Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera Sport Turismo: Neříkej mi kombík!

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Druhá generace Panamery se konečně dočká druhé karosářské varianty v sériové podobě. Zuffenhausen zachoval název Sport Turismo.

Pamatujete se na autosalon v Paříži 2012? Porsche tam tehdy přivezlo koncept sportovního kombíku na základě první generace Panamery (970). V té se však produkční podoby nedočkal, přichází až nyní ve druhé - a svou výstavní premiéru si odbude v Ženevě. Stejně jako základní fastback je i Sport Turismo opravdu hezké auto. Základní odlišnost lze rozpoznat na první pohled: od B-sloupku směrem dozadu se natáhla střecha.

V souvislosti s tím se auto zvýšilo o půl centimetru, na 1428 mm. Panamera v praktičtější variantě je jinak 5.049 mm dlouhá a 1937 mm široká, silueta sporťáku se nezměnila, stejně jako krátké převisy karoserie. Důležité cifry představuje i objem zavazadelníku: základ nabídne hezkých 520 l, po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 1390 l. Hybridní verze zredukovala kvůli instalaci baterií objem na 425-1295 l. Víko kufru je stejně jako sklápění elektrické a nákladová hrana jen 628 mm nad asfaltem.

Přibylo místo pro hlavy zadních cestujících, kteří mohou být až tři, Porsche uvádí obsaditelnost 4+1. Prostřední místo je vybaveno bezpečnostním pásem i opěrkou, není však plnohodnotné. Za příplatek může být Panamera Sport Turismo pouze pro čtyři, i zadní samostatné anatomické sedačky se ovládají elektricky.

Technici tuto verzi vybavili aktivním zadním spoilerem. Vysouvá se na dálnici nad 170 km/h (v Německu je ještě pořád někde neomezená), v režimech Sport a Sport Plus, případně s otevřenou panoramatickou střechou však už při devadesátce. Poskytuje také až 50 kg přítlaku na zadní nápravu.

Technika zůstává stejná jako u sportovního sedanu: v nabídce bude zatím pět verzí: 4, 4S, 4S Diesel, 4 E-Hybrid a Turbo, všechny se čtyřkolkou Traction Management s elektronicky řízenou spojkou. Výkonové spektrum dvakrát přeplňovaných zážehových vidlicových šestiválců začíná na 243 kW (330 k) v případě základního třílitru. Motor 2,89 l ve 4S má 324 kW (440 k), stejně objemný hybrid nabízí systémový výkon 340 kW (462 k). Nejvýkonnější Turbo dává 404 kW (550 k) ze čtyřlitru V8 se dvěma turby, stejnou konfiguraci naftové 4S Diesel 3,96 l reprezentuje 310 kW (422 k)

Ani nová karosářská verze nepřišla o armádu asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu, natáčení zadní nápravy a stabilizaci PDCC Sport. Kromě základního provedení mají všechny modely i adaptivní vzduchové odpružení. Rozvor 2950 mm zůstal zachován, kola mohou mít průměr až 21 palců.

Nejlevější Panamera 4 Sport Turismo přijde v Německu na 97.557 eur (2,64 mil. Kč), 4-E Hybrid stojí 112.075 eur (3,03 milionu korun), 4S 120.048 eur (3,24 mil.), 4S Diesel 123.975 eur (3,35 milionu) a nejdražší verze Turbo 158.604 eur, tedy v přepočtu 4,29 milionu korun. Evropský prodej odstartuje 7. října 2017.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Avatar - white label
3. 3. 2017 23:55
Re: OK
Zadek které generace fastbacku, té původní, nebo té nynější?
3. 3. 2017 23:16
Re: OK
Přesně, takhle měla Panamera vypadat od samého začátku!
Avatar - Stejsn
3. 3. 2017 11:08
Velebnosti,
jdu...
Avatar - white label
2. 3. 2017 20:14
Re: Nerad
Jasně, bude se to líbit hlavně Čechům, na ně je přece cíleno především..., ještě, že tu (mezi námi) máme i někoho s tak vytříbeným vkusem, jako máš ty i se svým multinickem...
Avatar - CHerokee
2. 3. 2017 19:19
Re: Nerad
Nevkusné, ale Čechům se to budu většinově líbit.