Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První prototypy Polestaru 1 už míří do výroby. Vznikne jich jen pár

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Před startem sériové produkce vznikne 34 prototypů vozu Polestar 1, které poslouží k vyladění posledních detailů hybridní novinky.

O hybridním Polestaru 1 už jsme toho napsali hodně, stejně jako o jeho čistě elektrických pokračovatelích. Nyní jsme se od generálního ředitele Thomase Ingenlatha dozvěděli, že první model značky Polestar, jež patří pod křídla Volva, již sjíždí z výrobních linek. Zatím tedy jen coby prototypy, kterých vznikne 34 kusů ve švédském Göteborgu. Sériová produkce pak odstartuje v novém čínském závodě.

„První prototypy pomohou našim inženýrům vyladit vše do posledního detailu. Chceme, aby bylo vše perfektní, až v polovině příštího roku odstartujeme sériovou produkci,“ nechal se slyšet Ingenlath o autě, které jsme si prohlédli třeba na ženevském výstavišti a poprvé v pohybu jsme jej viděli během letošního festivalu v Goodwoodu.

První zájemci už si mohli své auto sestavit v online konfigurátoru, zatím jen s omezenými možnostmi individualizace. Hybridní model přijde na 155.000 euro, což v přepočtu dělá necelé čtyři miliony korun. Cena dle vedení značky odpovídá tomu, kde se chce na automobilovém trhu usadit. Je tedy o něco dražší než konkurenční Tesla Model S P100D.

Vývoj nebyl procházkou růžovou zahradou, testovalo se mimo jiné i v osmadvaceti stupních pod nulou, kde akumulátory a další součásti pohonného ústrojí dostávají pořádně zabrat. Šéf Polestaru dále řekl, že „jednička“ není jen další hybrid, je to opravdové auto pro řidiče, které si majitele získá svými jízdními vlastnostmi.

Původně chtěl Polestar nabídnout první vlnu aut ve dvanácti zemích, díky velkému zájmu se ale nakonec rozhodl působiště ještě rozšířit. Po startu sériové produkce má každý rok vzniknout zhruba 500 vozů, přičemž zájem už vyjádřilo na 6000 potenciálních kupců.

Jak zaznělo v úvodu a ví se to již od počátku značky, Polestar 1 bude prvním a posledním plug-in hybridem, vše ostatní už budou elektromobily. Koncem roku 2019 má odstartovat výroba Polestaru 2, malého sedanu a konkurenta Tesly Modelu 3, v letech dalších budou následovat také SUV či kabriolet. Všechny tyto modely se v příštích letech mají stát technologickou špičkou Volva.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
5. 10. 2018 18:54
Luxus
Auto je to luxusní, každopádně cenovka taktéž... :'-(