 50 % točivého momentu. Rozdělení výkonu mezi přední a zadní kola je možné uzamknout v poměru 50:50, ale vozu chybí klasický mezinápravový diferenciál, což znamená, že bez rizika většího opotřebení je možné tento režim využívat jen na krátkých přímých úsecích v nízkých rychlostech.

Mimo asfalt Peugeot 4007 omezují jeho silniční pneumatiky a také světlá výška pouhých 178 mm. Nové majitele tohoto vozu tento fakt asi příliš znervózňovat nebude. Důležitou přítomnost v segmentu SUV francouzský koncern PSA splnil. Místo experimentování s vlastními konstrukcemi zvolil jednodušší cestu, ale velký počáteční zájem zákazníků potvrzuje i naše poznání. Klonování není úplně špatná cesta.

obrázek [555 x 343]
 

Zájemce o další zkušenosti s tímto vozem odkazujeme na níže uvedené testy stejného vozu s logem Mitsubishi a Citroen na kapotě.

Související články:

První cena vozu: k datu zveřejnění nebyl ceník vozu k dispozici.

Plusy

  • ovladatelnost a kvalita jízdy
  • chytrý systém pohonu všech kol
  • silný a kultivovaný motor s rozumnými nároky na palivo
  • řízení
  • přesná 6stupňová převodovka
  • velice dobrá základní výbava
  • design

Minusy

  • úroveň plastů v interiéru
  • chybí podélné nastavování volantu
  • dojezdové rezervní kolo pod vozem
  • nešikovné sklápění třetí řady
  • malý zavazadelník při využití všech 7 sedadel
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 4007 2.2 HDI Premium

Základní výbava:ESP + ASR + ABS + EBD + EBA, čelní airbag řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, úchyty ISOFIX ve druhé řadě, variabilní posilovač řízení, přiřaditelný pohon všech kol, palubní počítač, filtr pevných částic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant čalouněný kůží, tónovaná skla, klimatizace, klimatizovaná a uzamykatelná přihrádka spolujezdce, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, mlhová světla, zpožděné zhasínání světlometů, rádio s CD/MP3 s přehrávačem, sedm sedadel, sedadla ve druhé řadě dělená v poměru 60/40, posuvná s možností nastavení sklonu opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, střešní ližiny, 18palcová litá kola 7,0 J x 18, pneumatiky 225/55 R18, náhradní dojezdové kolo 155/90 R16

Výbava testovaného vozu:Metalický lak

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 

Štítky Peugeot Testy MPV

Technické údaje
Motor Peugeot 4007 2.2 HDI Premium
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 441 / 1686
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1747 / 663
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4646
b) šířka (mm): 1806
c) výška (mm): 1713
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1486
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 4007 2.2 HDI Premium
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,84
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Peugeot 4007 končí kariéru, brzy přijde 4008 Peugeot 4007 končí kariéru, brzy přijde 4008

Peugeot nebude nakonec nabízet dvě SUV. Menší lvíček s…

Peugeot 4007 2,2 HDi: Nižší spotřeba a Euro 5 Peugeot 4007 2,2 HDi: Nižší spotřeba a Euro 5

Peugeot u svého SUV 4007 nasadil novou evoluci motoru 2,2…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…