Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Project 1221: konkurence pro Bugatti Veyron?

Libor Zezulka
Diskuze (102)
Italská motoristická média mu věnují značnou pozornost, ale ve zbytku Evropy se o něm příliš nemluví. O čem je řeč? O tajném projektu 1221.

Pravidelný návštěvník italských motoristických serverů či čtenář tamějších magazínů narazí čas od času na článek věnovaný jakémusi tajnému projektu s označením 1221. Text nikdy nedoprovází fotografie, zatím nebyla zveřejněna jediná skica či počítačová retuš. Když se začtete do textu, zjistíte, že nějaká společnost z italské Modeny už čtyři roky vyvíjí sportovní vůz, který rozcupuje všechny konkurenty a stane se nejrychlejším supersportem světa s výkonem přes 1100 kW/1500 koní.

Tomu není těžké uvěřit, neboť supersporty se dnes pokouší stavět kde kdo a navíc dobrých konstrukčních kanceláří, jež pomohou konkurenta Veyronu od Bugatti navrhnout, se také pár najde. Jenže další informace vzbuzují pochybnosti. Nový supersport s údajným jménem MF1 (podle jména konstruktéra) nebude pohánět žádný šestnácti či dvacetiválec, ale turbína vyvinutá společností Williams International, která má na druhou stranu s výrobou těchto hračiček dlouholeté zkušenosti.

Maximálně 135 kg těžká turbína vyvine výkon 1100 kW a umožní supersportu uhánět rychlostí přesahující 430 km/h. Když už se téměř rozhodnete, že takové bláboly přestanete číst, ukáže se, že informace o projektu si nevycucal z prstu žádný italský novinář, ale pravidelně směřují na veřejnost prostřednictvím tiskových zpráv oné tajemné společnosti a co víc, vedoucím projektu není nikdo menší než slavný konstruktér Mauro Forghieri.

Pokud se rozhodnete záhadným tiskovým zprávám záhadné společnosti věřit, dozvíte se, že turbína ve srovnání s klasickým zážehovým motorem přináší řadu výhod, například nižší hmotnost, schopnost spalovat méně kvalitní palivo, vyrovnaný chod a také kompaktnost umožňující umístit turbínu mezi zadní kola. Další informace říkají, že se Projekt 1221 bude vyrábět v dvoumístném provedení a taktéž v uspořádání 2+1.

Zákazníci si budou moci vybrat mezi verzí s pohonem zadních nebo všech kol a také například mezi manuální nebo automatickou převodovkou. To ovšem pouze v případě, že společnost stojící za Projektem 1221 zaznamená dostatečný zájem potenciálních kupců a následně od nich vybere 20% zálohu na vůz, jehož cena nyní činí 575 000 eur. Po prvním říjnu cena supersportu vzroste na 675 000 eur. Co se z projektu nakonec vyklube, těžko soudit.

Libor Zezulka
Diskuze (102)
15. 8. 2005 15:54
Re: Oprava
15. 8. 2005 15:54
Re: Doba plastová IV. – Totálně VyPlastění
... tak Čáslav... kdo by to řekl... P.S. pozor na nosní přepážky... my z uhelnejch skladů o tom víme svý