Prodeje GM v Číně poprvé předstihly prodeje v USA
Americký koncern General Motors oznámil, že jeho prodeje vozů v Číně za první pololetí tohoto roku poprvé v historii překonaly prodeje na domácím trhu ve Spojených státech. Důvodem je nerovnoměrně rostoucí poptávka po vozech v USA a obecně rychlý růst prodeje nových vozů v Číně. Koncern General Motors prodal v Číně od ledna do června 1,21 milionu vozů, což znamená proti stejnému období roku 2009 nárůst o 50 procent. Ve Spojených státech se koncernu podařilo prodat „jen“ 1,07 milionu vozů.
Aktuální vývoj rovněž odráží úsilí koncernu o expanzi na rozvíjejících se trzích, kde chce těžit z jejich rychlého růstu a kompenzovat jen pomalu rostoucí prodeje na domácím trhu. Prodej vozů na domácím trhu se v první polovině tohoto roku vyvíjí značně nerovnoměrně, když počet meziměsíčních růstu a poklesů je naprosto identický. Celkově však prodej vozů čtyř klíčových značek koncernu GM v prvním pololetí vzrostl meziročně o 36 procent.
Data o vývoji čínského trhu s automobily budou k dispozici až tento týden, avšak údaje za prvních pět měsíců tohoto roku vyznívají velmi příznivě. Prodeje osobních vozů v Číně vzrostly od ledna do května o 55 procent na 5,7 milionu jednotek, prodej vozů všech kategorií vzrostl o 53 procent na 7,6 milionu jednotek. Faktem ale rovněž je, že růst prodeje na čínském trhu začíná pomalu slábnout.