Pražský okruh u Černého mostu projde rekonstrukcí, začne se v březnu
Loni komplikovala (a později i nadále bude komplikovat) dopravu oprava dálnice D1 u Průhonic, letos můžeme očekávat vznik „špuntu“ u Černého mostu. Podle informací Radiožurnálu totiž v březnu (s ohledem na počasí) začne oprava pražského okruhu mezi sjezdy na Běchovice a Satalice, kudy denně projede až sedmdesát tisíc aut. Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa prosí řidiče, aby se obrnili trpělivostí. Pokud to bude možné, měl by být v celém úseku zachován provoz ve 2+2 pruzích.
Podle Kroupy bude rozsah opravy zmíněné části shodný s dálnicí D1. Pryč půjde více než třicet let starý povrch vozovky u Satalic, jenom o devět let mladší část u Běchovic, a pozornosti neujdou ani příslušné mosty. Už to samo o sobě napovídá, že nepůjde o sezónní záležitost – oprava úseku, ze kterého sjíždíme na Mladou Boleslav a Hradec Králové, potrvá zhruba dva roky.
ŘSD vypsalo standardní výběrové řízení na zhotovitele, které vyhrálo společenství firem Porr a Dálniční stavby. Podpisu smlouvy může zabránit pouze odvolání jedné z neúspěšných firem. Zástupci ŘSD se nicméně chtějí se zhotovitelem sejít, aby byl projednán průběh oprav a především jejich délku. Možná se totiž najde řešení, jak dvouletou rekonstrukci uspíšit. O finanční stránce akce se prozatím nehovoří.
S ohledem na plánovaný začátek a délku trvání opravy Pražského okruhu se zřejmě není třeba obávat dalších komplikací, které by přinesl dříve zmíněný záměr o rozšíření dálnice D11 od nultého po osmý kilometr. Na úseku by se totiž mělo začít pracovat až od roku 2018, tedy po skončení prací na Pražském okruhu.