Peugeot SR1 v Ženevě 2010

Peugeot SR1 v Ženevě 2010

 
 

Studie Peugeot SR1 ukazuje nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot. Kromě toho se pyšní hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů. SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se...

Studie Peugeot SR1 ukazuje nový směr, kterým se bude ubírat design automobilky Peugeot.

Kromě toho se pyšní hybridním pohonem, se kterým dosahuje zajímavých jízdních výkonů. SR1 má pro běžnou produkci Peugeotu nezvyklé proporce – vyznačuje se nízkou stavbou karoserie a dlouhou kapotou motoru. Přesto demonstruje designový směr Motion & Emotion, kterým se v nejbližších letech vydá celá modelová řada. I Peugeot tedy vsadí na komplexní trojrozměrné tvary.

Linie z ženevské studie bychom podle neoficiálních informací měli již na podzim obdivovat na novém sedanu 508, který nahradí aktuální 407. Pro současné modely jsou typické rozměrné masky chladiče, které tvoří značnou část předního nárazníku. SR1 tento trend obrací, lichoběžníkový nasávací otvor uprostřed nárazníku je naopak co nejmenší. Nad ním se nachází nové logo automobilky a přední světla, která také značí radikální posun – místo velkých světlometů protažených hluboko k A sloupkům přichází studie s minimalistickými diodovými jednotkami. Tento prvek je do jisté míry parafrází obdivovaného 406 Coupé od Pininfariny.

Oblé, svalnaté boky narušuje hluboký prolis ve dveřích. Zajímavý je také tvar odnímatelné střechy tohoto roadsteru. Zadní sloupky hardtopu jsou inspirovány lodní plachtou a ani zde se nelze ubránit pocitu, že zdrojem inspirace bylo i Pininfarinovou dílo – tentokrát Ferrari 599 GTB. Vysoká záď díky plastickým tvarům zdatně maskuje svoje rozměry a nese další ze zajímavých designových prvků: výřez v bocích koncových světlometů se opakuje také ve tvaru zadního nárazníku. Rozměry karoserie jsou 4423 x 1917 x 1246 mm. Rozvor náprav je 2595 mm, rozchod kol vpředu i vzadu shodně 1648 mm. Hmotnost konceptu činí 1525 kg včetně náplní.

Také interiér pracuje se stejnými motivy, tedy především trojrozměrným propojením jednotlivých ploch a hran. Přístrojový štít se nachází daleko před řidičem, co nejblíže jeho zorného pole. Obrazovka multimediálního systému se naopak nachází hned vedle volantu, na panelu, který je výrazně vytočený směrem k řidič. Odpovědí na praktické požadavky je u Peugeotu uspořádání interiéru 2+1, které proti konvenčním roadsterům přidává jedno nouzové sedadlo vzadu uprostřed.

Protože Peugeot s konceptem SR1 odhaluje svoji budoucnost, nemůže pod jeho karoserií chybět hybridní pohon HYbrid4, který se do sériové výroby dostane v roce 2011 v modelu 3008. V případě SR1 tvoří pohon kombinace motoru 1,6 THP (160 kW) spojeného s předními koly a synchronního elektromotoru (70 kW, trvale 40 kW) u zadní nápravy. Na rozdíl od dnes vyráběných hybridů získáme celkový výkon prostým sečtením – SR1 tak může na všechna čtyři kola přenášet dohromady 230 kW. Kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km, HYbrid4 navíc nabídne i možnost plně elektrického pohonu na vzdálenost až 12,5 km.

Podvozek používá vyspělou konstrukci s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu. Ovladatelnost dále zlepšuje aktivní řízení zadních kol. Převodovka je robotizovaná manuální šestistupňová, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Lukáš Vaverka


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…