17.5. 2013 Michal Fokt

Porsche 918 Spyder: Produkční verze oficiálně představena

 

Po dlouhých přípravách je tu konečně finální verze plug-in hybridního hypersportu Porsche 918 Spyder. Kvůli konkurenci musela na poslední chvíli trošku posílit. Jak to tedy nakonec dopadlo?

Porsche zvolilo v případě svého extrémního superauta 918 Spyder trošku specifickou strategii. Auto už nám ukazuje tři roky a od počátku vypadá, jako by mělo každým dnem začít sjíždět z výrobní linky. Jenže pak následovalo dlouhé období, kdy se trošku měnil design, pak nám Němci ukazovali kamuflované auto, pak zase nekamuflované v barvách Martini Racing i bez nich, pak dokonce prototyp s chybějícími částmi karoserie, až …Porsche s finálními verzemi svých hypersportů předběhlo Ferrari a …

Rozsoudit, kdo nakonec bude prvním hybridním superautem, asi nebude snadné, nicméně je asi jasné, že se rozhodne mezi 918 Spyder a LaFerrari. Klíčové bude nejspíš to, kdo dodá auto zákazníkům, kteří už dávno stojí ve frontě, dřív. Konkurence je rozhodně skvělá věc, díky ní totiž Porsche muselo přistoupit u svého hybridu se závodním motorem k posílení – a tohle je výsledek:

Tak předně – 918 Spyder vypadá hodně dobře a přitom je jedno, v jaké „livery“ je oblečený, to jsme ale věděli. Co je ovšem ještě důležitější – motor V8 4,6 l disponuje nově výkonem 608 koní (447 kW) při 8600 otáčkách, což znamená 133 k/l a lze jej točit až do závratných 9150/min! Maximum točivého momentu činí 528 N.m při 6600 otáčkách. Už to by stačilo k velmi působivých dynamickým hodnotám. Jenže 918 Spyder je hybrid…

K 608 koním přidává posílený elektromotor pro přední nápravu dalších 127 k (93 kW) a ten pro zadní nápravu ještě 154 koní (113 kW) navrch. Ačkoli nás Japonci roky učili, že výkony nelze u hybridů prostě sčítat, Porsche uvádí kombinovaný výkon 887 k, tedy 652 kW. Naprosto zdrcující ovšem je dle očekávání točivý moment. Ten podle Porsche na klice odpovídá při zařazeném sedmém rychlostním stupni 1273 N.m, zatímco na trojku to dělá 1066 N.m. Výrobce dále uvádí, že od 800 do 5000 otáček neklesá pod 800 N.m.

S hybridním agregátem spolupracuje dvouspojková sedmistupňová PDK, využívaná motorem a elektromotorem pro zadní nápravu, tvořenou víceprvkem, doplněným o elektromechanické natáčení kol. Přední, výhradně elektricky poháněná náprava využívá dvojité lichoběžníkové závěsy a je zde instalován hydraulický systém pro překonávání větších nerovností na vozovce. Na jízdu dohlíží elektronika PASM.

I přes intenzivní využívání rekuperace pro 6,8 kWh Li-Ion akumulátory dostal 918 Spyder keramické brzdové kotouče PCCB o průměru 16“ vpředu a 15,4“ vzadu. Přední náprava využívá kola 9,5Jx20“ s pneumatikami 265/35, zadní pak 12,5Jx21 s obutím 325/30, v případě Weissach package jsou kola magnéziová. Auto s rozměry 4643 x 1940 x 1166 mm ovšem není není žádné pírko - váží včetně provozních náplní 1685 kg, přičemž paket Weissach přináší odlehčení vítaných, ale nijak zásadních 45 kg.

Hybridní systém lze využívat v pěti režimech E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid a Hot Lap. Ten první bude ideální pro korzování po přímořských bulvárech, popřípadě v Pařížské, při plné kapacitě baterií (cca 2 hodiny nabíjení z domácí zásuvky, respektive 0,5 při použití 400V rychlonabíječky) v jeho rámci lze ujet na elektřinu až 29 km a lze se rozjet na rychlost 150 km/h. Benzinový motor je využíván, jenž když už není jiná možnost.

Režim Hybrid známe z Priusu a podobných ekoaut – všechny tři motory spolupracují tak, aby bylo dosaženo co nejlepší spotřeby. Sport Hybrid už se spoléhá plně na V8 a elektromotory asistují jak v případě optimalizace spotřeby, tak za účelem maximální dynamiky.

Poslední dva módy už jsou určeny na okruh. Akumulátory se nyní dobíjí pouze v případě, že není využíván maximální výkon motoru a pokud je, asistují na plný výkon i elektromotory. Současně je aktivován ostřejší režim řazení. Extrémem je pak Hot Lap, kdy vůbec nedochází k dobíjení akumulátorů a veškerá síla hybridního agregátu je soustředěna na kola. V tomto režimu zajel raný prototyp Severní smyčku Nürburgringu za 7:14, nyní se ovšem počítá s tím, že posílená finální specifikace tento čas hravě překoná.

A to nejlepší na konec – jízdní dynamika. Zrychlení 0-100 km/h za 2,8 s, 0-200 km/h za 7,9 s, 0-300 km/h za 23 s. Maximální rychlost se má pohybovat za hranicí 340 km/h. Porsche na auto poskytuje záruku 4 roky a sedm let na akumulátory a pamatovalo se i na zubní kartáček – kufr má objem 110 l.

Spolupracujeme s TipCars.com
Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 




Porsche s nástupcem 918 Spyder vůbec nespěchá Porsche s nástupcem 918 Spyder vůbec nespěchá

Současné hypersportovní aktivity Astonu, AMG, McLarenu a…

Porsche 919 Guilherme Kataoky: Mistr světa pro běžné silnice Porsche 919 Guilherme Kataoky: Mistr světa pro běžné silnice

Virtuální návrháři se předhánějí ve vizích aut, která…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Včera

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40 na tábor v Jordánsku

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40…

Na programu středečního jednání vlády je i bod týkající se koncepce ČR při pomoci s uprchlíky – a to především…

 

iSport.cz

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…