Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plány nového šéfa Lamborghini: Elektřině se nevyhneme

David Bureš
Diskuze (1)
Elektrifikace dolehne i na italského výrobce supersportů, nebude to však v blízké době. Naopak s autonomním řízením v Sant' Agatě nepočítají.

Lamborghini letos vystřídalo své vedení, když Stefano Domenicalli nahradil dlouholetého prezidenta značky Stephana Winkelmanna, který odešel do quattro GmbH. Nový šéf ale kurz značky nijak zásadně nezmění, hovoří podobně jako svůj předchůdce.

Velkým tématem automobilového světa je v dnešní době elektrifikace, která se dle nového šéfa nevyhne ani Lamborghini. "Je to budoucnost. Nemůžeme si myslet, že elektrifikace, hybridy a palivové články nevstoupí do trhu supersportů. vstoupí. Je to otázka času," tvrdí Domenicalli.

Zároveň ale dodává, že elektrifikace je v případě superaut otázkou delšího časového horizontu. Aktuálně je technika příliš drahá a dle Domenicalliho nepřináší supervozům zásadní výhody. Podobně mluvil i Winkelmann, který tvrdil, že technika elektroaut nebo hybridů je v tuto chvíli příliš těžká a že automobilka chce co nejdéle vydržet u atmosférických motorů. Nevylučoval však, že se situace nezmění. "Přijde doba, kdy si budeme myslet, že turbo je další krok. A může přijít i doba, kdy elektroauta budou lepší než ostatní," tvrdil loni Winkelmann.

Lamborghini ale každopádně chce být na dobu elektrifikace připraveno. Před dvěma lety postavilo koncept Asterion s hybridním pohonem a v jeho dílnách nechybí ani prototyp hybridního aventadoru.

Naopak též často zmiňované téma automatizovaného řízení se Lamborghini údajně netýká. "Naši zákazníci běžně mají více aut, ne jen lamborghini. Doufám, že se budou zaměřovat na automatickou jízdu s ostatními auty v jejich flotile. Když řídíte lamborghini, musíte mít vášeň. Neumím si představit lamborghini s automatickým řízením," říká Domenicalli. Jeho slova tolik nepřekvapují, vždyť kdo by si nechtěl supersport řídit sám... Jenže v Sant' Agatě pracují též na SUV a u něj by už nějací pomocníci dávali smysl.

Domeniccali podobně jako Winkelmann odmítl plány na výrobu sedanu vycházejícího z krásného konceptu Estoque z roku 2008. "V dokonalém světě bychom mohli vidět čtyři modely v portfoliu Lamborghini, ale není to dnešní případ, a to kvůli množství investic, které bychom museli dát na stůl," říká pragmaticky šéf automobilky s tím, že se Lamborghini aktuálně zaměřuje na příchod třetí modelové řady v podobě již zmíněného SUV. Vůz vycházející z konceptu Urus se začne vyrábět v roce 2018.

David Bureš
Diskuze (1)
26. 6. 2016 12:31
VW AUDI Lamborghini a jeho káry kprdu :)))
jj
SOUDRUZI VW AUDI Lamborghini [odkaz] tyhle nepraktický nanicovatý žíhadla neboli výcucky s vírem v nádrži na jedno použití nemůžou ale opravdu nemůžou konkurovat ELEKTROMOBILŮM TESLA [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: