Porsche se v Paříži blýsklo novým závodním speciálem RS Spyder, ukázalo rovněž novou generaci 911 Targa s prosklenou střechou, vystavovalo i model 911 GT3 RS, který od podzimu rozšíří nabídku modelové řady 911 Carrera.

Porsche RS Spyder

Automobilka Porsche v Paříži vystavila nový RS Spyder, který je evolucí sportovního prototypu, momentálně závodícího v American Le Mans Series (ALMS) v rukou týmu Penske. Otevřený RS Spyder byl homologován s designací „Le Mans Prototypes 2“, takže se může účastnit závodů ALMS, European Le Mans Series (LMS) a 24-hodinovky v Le Mans.

Porsche nabídne nový RS Spyder soukromým týmům, což zajistí návratnost prostředků vložených do vývoje.

Na základě počítačových simulací a testů má nový RS Spyder vylepšené šasi, optimalizované křídlo a difuzor, přepracovanou karbonovou karoserii pro snadnější servis a upravené přívody vzduchu k chladičům. Značná pozornost byla věnována také elektrickému i hydraulickému systému a řízení. RS Spyder pohání osmiválec 3,4 litru o výkonu 370 kW při 10300 ot/min, což znamená proti předchůdci nárůst o 17 kW.

Motor spolupracuje se sekvenční šestistupňovou převodovkou s řazením na volantu, která byla vylepšena s cílem dosažení větší spolehlivosti a preciznějšího řazení. Hmotnost Porsche RS Spyder činí 775 kg. Brzdy využívají karbonové kotouče průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu.

Porsche 911 GT 3 RS

Porsche od podzimu rozšíří nabídku o model 911 GT3 RS, který se zařadí mezi modely s nejvyšším litrovým výkonem, jež německá automobilka vyrábí. Po motorické stránce je nové 911 GT3 RS identické s verzí 911 GT3. Zdvihový objem ležatého vodou chlazeného šestiválce se sice nemění (činí rovných 3600 cm3), ale výkon díky řadě úprav proti standardním 911 vyrostl na 305 kW při 7600 ot./min. Točivý moment má vrchol 405 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky činí 8400 ot./min.

Motor je vybaven mazáním se suchou skříní a vodním chlazením motorového oleje. Motor s variabilním časováním ventilů má zvětšený průměr škrtící klapky (82 místo 76 mm), nové výfukové potrubí s menším protitlakem a optimalizované hlavy válců. Automobilka sama označuje model za nejrychlejší mezi současnými produkčními atmosférickými vozy s motory podobného zdvihového objemu. Za písmeny RS se skrývají úpravy, které ze silného kupé dělají takřka sportovní náčiní.

Šestistupňová manuálně řazená převodovka má převody naskládány blíže u sebe a díky tomu, že motor má lehčí setrvačník a celý automobil má o 20 kg nižší pohotovostní hmotnost, dokáže motor snáze akcelerovat z nízkých do vysokých otáček. GT3 RS zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 4,2 s, což je o desetinu sekundy lepší údaj než v případě GT3. Akcelerace z klidu na 200 km/h trvá 13,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h. Obě předchozí hodnoty jsou tedy stejné jako u GT3.

Dvacetikilogramová hmotnostní redukce proti GT3 byla docílena použitím nastavitelného zadního přítlačného křídla z uhlíkového kompozitu, plastových dílů karoserie a polykarbonátového zadního okna. Pohotovostní hmotnost vozu tak nyní činí 1375 kg, přestože zadní část je širší. Uvnitř vozu jsou jen dvě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu, ochranný rám a příprava pro hlavní vypínač akumulátoru, který je součástí homologačních předpisů závodních vozů.

Řidič má k dispozici šestibodový bezpečnostní pás, ve voze je nainstalován hasicí systém. Interiér je proveden v černé barvě, střecha, volant a řadící páka je čalouněna Alcantarou. Exteriér je nabízen ve stříbrné, černé, oranžové nebo zelená barvě. Tradiční bílá v nabídce není.

911 Targa 4 a Targa 4 S

K návštěvě stánku Porsche lákala v Paříži i nová generace modelu 911 Targa s prosklenou střechou. Prosklený posuvný díl vznikl ze speciálního zpevněného skla a je o 1.9 kilogramů lehčí než u předchozího modelu. Střecha se posouvá elektricky, zmáčknutím tlačítka na středové konzole, a to v rozsahu 0 – 50 cm. Pohon všech čtyř kol modelu 911 Targa 4 zajišťuje šestiválec s výkonem 239 kW, silnější verze 911 Targa 4 S spoléhá na šestiválec o výkonu 261 kW. Maximální rychlost zůstala stejná jako u modelů 911 Carrera 4 a Carrera 4, tedy 280 km/h, resp. 288 km/h.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…