Peugeot SR1 v Ženevě 2010

Peugeot SR1 v Ženevě 2010

 
 

Studie Peugeot SR1 ukazuje nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot. Kromě toho se pyšní hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů. SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se...

Studie Peugeot SR1 ukazuje nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot.

Kromě toho se pyšní hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů. SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se nízkou stavbou karoserie a dlouhou kapotou motoru. Přesto demonstruje designový směr Motion & Emotion, kterým se v nejbližších letech vydá celá modelová řada. I Peugeot tedy vsadí na komplexní trojrozměrné tvary.

Linie z ženevské studie bychom podle neoficiálních informací měli již na podzim obdivovat na novém sedanu 508, který nahradí aktuální 407. Pro současné modely jsou typické rozměrné masky chladiče, které tvoří značnou část předního nárazníku. SR1 tento trend obrací, lichoběžníkový nasávací otvor uprostřed nárazníku je naopak co nejmenší. Nad ním se nachází nové logo automobilky a přední světla, která také značí radikální posun – místo velkých světlometů protažených hluboko k A sloupkům přichází studie s minimalistickými diodovými jednotkami. Tento prvek je do jisté míry parafrází obdivovaného 406 Coupé od Pininfariny.

Oblé, svalnaté boky narušuje hluboký prolis ve dveřích. Zajímavý je také tvar odnímatelné střechy tohoto roadsteru. Zadní sloupky hardtopu jsou inspirovány lodní plachtou a ani zde se nelze ubránit pocitu, že zdrojem inspirace bylo i Pininfarinovou dílo – tentokrát Ferrari 599 GTB. Vysoká záď díky plastickým tvarům zdatně maskuje svoje rozměry a nese další ze zajímavých designových prvků: výřez v bocích koncových světlometů se opakuje také ve tvaru zadního nárazníku. Rozměry karoserie jsou 4423 x 1917 x 1246 mm. Rozvor náprav je 2595 mm, rozchod kol vpředu i vzadu shodně 1648 mm. Hmotnost konceptu činí 1525 kg včetně náplní.

Také interiér pracuje se stejnými motivy, tedy především trojrozměrným propojením jednotlivých ploch a hran. Přístrojový štít se nachází daleko před řidičem, co nejblíže jeho zorného pole. Obrazovka multimediálního systému se naopak nachází hned vedle volantu, na panelu, který je výrazně vytočený směrem k řidič. Odpovědí na praktické požadavky je u Peugeotu uspořádání interiéru 2+1, které proti konvenčním roadsterům přidává jedno nouzové sedadlo vzadu uprostřed.

Protože Peugeot s konceptem SR1 odhaluje svoji budoucnost, nemůže pod jeho karoserií chybět hybridní pohon HYbrid4, který se do sériové výroby dostane v roce 2011 v modelu 3008. V případě SR1 tvoří pohon kombinace motoru 1,6 THP (160 kW) spojeného s předními koly a synchronního elektromotoru (70 kW, trvale 40 kW) u zadní nápravy. Na rozdíl od dnes vyráběných hybridů získáme celkový výkon prostým sečtením – SR1 tak může na všechna čtyři kola přenášet dohromady 230 kW. Kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km, HYbrid4 navíc nabídne i možnost plně elektrického pohonu na vzdálenost až 12,5 km.

Podvozek používá vyspělou konstrukci s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu. Ovladatelnost dále zlepšuje aktivní řízení zadních kol. Převodovka je robotizovaná manuální šestistupňová, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Lukáš Vaverka


Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci Se zajišťovacími příkazy opatrně, vyzývají poslanci

Opozice neprosadila svůj záměr odvolat Martina Janečka,…

Člen bankovní rady se zapletl se soukromým developerem Člen bankovní rady se zapletl se soukromým developerem

Viceguvernér České národní banky Vladimír Tomšík udělal v…

Zápisník Terezy Zavadilové: Do nové éry Zápisník Terezy Zavadilové: Do nové éry

Deník E15 oslavuje letos na podzim své desáté narozeniny.…

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2010

 











Blesk.cz

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně šťastná s novým mužem

Vendulka Křížová po rozchodu s Víznerem: Konečně…

Dost bylo trápení a depresí! Vendulka Křížová (45) po rozchodu s Oldřichem Víznerem (70) zase vplula do života.…

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

 

iSport.cz

Bayern porazil Schalke 3:0 a je v čele. Gebre Selassie zahodil tutovky

Bayern porazil Schalke 3:0 a je v čele. Gebre…

Fotbalisté mistrovského Bayernu Mnichov v pátém kole německé ligy vyhráli na hřišti Schalke 3:0 a poskočili do…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Další znásilnění imigranty v Německu. Hrozí rasová válka

Jak přibývají zprávy o sexuálních zločinech imigrantů, nelítostně se zvyšuje pravděpodobnost možnosti, že někde…

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…