Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil od Lucid Air byl na Laguna Seca rychlejší než Mustang Boss 302 Laguna Seca...

Tomáš Dusil
Diskuze (14)
Když pojmenujete speciální edici po slavném okruhu, asi tak nějak čekáte, že váš čas jen tak někdo nepřekoná. A že to rozhodně nebude elektromobil.

Elektromobily si obyčejně spojujeme s ekologickým provozem a šetrností vůči životnímu prostředí, přičemž jízdní výkony jdou obyčejně stranou. Jenže prototyp elektrického sedanu Lucid Air dokazuje, že ani elektromobil nemusí být pomalý. Spíše naopak.

Viz čas na jedno kolo na známém kalifornském okruhu Laguna Seca. Elektromobil zde dosáhl času 1:41,67. To je o 1,33 sekundy rychlejší čas, než jaký na kolo potřeboval tehdy nový Ford Mustang Boss 302 edice Laguna Seca z roku 2012, řízený testovacím jezdcem magazínu Motor Trend Randym Pobstem. Ten s tímto vozem zajel jedno kolo za 1 minutu a 43 sekund. Absolutní rekord Mustangu Laguna Seca na okruhu Laguna Seca přitom činí 1:39,5.

Může být ještě rychlejší

I na tento čas si však Lucid věří, prý stačí obout lepivé pneumatiky Pirelli P-Zero Trofeo R a čas se posune až na 1:39,3. Což by znamenalo překonání absolutního rekordu Mustangu Laguna Seca o dvě desetiny sekundy.

Zkušební prototyp ale při jízdě na okruhu ne tak docela odpovídal připravované sériové verzi. Navíc měl například hasičský záchranný systém či bezpečnostní klec, zlepšující ochranu posádky při převrácení vozidla. Díky tomu mu také chyběly některé interiérové díly. Navíc dostal také jiné, lepší brzdové obložení a brzdovou kapalinu pro zvlášť vysoké zatížení, tedy se zvýšeným bodem varu.

Vůz firmy Lucid Air je po vozech Tesla Model S a Fisker Karma dalším strojem, který nabízí špičkovou úroveň své techniky. Výrobce udává dojezd na jedno nabití přes 600 km a současně zrychlení z 0 na 60 mph, tedy 96 km/h za 2,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je údajně 235 mph, tedy 376 km/h. Auto má navíc dle vyjádření svých tvůrců reakce na řízení ne nepodobné legendárnímu Lotusu Elan. Jak je celé auto technicky vyřešené, ale zatím známé není. Pouze jen to, že motor s převodovkou jsou dílem techniků firmy Lucid Air a že vůz má pohon všech kol. Na stránkách firmy je také uvedeno, že cena vozu začíná na 60.000 USD, tedy více než 1,5 milionů korun. To není zase tolik, vzhledem k nabízeným výkonům a jistě i technice tohoto vozu.

Tomáš Dusil
Diskuze (14)
14. 9. 2018 11:12
To je dizajn!
Kde ty firmy berou dizajnery? Meli by jednoho poslat do Lexusu a minimalne 2 do Toyoty, tak jak to asi nedavno udelali i v Renaultu.
Avatar - speedfred
13. 9. 2018 21:36
Re: "Špičková úroveň techniky"
mám pocit že ťa v minulosti udrel blesk alebo si dostal nejaký elektrošok a nejako ti to v rozvodni skratlo podľa toho vyjadrovania čo tu predvádzaš (alebo máš tak 13-14 rokov a Evžen Mlask a podobný sú pre teba bohovia)
Avatar - lyon667
13. 9. 2018 18:08
Re: "Špičková úroveň techniky"
Tak špičkové výkony? Na Severní smyčce má problém dojet byť jen jediné kolo, závodní verzi Tiff Needell uvařil v Catalunyi za kolo a půl. Závodníkům na semaforech s kšiltem dozadu to může připadat "kewl", ale já z toho už dávno vyrost.

Mimochodem, na kolik pokusů odvezu těch 5-7 lidí z Brna do Mnichova a zpět?
13. 9. 2018 16:35
Re: Článek pustých žvástů
v teme korejskych aut sa s tebou fostek asi nikdy nezhodnem, ale teraz musim len suhlasit. Porovnava sa neporovnatelne a uplne nezaujimave a este aj titulok je klamstvo.
Avatar - .StenLi.
13. 9. 2018 13:43
Re: "Špičková úroveň techniky"
Ahaa ty si ten posledny hlupak, ktory este omiela tie hoaxy o spinavej elektrike bez toho aby si to konecne nastudoval >:D
Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70%) a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukuju v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este minuly rok to bolo 3,22 l.
[odkaz]
Takze necuduj sa ze si tu za trolla kedze v SR je iba 10% energie z fosilnych paliv a v CR cca 55% ked sa pocita nielen cierne a hnede uhlie ale aj vsetky plyny a biomasa. Ak si to este stale nepochopil, tak aj spinava elektrika v CR je 3x cistejsia ako jazdenie na ICE, ty chytraku >:D