Peugeot SR1 v Ženevě 2010

Peugeot SR1 v Ženevě 2010

 
 

Studie Peugeot SR1 ukazuje nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot. Kromě toho se pyšní hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů. SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se...

Studie Peugeot SR1 ukazuje nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot.

Kromě toho se pyšní hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů. SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se nízkou stavbou karoserie a dlouhou kapotou motoru. Přesto demonstruje designový směr Motion & Emotion, kterým se v nejbližších letech vydá celá modelová řada. I Peugeot tedy vsadí na komplexní trojrozměrné tvary.

Linie z ženevské studie bychom podle neoficiálních informací měli již na podzim obdivovat na novém sedanu 508, který nahradí aktuální 407. Pro současné modely jsou typické rozměrné masky chladiče, které tvoří značnou část předního nárazníku. SR1 tento trend obrací, lichoběžníkový nasávací otvor uprostřed nárazníku je naopak co nejmenší. Nad ním se nachází nové logo automobilky a přední světla, která také značí radikální posun – místo velkých světlometů protažených hluboko k A sloupkům přichází studie s minimalistickými diodovými jednotkami. Tento prvek je do jisté míry parafrází obdivovaného 406 Coupé od Pininfariny.

Oblé, svalnaté boky narušuje hluboký prolis ve dveřích. Zajímavý je také tvar odnímatelné střechy tohoto roadsteru. Zadní sloupky hardtopu jsou inspirovány lodní plachtou a ani zde se nelze ubránit pocitu, že zdrojem inspirace bylo i Pininfarinovou dílo – tentokrát Ferrari 599 GTB. Vysoká záď díky plastickým tvarům zdatně maskuje svoje rozměry a nese další ze zajímavých designových prvků: výřez v bocích koncových světlometů se opakuje také ve tvaru zadního nárazníku. Rozměry karoserie jsou 4423 x 1917 x 1246 mm. Rozvor náprav je 2595 mm, rozchod kol vpředu i vzadu shodně 1648 mm. Hmotnost konceptu činí 1525 kg včetně náplní.

Také interiér pracuje se stejnými motivy, tedy především trojrozměrným propojením jednotlivých ploch a hran. Přístrojový štít se nachází daleko před řidičem, co nejblíže jeho zorného pole. Obrazovka multimediálního systému se naopak nachází hned vedle volantu, na panelu, který je výrazně vytočený směrem k řidič. Odpovědí na praktické požadavky je u Peugeotu uspořádání interiéru 2+1, které proti konvenčním roadsterům přidává jedno nouzové sedadlo vzadu uprostřed.

Protože Peugeot s konceptem SR1 odhaluje svoji budoucnost, nemůže pod jeho karoserií chybět hybridní pohon HYbrid4, který se do sériové výroby dostane v roce 2011 v modelu 3008. V případě SR1 tvoří pohon kombinace motoru 1,6 THP (160 kW) spojeného s předními koly a synchronního elektromotoru (70 kW, trvale 40 kW) u zadní nápravy. Na rozdíl od dnes vyráběných hybridů získáme celkový výkon prostým sečtením – SR1 tak může na všechna čtyři kola přenášet dohromady 230 kW. Kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km, HYbrid4 navíc nabídne i možnost plně elektrického pohonu na vzdálenost až 12,5 km.

Podvozek používá vyspělou konstrukci s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu. Ovladatelnost dále zlepšuje aktivní řízení zadních kol. Převodovka je robotizovaná manuální šestistupňová, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Lukáš Vaverka


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2010

 











Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…