Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První lidská oběť autonomního řízení. Tesla Autopilot je vyšetřován úřady

Tesla S
Tesla S
Tesla S
Tesla S
23 Fotogalerie
V souvislosti s bezpilotním řízením se hodně řeší, kdo bude zodpovědný za případnou havárii. Teď už to asi budeme vědět, systém Tesla Autopilot zavinil smrt osoby za volantem

Ačkoli dnes už snad každá významná automobilka disponuje technikou, z níž se dá sestavit autonomní auto, většina z nich postupuje v této oblasti velice opatrně, zejména kvůli problémům s legislativou. Co se bude dít, když dojde k havárii nebo dokonce úmrtí? Brzy to budeme vědět, protože k této situaci už došlo.

V USA zemřel ve státě Florida 7. května "řidič", jenž patřil k významným klientům Tesly, svěřil vůz Model S do rukou systému Tesla Autopilot. K tragédii došlo, když elektrický sedan najel pod návěs náklaďáku, jenž přejížděl hlavní silnici a přišel o horní prosklenou část karoserie. Automobilka vysvětluje, že autonomní systém návěs neviděl, protože byl lakován bílou barvou, kterou autopilot proti světlé obloze nedokázal identifikovat.

Automobilka se dále hájí, že jde o první úmrtí zaviněné bezpilotním systémem Autopilot poté, co vozy s ním bezpečně najely téměř 210 milionů kilometrů a je tedy bezpečnější, než řízení člověkem, na které připadá v USA lidská oběť každých 151 milionů kilometrů. Ať tak nebo tak, celá věc se musí vyšetřit, což je v kompetenci federálního úřadu NHTSA, která se zaměří na chování autopilota v případě hrozící srážky. Pokud budou nalezeny nějaké problémy, budou se týkat zhruba 25 tisíc automobilů značky Tesla.