Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled a nová technika pro výkonné SUV

 

S Cayennem se v Zuffenhausenu trefili do černého. Vzniká už ve druhé generaci a automobilce přináší slušné zisky. Ale ta pochopitelně nemůže usnout na vavřínech.

V letech 2002-2010 vzniklo 276 tisíc aut první řady 9PA interního označení 955, od faceliftu pak 957. Druhé generace (typ 92A) se zatím během čtyř let zrodilo ještě více: 303 tisíc kusů! To je více než slušné, že? Nyní navíc prošla vzhledovou i technickou modernizací. Zda byl přeznačen znovu i kód 958, však bohužel netušíme.

Co se změnilo zvenčí? Hlavně přední nárazník, který je nyní agresivnější s většími chladicími otvory a užšími pásky diod pro denní svícení. Verze Turbo má standardně LED i v reflektorech, ostatní se spoléhají na bi-xenonové výbojky. Upraveny byly v této souvislosti pochopitelně i blatníky a kapota. Také „vlnky“ v koncových diodových světlech s novou grafikou dostaly místo dřívějších oblin hrany. Zmizelo mohutné madlo otevírání zavazadelníku, který se nyní aktivuje samočinně, páté dveře tak působí uhlazeněji, koneckonců i díky modifikacím prolisu pro registrační značku. Rovněž výfuky jsou jinak tvarované.

První opravdu praktické Porsche historie i nadále pojme až pětici pasažérů (spíše ale jen čtyři) a pořád je to trochu vyšší sporťák. Zadní cestující si mohou užívat i příplatkových odvětrávaných sedadel. Řidič má zase k dispozici nový multifunkční volant s páčkami pod volantem.

Aktualizovaná řada Cayenne se bude nabízet v celkem pěti verzích. U všech klesla spotřeba, jsou vybaveny novým start-stopem a mají aktivní klapky pro chlazení motoru za prostředním vstupem vzduchu, které se zavírají či otevírají samy dle potřeby. Základní S dostalo nový vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW/6000 min-1, ten nahrazuje předchozí vidlicový osmiválec 4,8 l. 550 N.m je k dispozici od 1.350 do 4500 otáček. Ano, má o 15 kW a 50 N.m více než V8. Přitom spálí 9,5-9,8 l benzinu na každých 100 km, což je zase naopak o litr méně... Jede 259 km/h a díky osmistupňové převodovce Tiptronic S vystřelí z klidu na stovku během 5,5 s. S příplatkovým paketem Sport Chrono je ještě o desetinku rychlejší, tento balíček je k mání také u všech ostatních provedení s konvenčními spalovacími motory, kde se chová naprosto stejně.

Turbu agregát V8 4,8 l zůstal, opět je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Poskytuje 382 kW/6000 min-1 a mohutných 750 N.m v rozmezí 2250-4000 min-1. Po německých dálnicích, zatím bez poplatků a mnohde i rychlostních omezení, s ním lze uhánět 279 km/h a na 100 km/h zrychlí za 4,5 s. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 11,2-11,5 litru.

A co diesely? Třílitrový V6 se systémem SCR, který čistí spaliny a on tudíž díky němu splňuje emisní normu Euro 6, vykazuje hodnoty 193 kW/4000 min-1 a 580 N.m ve 1750-2500 otáčkách. Za své služby vyžaduje 6,6-6,8 l nafty. Základní akcelerační disciplína mu trvá 7,3 s a rozjede se na 221 km/h. Specifikace S má v útrobách vidlicový osmiválec 4,2 l s parametry 283 kW/3750 min-1 a 850 N.m/2000-2750 min-1. Chlubí se osmilitrovou spotřebou, přitom o dva km/h překoná dvěstěpadesátku a na stovku sprintuje během 5,4 s.

