Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled a nová technika pro výkonné SUV

 

S Cayennem se v Zuffenhausenu trefili do černého. Vzniká už ve druhé generaci a automobilce přináší slušné zisky. Ale ta pochopitelně nemůže usnout na vavřínech.

V letech 2002-2010 vzniklo 276 tisíc aut první řady 9PA interního označení 955, od faceliftu pak 957. Druhé generace (typ 92A) se zatím během čtyř let zrodilo ještě více: 303 tisíc kusů! To je více než slušné, že? Nyní navíc prošla vzhledovou i technickou modernizací. Zda byl přeznačen znovu i kód 958, však bohužel netušíme.

Co se změnilo zvenčí? Hlavně přední nárazník, který je nyní agresivnější s většími chladicími otvory a užšími pásky diod pro denní svícení. Verze Turbo má standardně LED i v reflektorech, ostatní se spoléhají na bi-xenonové výbojky. Upraveny byly v této souvislosti pochopitelně i blatníky a kapota. Také „vlnky“ v koncových diodových světlech s novou grafikou dostaly místo dřívějších oblin hrany. Zmizelo mohutné madlo otevírání zavazadelníku, který se nyní aktivuje samočinně, páté dveře tak působí uhlazeněji, koneckonců i díky modifikacím prolisu pro registrační značku. Rovněž výfuky jsou jinak tvarované.

První opravdu praktické Porsche historie i nadále pojme až pětici pasažérů (spíše ale jen čtyři) a pořád je to trochu vyšší sporťák. Zadní cestující si mohou užívat i příplatkových odvětrávaných sedadel. Řidič má zase k dispozici nový multifunkční volant s páčkami pod volantem.

Aktualizovaná řada Cayenne se bude nabízet v celkem pěti verzích. U všech klesla spotřeba, jsou vybaveny novým start-stopem a mají aktivní klapky pro chlazení motoru za prostředním vstupem vzduchu, které se zavírají či otevírají samy dle potřeby. Základní S dostalo nový vidlicový šestiválec 3,6 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW/6000 min-1, ten nahrazuje předchozí vidlicový osmiválec 4,8 l. 550 N.m je k dispozici od 1.350 do 4500 otáček. Ano, má o 15 kW a 50 N.m více než V8. Přitom spálí 9,5-9,8 l benzinu na každých 100 km, což je zase naopak o litr méně... Jede 259 km/h a díky osmistupňové převodovce Tiptronic S vystřelí z klidu na stovku během 5,5 s. S příplatkovým paketem Sport Chrono je ještě o desetinku rychlejší, tento balíček je k mání také u všech ostatních provedení s konvenčními spalovacími motory, kde se chová naprosto stejně.

Turbu agregát V8 4,8 l zůstal, opět je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Poskytuje 382 kW/6000 min-1 a mohutných 750 N.m v rozmezí 2250-4000 min-1. Po německých dálnicích, zatím bez poplatků a mnohde i rychlostních omezení, s ním lze uhánět 279 km/h a na 100 km/h zrychlí za 4,5 s. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 11,2-11,5 litru.

A co diesely? Třílitrový V6 se systémem SCR, který čistí spaliny a on tudíž díky němu splňuje emisní normu Euro 6, vykazuje hodnoty 193 kW/4000 min-1 a 580 N.m ve 1750-2500 otáčkách. Za své služby vyžaduje 6,6-6,8 l nafty. Základní akcelerační disciplína mu trvá 7,3 s a rozjede se na 221 km/h. Specifikace S má v útrobách vidlicový osmiválec 4,2 l s parametry 283 kW/3750 min-1 a 850 N.m/2000-2750 min-1. Chlubí se osmilitrovou spotřebou, přitom o dva km/h překoná dvěstěpadesátku a na stovku sprintuje během 5,4 s.

S E-Hybrid2 využívá plug-in dobíjení z běžné elektrické zásuvky. Výkon elektromotoru byl více než zdvojnásoben, zvedl se z 34 na 70 kW. Lithium-iontové články mají nyní kapacitu 10,8 kWh, která umožňuje tichou jízdu až na vzdálenost 36 km. Pokud však jedete maximálních 125 km/h, vystačí vám maximálně na poloviční vzdálenost. Kompresorový třílitrový vidlicový šestiválec dává sám o sobě 245 kW. Celkový systémový výkon 306 kW je k dispozici při 5500 min-1, nejvyšších 590 N.m pak v rozmezí 1250 až 4000 otáček. Akcelerace z klidu na stovku během 5,9 s je působivá, s velkým SUV se dá upalovat až 243 km/h. Kombinovaná spotřeba leží na hodnotě 3,4 l, respektive 20,8 kWh/100 km v případě elektrické energie, pochopitelně opět jen ta papírová dle bruselských předpisů...

Nové Cayenne se začne v Německu prodávat 11. října. Automobilka už oznámila i ceny. Nejlevnější provedení Diesel přijde na 66.260 eur včetně daně (1,82 milionu korun). Cayenne S bude stát 80.183 eur, tedy zhruba 2,2 mil. Kč dle aktuálního kurzu. Za S Diesel zaplatí zájemce 82.087 eur (necelých 2,26 mil. Kč), úplně stejně ale dá i za S E-Hybrid, který je tak o tisíc eur levnější než výběhový základní S-Hybrid! A končící verze s éčkem v názvu navíc zlevnila o šest tisíc na 104.221 eur (2,86 mil. Kč)... Rozdíl mezi odcházejícím modelem a novinkou je však i tak markantní. Nejdražší z těch chystaných je Turbo, které klientovi odčerpá z konta mastných 128.378 eur, tedy v korunách skoro 3,53 milionu.

Psali jsme: Porsche Cayenne slaví, bylo prodáno půl milionu kusů

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Porsche AG

Štítky SUV Porsche Hybrid Diesely

 

Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne 2015: Agresivnější vzhled…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Porsche má Guinnessův rekord. Cayenne utáhnul 285tunový Airbus! Porsche má Guinnessův rekord. Cayenne utáhnul 285tunový Airbus!

U SUV jako je Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg nebo…

Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video) Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video)

Arogance posádky Porsche Cayenne je do nebe volající,…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…