Peugeot 607 2,2 HDI

Peugeot 607 2,2 HDI

 
 
22.1. 2001

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů. Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že...

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů. Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že šestsetsedmička se povedla. Má zajímavý, neotřelý vzhled, který je však nadčasový a myslím, že ani po pěti či sedmi letech toto auto nebude "ohleděné".

Pro test jsme si vybrali nejžádanější verzi 2,2 HDI. Čtyřválcový turbodiesel s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (Common-rail) dosahuje nejvyššího výkonu 98 kW. O pohodlnou jízdu se navíc postará dostatečná hodnota točivého momentu. 317 Nm točivého momentu dosahuje motor při 2000 otáčkách a více než 90% je k dispozici mezi 1800 - 3500 ot/min. Revolučním počinem u 607 HDI je filtr pevných částic, nazvaný FAP, které každý diesel produkuje. Zamezuje se tímto znečištění vzduchu těmito rakovinotvornými částicemi. Jednou budou mít takový filtr všechny vznětové motory... A co spotřeba. Vzhledem k velikosti vozu a slušnému výkonu motoru je průměrná spotřeba okolo 7,5 litrů na 100 km velmi dobrá. Ani ve městě spotřeba příliš nestoupá. Nám vyšel průměr 8,2 l/100 km. Na slušné úrovni je rovněž odhlučnění motoru od interiéru. Prakticky jediným "hlučnějším" okamžikem je akcelerace na první a druhý rychlostní stupeň. Od trojky výše odpovídá hluk HDI spíše zážehovým (benzínovým) motorům. Velmi dobře se dá využívat velkého točivého momentu motoru. Předjíždění na čtverku či pětku ve vyšších rychlostech není pro 2,2 HDI problém. Jedinou slabší stránkou tohoto motoru je fakt, že nenabízí ve vyšších otáčkách (nad 3500 ot/min) dostatečné zrychlení. Prostě pokud při předjíždění zjistíte, že vám ještě pár koní chybí, podřazením na nižší rychlost to nespravíte, spíše naopak.

Jízdní vlastnosti a odpružení 607 přesně odpovídají určení tohoto vozu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nezáludné. Není to však na úkor pohodlí posádky. Odpružení a vůbec celý podvozek vozu výborně pohlcují nerovnosti na vozovce a ani vetší výmoly na silnici posádka vozu prakticky nepostřehne, kromě mírného "uhnutí" vozu z přímé jízdy. Brzdy jsou dostatečně účinné bez náznaků slábnutí.

Interiéru vévodí rozměrná přístrojová deska s několika červeně podsvětlenými displeji. Na těch se zobrazují veškeré potřebné informace. Hlavně střed přístrojové desky je však až příliš "přetlačítkován" a při jízdě může odvádět pozornost od řízení. Dobře jsou dimenzována přední sedadla, která poskytují řidiči i spolujezdci dostatečnou míru komfortu. V našem případě byla navíc sedadla el. ovládána a vyhřívána. Volant i řadící páka dobře padnou do ruky. Řazení jde poměrně lehce. Chod spojky je vzhledem k velkému točivému momentu motoru lehký, ale dosti dlouhý. Zajímavou funkcí je automatické sklopení zpětných vnějších zrcátek při zamknutí vozu. Lépe se potom kolem vozu "protahuje" v úzké garáži nebo na parkovišti.

Prostor na zadních sedadlech je dostatečný jak v podélné, tak i v příčném směru. Zavazadlový prostor o objemu 510 litrů je dobře přístupný po otevření (dálkově z klíčku nebo stisknutím nuly v nápisu 607) rozměrného víka zav. prostoru. Je možné jej zvětšit sklopením zadních opěradel

Peugeot 607 2,2 HDI je povedeným vozem v mnoha směrech a jen těžko se hledají nějaké zápory. Jedním z klasických minusů je menší "pověst" značky tohoto velkosériového výrobce oproti Mercedesu či BMW. Na druhou stranu je 607 o poznání levnější a ne každý se chce právě značkou vozu předvádět před ostatními...

ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače

základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-)

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 070 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 242 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače

Výbava testovaného vozu:základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-)

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu

Ani čtyři hodiny jednání dnes zástupcům členských zemí…

Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme především s…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 317 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.5 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 580
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Včera

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

Sekundy před tragédií. Při nepovedeném kaskadérském kousku zabil pilot 11 lidí

Sekundy před tragédií. Při nepovedeném kaskadérském…

Toto je děsivý okamžik zachycený jen několik sekund před obrovskou tragédií. Historická stíhačka Hawker Hunter…

 

iSport.cz

Střelec Sparty Smejkal: Kritika od Broše? Možná nám to mohl říct do očí

Střelec Sparty Smejkal: Kritika od Broše? Možná nám…

Ráno si v deníku Sport přečetli ostrou kritiku svého šéfa, sportovního manažera Michala Broše. Lídři prý…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž, kolemjdoucí ho uhasili

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž,…

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se dnes kolem 15:00 polil hořlavinou a zapálil…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…