3.8. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Příští Toyota GT86: Základ Mazdy MX-5, turbo a mild hybrid?

Příští Toyota GT86: Základ Mazdy MX-5, turbo a mild hybrid?

O nástupci Toyoty GT86 se mluví již delší dobu, nyní se však objevují další informace přímo z japonského vývoje, které říkají, že by malé kupé mohlo dostat systém KERS a turbo.

Celosvětové prodeje Toyoty GT86, malého puristického kupé s atmosférickým čtyřválcem boxer, jsou sice dobré, ale ne tak dobré, jak by Toyota chtěla a jak očekávala. Množí se tedy spekulace, co se s vozem stane v příští generaci. Zdroje magazínu Motoring nyní přinesly opravdu zajímavé zprávy.

O skutečnosti, že by automobil mohl vznikat na osvědčeném podvozku Mazdy MX-5, jsme slyšeli již dříve, a nejnovější údaje to potvrzují. Na tom by nebylo ještě nic tak zvláštního, spolupráce se Subaru byla dosti komplikovaná a MX-5 má podobnou filozofii jako GT86, až na otevřenou střechu. Jenže Toyota chce do vozu dále zabudovat systém rekuperace kinetické energie po vzoru KERS z monopostů Formule 1, z automobilu by se tedy stal takový „mild hybrid“, což by pomohlo jak výkonům, tak spotřebě.

Tím to ale nekončí, vůz by již neměl mít atmosférické plnění, ale sloužit mu má turbodmychadlo připojené ke čtyřválcové patnáctistovce. Údajně ještě není jasné, zda se jedná o agregát Skyactiv od Mazdy, anebo jde o vlastní jednotku Toyoty. Výkon vozu by pak celkově měl být větší než 190 koní (140 kW), což ale může znamenat i to, že papírově si stroj pohorší a bude tedy mít nižší výkon než dosavadních 200 koní. Možné však je, že automobil navíc i zhubne, Mazda MX-5 totiž začíná na hmotnosti pouhých 975 kg (bez eurořidiče).

Subaru BRZ AT – Automat ano/ne?

Příští Toyota GT86 bude nejdříve představena jako koncept pravděpodobně v roce 2017, až o tři roky později má jít do sériové výroby. Ať už bude mít techniku jakoukoliv, stále má jít o lehké kupé pro ty, kteří milují obratné a komunikativní sportovní vozy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá Nové Auto za rozumnou cenu Top Gearu zase tak rozumnou cenu nemá

Letošní série Top Gearu vymění nejen moderátory, ale i…

Toyota GT86 s motorem Ferrari poprvé v akci. Pálí gumy na požádání! (video) Toyota GT86 s motorem Ferrari poprvé v akci. Pálí gumy na požádání! (video)

Lidé mají občas opravdu šílené nápady. Třeba jako nacpat…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…