Řídili jsme divoký Nissan Juke-R

Řídili jsme divoký Nissan Juke-R

 
 

Do Prahy zavítal unikátní Nissan Juke-R, vybavený technikou supersportovního GT-R. Měli jsme možnost krátce usednout za jeho volant.

Čas od času se naskytne příležitost usednout za volant auta, proti kterému působí i ty nejexkluzivnější produkty z Maranella, Stuttgartu nebo Sant´Agaty málem jako docela obyčejné tuctovky. Třeba takový Nissan Juke-R, což vlastně není nic jiného, než GT-R v kůži malého crossoveru, jenž existuje jen ve dvou exemplářích na světě a z toho jeden z nich má pravostranné řízení. Tak tomu se říká exkluzivita.

Juke-R Street Driving Show

A právě tohle auto se prohánělo minulý týden na parkovišti u vysočanské O2 Arény v rámci akce Juke-R Street Driving Show. Namísto dorazil ve speciálním stylovém přívěsu v doprovodu týmu lidí, kteří se v Británii podíleli na jeho vývoji. Jeden z nich nám dělal spolujezdce nebo na požádání i řidiče. Česká premiéra Juke-R, určená široké veřejnosti, byla doprovázena bohatým doprovodným programem, moderovaným Leošem Marešem, my ale dorazili na místo konání v předstihu, abychom si mohli auto samo krátce osahat.

Nejprve bylo třeba se seznámit s vytyčenou tratí, která byla vytyčena na dvou parkovištích O2 Arény a přilehlé obslužné komunikaci. Okruh to byl kvůli ostrým zatáčkám spíše pro motokáry, ale v takovýchto podmínkách nelze dělat zázraky. Trať jsme si nejprve vyzkoušeli ve 180koňovém sériovém Nissanu Juke a následně bylo k dispozici za tímtéž účelem 370Z ve speciální edici GT Edition. Obojí v podobě masivní porce jediného kola, navíc se zapnutým systémem jízdní stability, takže nic, hodné závisti.

Japonský démon

Ovšem Juke-R byl, i v těchto polních podmínkách, úplně jiný zážitek. Naživo jsem jej viděl poprvé a působí na mě přesně tak, jako na fotkách – drsně vyhlížející, široce rozkročený a s charismatem, které by mu mohl závidět nejeden čistokrevný supersport. Pokud tedy patříte do té kategorie lidí, jimž učaroval už odvážný styling sériového Juku. Jinak to pro vás bude prostě ještě ošklivější ošklivé auto.

Je ovšem v každém případě nutné ocenit, že vše, co odlišuje Juke-R od běžného juku je tu proto, aby se dovnitř vešla kompletní technika Nissanu GT-R - od motoru až po pohon všech kol. Nebo proto, aby tyto komponenty správně fungovaly, tedy zejména z hlediska přístupu, případně obtékání vzduchu. A k tomu ten černý matný lak… jeden z billboardů hlásal, že „ďábel ovládl Prahu“. Trefné.

Gibon rulez

Už když jsem viděl odpich, jakým se v předchozích jízdách Juke-R za ďábelského rachotu odlepil ze startovní čáry, proběhlo mnou příjemné mrazení, teď už to ale budu moci vyzkoušet i sám. Přes trubku o tloušťce lan mostní konstrukce tokijského Rainbow Bridge, tvořící ochrannou klec, se soukám do závodní skořepiny OMP a ještě než se stačím porozhlédnout po kabině, už mě maník z realizačního týmu kurtuje pěkně natěsno do pětibodových Schrothů.

Prý jestli mám sedačku dobře nastavenou. No, …nemám. Ačkoli je na zadním dorazu, kolena mám pod bradou a chodidlo v křeči, přitom ale sotva dosáhnu na volant. Pozice naprosto příšerná, mnohem horší, než u sériového auta a když v pozici plodu jen pro kontrolu lehce ťuknu do plynového pedálu, auto s prudkým trhnutím poskočí vpřed. Začínám mít vážné obavy, jak to (opět pouze jediné) kolo vůbec zvládnu odřídit.

