reklama


Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled a nová technika pro výkonné SUV

 

S Cayennem se v Zuffenhausenu trefili do černého. Vzniká už ve druhé generaci a automobilce přináší slušné zisky. Ale ta pochopitelně nemůže usnout na vavřínech.

V letech 2002-2010 vzniklo 276 tisíc aut první řady 9PA interního označení 955, od faceliftu pak 957. Druhé generace (typ 92A) se zatím během čtyř let zrodilo ještě více: 303 tisíc kusů! To je více než slušné, že? Nyní navíc prošla vzhledovou i technickou modernizací. Zda byl přeznačen znovu i kód 958, však bohužel netušíme.

Co se změnilo zvenčí? Hlavně přední nárazník, který je nyní agresivnější s většími chladicími otvory a užšími pásky diod pro denní svícení. Verze Turbo má standardně LED i v reflektorech, ostatní se spoléhají na bi-xenonové výbojky. Upraveny byly v této souvislosti pochopitelně i blatníky a kapota. Také „vlnky“ v koncových diodových světlech s novou grafikou dostaly místo dřívějších oblin hrany. Zmizelo mohutné madlo otevírání zavazadelníku, který se nyní aktivuje samočinně, páté dveře tak působí uhlazeněji, koneckonců i díky modifikacím prolisu pro registrační značku. Rovněž výfuky jsou jinak tvarované.

První opravdu praktické Porsche historie i nadále pojme až pětici pasažérů (spíše ale jen čtyři) a pořád je to trochu vyšší sporťák. Zadní cestující si mohou užívat i příplatkových odvětrávaných sedadel. Řidič má zase k dispozici nový multifunkční volant s páčkami pod volantem.

Aktualizovaná řada Cayenne se bude nabízet v celkem pěti verzích. U všech klesla spotřeba, jsou vybaveny novým start-stopem a mají aktivní klapky pro chlazení motoru za prostředním vstupem vzduchu, které se zavírají či otevírají samy dle potřeby. Základní S dostalo nový vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW/6000 min-1, ten nahrazuje předchozí vidlicový osmiválec 4,8 l. 550 N.m je k dispozici od 1.350 do 4500 otáček. Ano, má o 15 kW a 50 N.m více než V8. Přitom spálí 9,5-9,8 l benzinu na každých 100 km, což je zase naopak o litr méně... Jede 259 km/h a díky osmistupňové převodovce Tiptronic S vystřelí z klidu na stovku během 5,5 s. S příplatkovým paketem Sport Chrono je ještě o desetinku rychlejší, tento balíček je k mání také u všech ostatních provedení s konvenčními spalovacími motory, kde se chová naprosto stejně.

Turbu agregát V8 4,8 l zůstal, opět je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Poskytuje 382 kW/6000 min-1 a mohutných 750 N.m v rozmezí 2250-4000 min-1. Po německých dálnicích, zatím bez poplatků a mnohde i rychlostních omezení, s ním lze uhánět 279 km/h a na 100 km/h zrychlí za 4,5 s. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 11,2-11,5 litru.

A co diesely? Třílitrový V6 se systémem SCR, který čistí spaliny a on tudíž díky němu splňuje emisní normu Euro 6, vykazuje hodnoty 193 kW/4000 min-1 a 580 N.m ve 1750-2500 otáčkách. Za své služby vyžaduje 6,6-6,8 l nafty. Základní akcelerační disciplína mu trvá 7,3 s a rozjede se na 221 km/h. Specifikace S má v útrobách vidlicový osmiválec 4,2 l s parametry 283 kW/3750 min-1 a 850 N.m/2000-2750 min-1. Chlubí se osmilitrovou spotřebou, přitom o dva km/h překoná dvěstěpadesátku a na stovku sprintuje během 5,4 s.

S E-Hybrid2 využívá plug-in dobíjení z běžné elektrické zásuvky. Výkon elektromotoru byl více než zdvojnásoben, zvedl se z 34 na 70 kW. Lithium-iontové články mají nyní kapacitu 10,8 kWh, která umožňuje tichou jízdu až na vzdálenost 36 km. Pokud však jedete maximálních 125 km/h, vystačí vám maximálně na poloviční vzdálenost. Kompresorový třílitrový vidlicový šestiválec dává sám o sobě 245 kW. Celkový systémový výkon 306 kW je k dispozici při 5500 min-1, nejvyšších 590 N.m pak v rozmezí 1250 až 4000 otáček. Akcelerace z klidu na stovku během 5,9 s je působivá, s velkým SUV se dá upalovat až 243 km/h. Kombinovaná spotřeba leží na hodnotě 3,4 l, respektive 20,8 kWh/100 km v případě elektrické energie, pochopitelně opět jen ta papírová dle bruselských předpisů...

Nové Cayenne se začne v Německu prodávat 11. října. Automobilka už oznámila i ceny. Nejlevnější provedení Diesel přijde na 66.260 eur včetně daně (1,82 milionu korun). Cayenne S bude stát 80.183 eur, tedy zhruba 2,2 mil. Kč dle aktuálního kurzu. Za S Diesel zaplatí zájemce 82.087 eur (necelých 2,26 mil. Kč), úplně stejně ale dá i za S E-Hybrid, který je tak o tisíc eur levnější než výběhový základní S-Hybrid! A končící verze s éčkem v názvu navíc zlevnila o šest tisíc na 104.221 eur (2,86 mil. Kč)... Rozdíl mezi odcházejícím modelem a novinkou je však i tak markantní. Nejdražší z těch chystaných je Turbo, které klientovi odčerpá z konta mastných 128.378 eur, tedy v korunách skoro 3,53 milionu.

Psali jsme: Porsche Cayenne slaví, bylo prodáno půl milionu kusů

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Porsche AG
 

Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video) Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video)

Arogance posádky Porsche Cayenne je do nebe volající,…

Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid

Porsche představuje limitovanou sérii úspěšného SUV…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama