Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera a Turbo podle TechArt

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
TechArt přiostřil charakter modernizované devětsetjedenáctky a připravil si úpravy vzhledu i techniky pro všechna současná Porsche 911 Carrera i 911 Turbo.

TechArt Automobildesign GmbH se sídlem v Leonbergu nedaleko Stuttgartu byl založen v roce 1987 a během necelých třiceti let se vypracoval do pozice jednoho z nejvýznamnějších a nejvýraznějších úpravců vozů značky Porsche.

Své postavení TechArt potvrdil i na letošním autosalonu v Ženevě, kde ve světové premiéře představil kompletní program pro modernizovaná Porsche 911 Carrera a 911 Turbo, zahrnující úpravy designu karoserie, interiéru i techniky.

Nový TechArt Aerokit pro 911 Carrera a 911 Turbo je navržen s ohledem na další zlepšení aerodynamických vlastností vozů a všechny nové komponenty jsou vyráběny z vyztuženého polyuretanu a uhlíkových vláken.

Dvoudílný přední spoiler je vybaven integrovaným „lízátkem“ a TechArt uvádí, že v případě modelu 911 Turbo je plně zachován jeho aktivní přední spoiler. Pro boky Porsche jsou připraveny nové prahy, zatímco vzadu může být použit pevný spoiler, který se připevní na původní aktivní spoiler a následně se pohybuje spolu s ním. Alternativou je spoiler, který původní nahradí a je namontován napevno.

K úpravám exteriéru pak patří i decentní spoiler nad zadní okno pro kupé, nové vstupy i výdechy vzduchu pro 911 Carrera i 911 Turbo a nové difuzory pod zadní nárazníky. Atraktivnější vzhled mohou zajistit také nová 20- a 21-palcová kola TechArt Formula IV a TechArt Formula IV Race, která jsou uchycena centrální maticí.

Podvozek všech Porsche řady 911 může být vybaven systém TechArt Noselift, umožňujícím zvýšení světlé výšky pod přídí o 60 mm při rychlosti do 50 km/h. Pouze pro model 911 Carrera S je naopak určen nový výfukový systém Racing se čtyřmi centrálně umístěnými koncovkami s aktivními ventily pro různou hlasitost zvukového projevu. Pro ostatní verze je určen výfukový systém Sport s dvojicí koncovek.

TechArt se vedle vzhledu věnuje i technice a za pomoci softwaru TechTronic nabízí pro model 911 Carrera S zvýšení výkonu jeho přeplňovaného šestiválce o objemu 3,0 l ze sériových 309 kW (420 k) na 338 kW (460 k). Hodnota točivého momentu se zvyšuje z 500 na 560 N.m.

Pro Porsche 911 Turbo S, jehož šestiválec o objemu 3,8 l nabízí výkon 427 kW (580 k) a točivý moment až 750 N.m, má TechArt připraveno zvýšení výkonu na 471 kW (640 k) a točivého momentu na 880 N.m.

Interiér Porsche 911 Carrera a 911 Turbo vylepšuje TechArt za pomoci obložení z uhlíkových vláken v kombinaci s novým čalouněním exkluzivní kůží a Alcantarou. Novinkou v nabídce úprav je sportovní tříramenný volant TechArt Type 7, který vychází z na přání dodávaného volantu Porsche GT Sport a může být vybaven i vyhříváním.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)