Juke-R a děvčata: Bylo na co koukat!

Full throttle

Ale jak ukazuje další přibližně minuta a půl, mé tělo, zocelené ježděním se vším od pandy po hummer, funguje do jisté míry samo a dělá spoustu věcí, aniž bych nad nimi musel nějak zvlášť přemýšlet. Obsluha časomíry dává pokyn a já nekompromisně zarážím plynový pedál do podlahy. Nic není v téhle pozici za volantem snazšího. Juke-R se rozjíždí s prudkým škubnutím a vyráží vpřed, ale nějak to není ono…

Znáte ten efekt ze sci-fi filmů, kdy se po zapnutí nějakého toho hyperpohonu chvíli nic neděje a pak se z okolních hvězd stanou jen ubíhající čáry? Tak přesně tohle je juke. Nejprve vyrazí vpřed silou samotného 3,8litrového šestiválce, což samo o sobě není i přes strašidelnou váhu auta vůbec marné. To trvá asi tak 8-10 metrů, než se naplno roztočí turba. V ten okamžik se okolní svět zastavuje a …do mě zezadu v plné rychlosti naráží šinkansen.

Zrychlení a přilnavost čtyřkolky je naprosto nepochopitelná, jenže trvá asi tak dvě vteřiny. Cvak. Pádlem dávám převodovce pokyn k zařazení dvojky; změna kvaltu je tak rychlá, že turba vůbec nepolevují v plnění a projektil letí s neslábnoucí dál. Opět asi tak sekundu, protože následně i přes důkladně odizolovanou helmu slyším už trošku nervózní kopilotovo „ brejk, brejk!“. Asi tak 20 metrů předtím, než je vůbec potřeba se o levý pedál začít zajímat. Ale chápu, že se o takovou vzácnost trošku bojí, zvlášť když je do večera daleko…

Jestli má juke famózní akceleraci tak brzdy jsou snad ještě lepší, reagují okamžitě, mají rychlý nástup a neskutečnou účinnost. O nějakém testování dávkovatelnosti ovšem nemůže být v tuhle chvíli vůbec řeč.

Mr. Understeer

Rád bych vám teď řekl, jak je Juke-R stabilní v rychlých táhlých zatáčkách, jak reaguje na odlehčení zádě, jak zvládá vlásenky nebo jestli se s ním dá vyjet ze zatáčky dveřmi napřed, jenže nic z toho se na parkovišti vyzkoušet nedá. Zbytek okruhu už je boj s nedotáčivostí, hrnutím předních pneumatik a velmi malým rejdem tohoto bestiálního speciálu. Co ovšem poznat jde, jsou prakticky nulové náklony karoserie a na jednom ze zlomů parkoviště je cítit, že je Juke-R opravdu pekelně tvrdý a bouchnutí prozradí, že by tohle nebyl sen českého brousiče rozmlácených okresek druhé nebo třetí třídy.

Jeden světlý moment by tu ovšem byl. Při výjezdu ze zadního parkoviště na obslužnou komunikaci, odkud se i startovalo, prudce šlapu na pedál plynu a současně lehce škubnu volantem, což na kluzkém asfaltu vyvolá náznak velmi vítané přetáčivosti. Nechala by se, potvůrka, jen na to mít čas a prostor.

Jenže tím moje jízdní dojmy končí. Vím, že jich je příliš málo pro vás a ještě méně pro mě. Do mojí hlavy se Juke-R vtiskne především démonickým zrychlením i zpomalením, zatímco bídná pozice za volantem a žvýkání předních kol v boji s nedotáčivostí v absurdně pomalých zatáčkách časem určitě odezní kamsi do ústraní. Chtělo to prostě normální okruh. S kolegy se ale následně shodujeme na tom, že bychom mu dali přednost před klasickým GT-R. Tedy hned po 370Z…

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky SUV Nissan

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Pili jste před jízdou? Nissan Juke to pozná, o alkohol však nejde Pili jste před jízdou? Nissan Juke to pozná, o alkohol však nejde

Věděli jste, že při nedostatečném pití vody jsou vaše…

Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…