Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled a nová technika pro výkonné SUV

 

S Cayennem se v Zuffenhausenu trefili do černého. Vzniká už ve druhé generaci a automobilce přináší slušné zisky. Ale ta pochopitelně nemůže usnout na vavřínech.

V letech 2002-2010 vzniklo 276 tisíc aut první řady 9PA interního označení 955, od faceliftu pak 957. Druhé generace (typ 92A) se zatím během čtyř let zrodilo ještě více: 303 tisíc kusů! To je více než slušné, že? Nyní navíc prošla vzhledovou i technickou modernizací. Zda byl přeznačen znovu i kód 958, však bohužel netušíme.

Co se změnilo zvenčí? Hlavně přední nárazník, který je nyní agresivnější s většími chladicími otvory a užšími pásky diod pro denní svícení. Verze Turbo má standardně LED i v reflektorech, ostatní se spoléhají na bi-xenonové výbojky. Upraveny byly v této souvislosti pochopitelně i blatníky a kapota. Také „vlnky“ v koncových diodových světlech s novou grafikou dostaly místo dřívějších oblin hrany. Zmizelo mohutné madlo otevírání zavazadelníku, který se nyní aktivuje samočinně, páté dveře tak působí uhlazeněji, koneckonců i díky modifikacím prolisu pro registrační značku. Rovněž výfuky jsou jinak tvarované.

První opravdu praktické Porsche historie i nadále pojme až pětici pasažérů (spíše ale jen čtyři) a pořád je to trochu vyšší sporťák. Zadní cestující si mohou užívat i příplatkových odvětrávaných sedadel. Řidič má zase k dispozici nový multifunkční volant s páčkami pod volantem.

Aktualizovaná řada Cayenne se bude nabízet v celkem pěti verzích. U všech klesla spotřeba, jsou vybaveny novým start-stopem a mají aktivní klapky pro chlazení motoru za prostředním vstupem vzduchu, které se zavírají či otevírají samy dle potřeby. Základní S dostalo nový vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW/6000 min-1, ten nahrazuje předchozí vidlicový osmiválec 4,8 l. 550 N.m je k dispozici od 1.350 do 4500 otáček. Ano, má o 15 kW a 50 N.m více než V8. Přitom spálí 9,5-9,8 l benzinu na každých 100 km, což je zase naopak o litr méně... Jede 259 km/h a díky osmistupňové převodovce Tiptronic S vystřelí z klidu na stovku během 5,5 s. S příplatkovým paketem Sport Chrono je ještě o desetinku rychlejší, tento balíček je k mání také u všech ostatních provedení s konvenčními spalovacími motory, kde se chová naprosto stejně.

Turbu agregát V8 4,8 l zůstal, opět je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Poskytuje 382 kW/6000 min-1 a mohutných 750 N.m v rozmezí 2250-4000 min-1. Po německých dálnicích, zatím bez poplatků a mnohde i rychlostních omezení, s ním lze uhánět 279 km/h a na 100 km/h zrychlí za 4,5 s. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 11,2-11,5 litru.

A co diesely? Třílitrový V6 se systémem SCR, který čistí spaliny a on tudíž díky němu splňuje emisní normu Euro 6, vykazuje hodnoty 193 kW/4000 min-1 a 580 N.m ve 1750-2500 otáčkách. Za své služby vyžaduje 6,6-6,8 l nafty. Základní akcelerační disciplína mu trvá 7,3 s a rozjede se na 221 km/h. Specifikace S má v útrobách vidlicový osmiválec 4,2 l s parametry 283 kW/3750 min-1 a 850 N.m/2000-2750 min-1. Chlubí se osmilitrovou spotřebou, přitom o dva km/h překoná dvěstěpadesátku a na stovku sprintuje během 5,4 s.

S E-Hybrid2 využívá plug-in dobíjení z běžné elektrické zásuvky. Výkon elektromotoru byl více než zdvojnásoben, zvedl se z 34 na 70 kW. Lithium-iontové články mají nyní kapacitu 10,8 kWh, která umožňuje tichou jízdu až na vzdálenost 36 km. Pokud však jedete maximálních 125 km/h, vystačí vám maximálně na poloviční vzdálenost. Kompresorový třílitrový vidlicový šestiválec dává sám o sobě 245 kW. Celkový systémový výkon 306 kW je k dispozici při 5500 min-1, nejvyšších 590 N.m pak v rozmezí 1250 až 4000 otáček. Akcelerace z klidu na stovku během 5,9 s je působivá, s velkým SUV se dá upalovat až 243 km/h. Kombinovaná spotřeba leží na hodnotě 3,4 l, respektive 20,8 kWh/100 km v případě elektrické energie, pochopitelně opět jen ta papírová dle bruselských předpisů...

Nové Cayenne se začne v Německu prodávat 11. října. Automobilka už oznámila i ceny. Nejlevnější provedení Diesel přijde na 66.260 eur včetně daně (1,82 milionu korun). Cayenne S bude stát 80.183 eur, tedy zhruba 2,2 mil. Kč dle aktuálního kurzu. Za S Diesel zaplatí zájemce 82.087 eur (necelých 2,26 mil. Kč), úplně stejně ale dá i za S E-Hybrid, který je tak o tisíc eur levnější než výběhový základní S-Hybrid! A končící verze s éčkem v názvu navíc zlevnila o šest tisíc na 104.221 eur (2,86 mil. Kč)... Rozdíl mezi odcházejícím modelem a novinkou je však i tak markantní. Nejdražší z těch chystaných je Turbo, které klientovi odčerpá z konta mastných 128.378 eur, tedy v korunách skoro 3,53 milionu.

Psali jsme: Porsche Cayenne slaví, bylo prodáno půl milionu kusů

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Porsche AG
 

Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video) Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video)

Arogance posádky Porsche Cayenne je do nebe volající,…

Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid

Porsche představuje limitovanou sérii úspěšného SUV…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…