reklama


Peugeot 607 2,2 HDI

Peugeot 607 2,2 HDI

 
 

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů. Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že...

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů. Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že šestsetsedmička se povedla. Má zajímavý, neotřelý vzhled, který je však nadčasový a myslím, že ani po pěti či sedmi letech toto auto nebude "ohleděné".

Pro test jsme si vybrali nejžádanější verzi 2,2 HDI. Čtyřválcový turbodiesel s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (Common-rail) dosahuje nejvyššího výkonu 98 kW. O pohodlnou jízdu se navíc postará dostatečná hodnota točivého momentu. 317 Nm točivého momentu dosahuje motor při 2000 otáčkách a více než 90% je k dispozici mezi 1800 - 3500 ot/min. Revolučním počinem u 607 HDI je filtr pevných částic, nazvaný FAP, které každý diesel produkuje. Zamezuje se tímto znečištění vzduchu těmito rakovinotvornými částicemi. Jednou budou mít takový filtr všechny vznětové motory... A co spotřeba. Vzhledem k velikosti vozu a slušnému výkonu motoru je průměrná spotřeba okolo 7,5 litrů na 100 km velmi dobrá. Ani ve městě spotřeba příliš nestoupá. Nám vyšel průměr 8,2 l/100 km. Na slušné úrovni je rovněž odhlučnění motoru od interiéru. Prakticky jediným "hlučnějším" okamžikem je akcelerace na první a druhý rychlostní stupeň. Od trojky výše odpovídá hluk HDI spíše zážehovým (benzínovým) motorům. Velmi dobře se dá využívat velkého točivého momentu motoru. Předjíždění na čtverku či pětku ve vyšších rychlostech není pro 2,2 HDI problém. Jedinou slabší stránkou tohoto motoru je fakt, že nenabízí ve vyšších otáčkách (nad 3500 ot/min) dostatečné zrychlení. Prostě pokud při předjíždění zjistíte, že vám ještě pár koní chybí, podřazením na nižší rychlost to nespravíte, spíše naopak.

Jízdní vlastnosti a odpružení 607 přesně odpovídají určení tohoto vozu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nezáludné. Není to však na úkor pohodlí posádky. Odpružení a vůbec celý podvozek vozu výborně pohlcují nerovnosti na vozovce a ani vetší výmoly na silnici posádka vozu prakticky nepostřehne, kromě mírného "uhnutí" vozu z přímé jízdy. Brzdy jsou dostatečně účinné bez náznaků slábnutí.

Interiéru vévodí rozměrná přístrojová deska s několika červeně podsvětlenými displeji. Na těch se zobrazují veškeré potřebné informace. Hlavně střed přístrojové desky je však až příliš "přetlačítkován" a při jízdě může odvádět pozornost od řízení. Dobře jsou dimenzována přední sedadla, která poskytují řidiči i spolujezdci dostatečnou míru komfortu. V našem případě byla navíc sedadla el. ovládána a vyhřívána. Volant i řadící páka dobře padnou do ruky. Řazení jde poměrně lehce. Chod spojky je vzhledem k velkému točivému momentu motoru lehký, ale dosti dlouhý. Zajímavou funkcí je automatické sklopení zpětných vnějších zrcátek při zamknutí vozu. Lépe se potom kolem vozu "protahuje" v úzké garáži nebo na parkovišti.

Prostor na zadních sedadlech je dostatečný jak v podélné, tak i v příčném směru. Zavazadlový prostor o objemu 510 litrů je dobře přístupný po otevření (dálkově z klíčku nebo stisknutím nuly v nápisu 607) rozměrného víka zav. prostoru. Je možné jej zvětšit sklopením zadních opěradel

Peugeot 607 2,2 HDI je povedeným vozem v mnoha směrech a jen těžko se hledají nějaké zápory. Jedním z klasických minusů je menší "pověst" značky tohoto velkosériového výrobce oproti Mercedesu či BMW. Na druhou stranu je 607 o poznání levnější a ne každý se chce právě značkou vozu předvádět před ostatními...

ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače

základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 070 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 242 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače

Výbava testovaného vozu:základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-)

Filipínský prezident platil vlastní komando, mělo zabíjet jeho politické odpůrce Filipínský prezident platil vlastní komando, mělo zabíjet jeho politické odpůrce

Filipínský prezident Rodrigo Duterte v době, kdy byl…

V Německu jsou nemovitosti téměř o třetinu předražené, uvádí Bundesbanka V Německu jsou nemovitosti téměř o třetinu předražené, uvádí Bundesbanka

Obytné nemovitosti ve velkých německých městech jsou o 15…

Práce bez stresu: Je to bláhový sen, nebo skutečnost? Práce bez stresu: Je to bláhový sen, nebo skutečnost?

Nervy na pochodu, obtěžování a násilí na pracovišti - s…

Komentář Martina Čabana: Bohumínské usnesení Komentář Martina Čabana: Bohumínské usnesení

Bohumínské usnesení, hovořící o „nepřípustnosti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 317 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.5 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 580
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

Dnes 12:50

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná Škoda Octavia z roku 2001 s černou karoserií a béžovým interiérem. Proč je však dražší než nový Superb?




Blesk.cz

Evakuace u Palackého náměstí v Praze: Hořel byt, lidé se nadýchali kouře

Evakuace u Palackého náměstí v Praze: Hořel byt,…

V Trojanově ulici v Praze 2 začal v pondělí 20. února dopoledne hořet byt v jednom z domů. Na místo dorazili…

V Jemenu unesli dvanáct pracovníků norské organizace. Pomáhali uprchlíkům

V Jemenu unesli dvanáct pracovníků norské…

Dvanáct místních pracovníků norské humanitární organizace unesli šíitští povstalci v Jemenu. Oznámil to v…

 

iSport.cz

Američanka Vaughnová bude hrát za Česko! Loni mluvila proti Trumpovi

Američanka Vaughnová bude hrát za Česko! Loni…

Česká reprezentace basketbalistek získala před domácím mistrovstvím Evropy výraznou posilu. Americká pivotka Kia…

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik vydělali Češi na MS

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik…

Zlato + stříbro + bronz + dvě čtvrtá místa = 1,4 milionu korun. Zhruba tolik (před zdaněním) si vydělala…

 

Reflex.cz

Svobodní vyzývají živnostníky k symbolickému protestu proti EET

Svobodní vyzývají živnostníky k symbolickému…

Strana svobodných občanů vyzývá živnostníky, aby 1. března v poledne na tři minuty symbolicky zavřeli své…

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete jít i do vězení!

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete…

Říkáte si, že náš právní systém je zastaralý a některé zákony nesmyslné? Asi byste se divili, ale zjistili jsme,…

 
 
reklama