Peugeot 607 2,2 HDI

Peugeot 607 2,2 HDI

 
 
22.1. 2001

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů. Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že...

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů. Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že šestsetsedmička se povedla. Má zajímavý, neotřelý vzhled, který je však nadčasový a myslím, že ani po pěti či sedmi letech toto auto nebude "ohleděné".

Pro test jsme si vybrali nejžádanější verzi 2,2 HDI. Čtyřválcový turbodiesel s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (Common-rail) dosahuje nejvyššího výkonu 98 kW. O pohodlnou jízdu se navíc postará dostatečná hodnota točivého momentu. 317 Nm točivého momentu dosahuje motor při 2000 otáčkách a více než 90% je k dispozici mezi 1800 - 3500 ot/min. Revolučním počinem u 607 HDI je filtr pevných částic, nazvaný FAP, které každý diesel produkuje. Zamezuje se tímto znečištění vzduchu těmito rakovinotvornými částicemi. Jednou budou mít takový filtr všechny vznětové motory... A co spotřeba. Vzhledem k velikosti vozu a slušnému výkonu motoru je průměrná spotřeba okolo 7,5 litrů na 100 km velmi dobrá. Ani ve městě spotřeba příliš nestoupá. Nám vyšel průměr 8,2 l/100 km. Na slušné úrovni je rovněž odhlučnění motoru od interiéru. Prakticky jediným "hlučnějším" okamžikem je akcelerace na první a druhý rychlostní stupeň. Od trojky výše odpovídá hluk HDI spíše zážehovým (benzínovým) motorům. Velmi dobře se dá využívat velkého točivého momentu motoru. Předjíždění na čtverku či pětku ve vyšších rychlostech není pro 2,2 HDI problém. Jedinou slabší stránkou tohoto motoru je fakt, že nenabízí ve vyšších otáčkách (nad 3500 ot/min) dostatečné zrychlení. Prostě pokud při předjíždění zjistíte, že vám ještě pár koní chybí, podřazením na nižší rychlost to nespravíte, spíše naopak.

Jízdní vlastnosti a odpružení 607 přesně odpovídají určení tohoto vozu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nezáludné. Není to však na úkor pohodlí posádky. Odpružení a vůbec celý podvozek vozu výborně pohlcují nerovnosti na vozovce a ani vetší výmoly na silnici posádka vozu prakticky nepostřehne, kromě mírného "uhnutí" vozu z přímé jízdy. Brzdy jsou dostatečně účinné bez náznaků slábnutí.

Interiéru vévodí rozměrná přístrojová deska s několika červeně podsvětlenými displeji. Na těch se zobrazují veškeré potřebné informace. Hlavně střed přístrojové desky je však až příliš "přetlačítkován" a při jízdě může odvádět pozornost od řízení. Dobře jsou dimenzována přední sedadla, která poskytují řidiči i spolujezdci dostatečnou míru komfortu. V našem případě byla navíc sedadla el. ovládána a vyhřívána. Volant i řadící páka dobře padnou do ruky. Řazení jde poměrně lehce. Chod spojky je vzhledem k velkému točivému momentu motoru lehký, ale dosti dlouhý. Zajímavou funkcí je automatické sklopení zpětných vnějších zrcátek při zamknutí vozu. Lépe se potom kolem vozu "protahuje" v úzké garáži nebo na parkovišti.

Prostor na zadních sedadlech je dostatečný jak v podélné, tak i v příčném směru. Zavazadlový prostor o objemu 510 litrů je dobře přístupný po otevření (dálkově z klíčku nebo stisknutím nuly v nápisu 607) rozměrného víka zav. prostoru. Je možné jej zvětšit sklopením zadních opěradel

Peugeot 607 2,2 HDI je povedeným vozem v mnoha směrech a jen těžko se hledají nějaké zápory. Jedním z klasických minusů je menší "pověst" značky tohoto velkosériového výrobce oproti Mercedesu či BMW. Na druhou stranu je 607 o poznání levnější a ne každý se chce právě značkou vozu předvádět před ostatními...

ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače

základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 070 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 242 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače

Výbava testovaného vozu:základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-)

Nejdéle bez pravidelného příjmu vyžijí učitelé a stavaři, ukazuje průzkum Nejdéle bez pravidelného příjmu vyžijí učitelé a stavaři, ukazuje průzkum

Bez pravidelného příjmu ze zaměstnanců vystačí nejdéle…

Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu

Až do podzimu bude dopravu v Praze komplikovat řada…

Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí

Británii loni navštívilo rekordních 39,2 milionu turistů…

Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj

Osud zákona o všelidovém hlasování, který stojí na návrhu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 317 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.5 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 580
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 



Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Dnes 09:31

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku představila v omlazeném provedení. Po prvních živých dojmech ze Ženevy jsme se nyní i svezli.




Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Ivana Trump bez make-upu v St. Tropez: Jiná teplákovka, ale lodičky, rolexky a kabelka od Diora zůstávají!

Ivana Trump bez make-upu v St. Tropez: Jiná…

Zatímco jiné ženy pojímají St. Tropez jako fashion week a předvádí se v trendy outfitech za desítky tisíc,…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Protikomunstické živly řádily, aneb jak Michal Ambrož a Hudba Praha skoro zbořili stan Reflexu na Colours of Ostrava

Protikomunstické živly řádily, aneb jak Michal…

Škoda, že celá naše společnost není stejná, jako publikum ve stanu Colours of Ostrava. Včerejší večer, který…

Nové seznamy Židů v Rakousku? Nápad ministra z SPÖ budí u sousedů emoce

Nové seznamy Židů v Rakousku? Nápad ministra z SPÖ…

Gottfried Waldhäusl, člen Zemského sněmu Dolního Rakouska z rakouské Strany svobodných (FPÖ) a ministr, brání…