S E-Hybrid2 využívá plug-in dobíjení z běžné elektrické zásuvky. Výkon elektromotoru byl více než zdvojnásoben, zvedl se z 34 na 70 kW. Lithium-iontové články mají nyní kapacitu 10,8 kWh, která umožňuje tichou jízdu až na vzdálenost 36 km. Pokud však jedete maximálních 125 km/h, vystačí vám maximálně na poloviční vzdálenost. Kompresorový třílitrový vidlicový šestiválec dává sám o sobě 245 kW. Celkový systémový výkon 306 kW je k dispozici při 5500 min-1, nejvyšších 590 N.m pak v rozmezí 1250 až 4000 otáček. Akcelerace z klidu na stovku během 5,9 s je působivá, s velkým SUV se dá upalovat až 243 km/h. Kombinovaná spotřeba leží na hodnotě 3,4 l, respektive 20,8 kWh/100 km v případě elektrické energie, pochopitelně opět jen ta papírová dle bruselských předpisů...

Nové Cayenne se začne v Německu prodávat 11. října. Automobilka už oznámila i ceny. Nejlevnější provedení Diesel přijde na 66.260 eur včetně daně (1,82 milionu korun). Cayenne S bude stát 80.183 eur, tedy zhruba 2,2 mil. Kč dle aktuálního kurzu. Za S Diesel zaplatí zájemce 82.087 eur (necelých 2,26 mil. Kč), úplně stejně ale dá i za S E-Hybrid, který je tak o tisíc eur levnější než výběhový základní S-Hybrid! A končící verze s éčkem v názvu navíc zlevnila o šest tisíc na 104.221 eur (2,86 mil. Kč)... Rozdíl mezi odcházejícím modelem a novinkou je však i tak markantní. Nejdražší z těch chystaných je Turbo, které klientovi odčerpá z konta mastných 128.378 eur, tedy v korunách skoro 3,53 milionu.

Psali jsme: Porsche Cayenne slaví, bylo prodáno půl milionu kusů

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil

Výstavba kolem stanic plánovaného metra D představuje…

Zápisník Michala Tomeše: Stanice T. Rosického Zápisník Michala Tomeše: Stanice T. Rosického

Pražany pobouřil krok Prahy 1, která se rozhodla pomocí…

Leo Express zdvojnásobil obrat, pomohly hlavně vlaky na německých kolejích Leo Express zdvojnásobil obrat, pomohly hlavně vlaky na německých kolejích

Zatímco za loňské první pololetí dosáhl obrat Leo…

 
Zdroj: Porsche AG

Štítky SUV Porsche Hybrid Diesely

 

Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



V Česku je k mání Porsche Cayenne s manuálem! Takových moc nepotkáte V Česku je k mání Porsche Cayenne s manuálem! Takových moc nepotkáte

Uvidíte-li někde SUV stuttgartské automobilky, v drtivé…

Porsche má Guinnessův rekord. Cayenne utáhnul 285tunový Airbus! Porsche má Guinnessův rekord. Cayenne utáhnul 285tunový Airbus!

U SUV jako je Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg nebo…

 



 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittichův konkurent je v Calgary pod smlouvou

Přestupy NHL ONLINE: Rittichův konkurent je v…

Základní část ročníku 2017/18 je dávno pryč a také boje o Stanley Cup jsou za námi. Draft se letos konal v…

Chorvatsko vítalo hrdiny. Narvané ulice, obří oslavy i kolabující fanoušci

Chorvatsko vítalo hrdiny. Narvané ulice, obří oslavy…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Junckera na summitu NATO zachránila až Zemanova ochranka. A Taťána Malá prostě odstoupila

Junckera na summitu NATO zachránila až Zemanova…

Jak si navzájem pomohli politici, kteří se z oficiálně nespecifikovaných důvodů motali na důležitých veřejných…

Houževnatá národnostní menšina žijící na pomezí Itálie a Rakouska

Houževnatá národnostní menšina žijící na pomezí…

Žijí zhruba sedm set kilometrů od nás a odlehlé horské doliny severní Itálie obývají již dva tisíce let. Přesto…