Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podvodný software Volkswagenu vznikl už v roce 1999, vymyslelo ho Audi

David Bureš
Diskuze (217)
Slavný slogan Audi zní Náskok díky technice. Německý deník ale naznačuje, že by klidně mohl znít i Náskok díky softwaru.

I několik měsíců po vypuknutí kauzy Dieselgate zůstává stále množství detailů zahalených tajemstvím. Stále třeba nevíme, kdo dal pokyn k použití podvodného softwaru rozeznávajícího normovaný cyklus měření. Některé detaily ze zákulisí celého skandálu nyní odhalil německý ekonomický deník Handelsblatt.

Deník pátral po počátcích kauzy a bez blíže neupřesněných zdrojů seznámených se situací přišel na to, že software rozeznávající měřící cyklus emisí a uzpůsobující tomu práci motoru vznikl již v roce 1999. Už tehdy se totiž podle listu v německém koncernu zjišťovalo, jak by se mohly obejít stále se zpřísňující emisní normy.

Samotný software přitom nevznikl přímo ve Volkswagenu, ale v luxusní značce Audi. Handelsblatt nicméně zdůrazňuje, že čtyři kruhy vymyšlený software nepoužily. Na přelomu tisíciletí totiž nebyl potřeba, protože Audi procházelo emisními normami i bez něj.

To se ale změnilo o pár let později, když se myšlenku Audi rozhodli použít inženýři mateřského Volkswagenu. Důvodem byla snaha o snížení normovaných emisí oxidů dusíku při zachování zajímavých dynamických vlastností. Výsledek tohoto rozhodnutí známe, odhalení podvodu vyústilo v propad akcií firmy, pokles prodejů i rošádu ve vedení.

Audi i Volkswagen se zatím odmítly k informacím Handelsblattu oficiálně vyjádřit. Představitelé značky při tom poukázali na právě probíhající vyšetřování. Zpráva z interního auditu tvořeného společností Jones Day má být zveřejněna na konci tohoto měsíce. Do 21. dubna se pak Volkswagen musí s americkými úřady dohodnout na tom, jak automobily s podvodným softwarem upraví.

Kauza Dieselgate vypukla loni v září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že do vozů se vznětovými motory instaloval software umožňující při testování skrývat nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka se následně přiznala, že se problém netýká jen aut v USA, ale jedná se o globální problém. Po celém světě jezdí na 11 milionů automobilů s podvodným softwarem, z čehož asi 1,2 milionu je značky Škoda.

David Bureš
Diskuze (217)
25. 4. 2016 22:48
Re: Nemá cenu to řešit
Skyactiv ,,nevím nevím..je to dlouhýýýý a blbý...ty píšeš jako kdybys tu celou naši planetu,vymyslel,zkonstruoval,nasměroval a ted jen poukazuješ na něčí jiný názor,,který se za každou cenu zdá být zkostnatěly či co..Elektromobily jsou prostě pitomost,,pokud se nevyřeší problematika přenosu energie(zlehčeně řečeno,pohon solární nebo nějaká obdoba přenosu z vozovky apod)je to kničemu.Vyroba ,celkový život mobilu od zrodu do jeho zešrotování bude tak problematický a ekologicky náročný,že se to mine učinkem...Diky tomuto zrodu alternativní dopravy se bude muset změnit uplně celej svět..A co ty chytrej,,to bude bez emisí??taková návaznost všeho co s tím bude souviset bude uplně stejně náročná,ne-li náročnější než doposud..Jediná ekologická cesta jak říkám ,,sluneční energie,nebo využít antigravitace země,,ale to jsme už ve scifi..
Chceš ekologii??Jedno velké tajemství...nevyrábět..Vyrábět třetinu,,stejně devadesát procent značek je k ho.nu včetně skyaktive zumzum co zhnijou do osmi let..Lidstvo musí přeladit,ano vrátit se zpět,,, zvednout lenivý tlustý zadky ,přestat hulit,tlemit se na fejsbuk a začít něco pořádně dělat,mit uctu k podstatě života,a ne žít v honbě za konzumem,,jinak tu zhnije a udusí se vlastními zvratky co neustále produkuje ..To nezachrání ani euro stošedesát...... :'-(
22. 4. 2016 10:43
Re: Nemá cenu to řešit
A nevisí ti tam nějaká aplikace nebo widget, která žere energii? Já mám S3 mini a dva dny to vydrží, když ten mobil používám na mé poměry dost intenzivně (GPS logování trasy, internet, čtečka knih,... ale většinu věcí spíše v řádech desítek minut denně než hodin), nicméně já toho zas moc neprovolám a nenapíšu. Pokud člověk provolá hodiny denně, tak se to vybije přeci jen o něco rychleji a ty dva dny budou asi normální. Všechny věci jako je GPS, Wi-Fi, Bluetooth, mobilní data a podobně zapínám jen tehdy, když to potřebuju. Občas se ale stane, že Android někde udělá error, zůstane tam viset nějaká aplikace nebo služba a baterka je pak za den i méně pryč.
Avatar - Cuba66
22. 4. 2016 09:07
Re: Nemá cenu to řešit
A můžu se zeptat jaký máš mobil? Fakt by mě to zajímalo.
Já mám Samsung S4 Mini a upřímně - používám ho jen jako telefon (pokud ho náhodou použiju jako navigaci v autě, tak je napájený). Mám zapnutý úsporný režim a vydrží maximálně dva dny (je to 4-jádro). A jelikož jsem více než 5 let dělal produkťáka na mobily a navigace v jedný nejmenovaný firmě, dovoluju si tvrdit, že o tom něco vím ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2016 22:17
Re: Nemá cenu to řešit
Tak děti už nejsme = takže třeba proto to nechápem >:D

Ne vážně tady neni o čem = platí ten muj poslední odstavec :-!
21. 4. 2016 21:12
Re: UŽ TOHO BYLO DOST, NE?
takže další krok máme očekávat znárodnění, měnovou reformu a volbu kandidátů Národní fronty? >:D