reklama


PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým odpružením tu s námi jsou šest desetiletí. Nevydrží však dlouho, zvoní jim umíráček.

Citroën uvedl hydropneumatiku u přelomového futuristického modelu DS v říjnu 1955 a díky ní unikl o sedm let později 1962 francouzský prezident, generál Charles de Gaulle atentátu. Střelci prorazili dvě ze čtyř pneumatik, řidiči se ovšem podařilo z nebezpečné situace uniknout k letadlu. Velké vozy s dvojitým šípem měly nastavitelnou světlou výšku dlouhá léta standardně, ať už šlo o nástupce „bohyně“ s písmeny CX, nebo pozdější XM. Hydraulické čerpadlo plnilo měchy dusíkem. Postupně však zmizela z menších řad. Dnes už má poslední generaci Hydractive pouze C5, a to ještě alternativně, k mání jsou v jejím případě i klasické vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči. Finančními problémy stále zmítaný koncern PSA chce tuto techniku v blízké budoucnosti zaříznout úplně.

Prioritou jsou pochopitelně vysoké náklady na její další vývoj. A Francouzi musí šetřit a škrtat... Prodeje C5 s „koulemi“ se navíc propadly loni k 10.000 exemplářů, takže i klientela ztrácí zájem. Takže podle několika nejmenovaných zdrojů blízkých společnosti skončí v současné generaci a nástupce už nic takového nedostane. Zprávu přinesl server Automotive News Europe. Mluvčí PSA zatím odmítl celou záležitost komentovat, není tedy zdaleka oficiální. Může a také velmi pravděpodobně je součástí plánované redukce, kterou razí šéf koncernu Carlos Tavares. Úsporná opatření přijít musela, jinak bychom na Peugeot a Citroën pouze vzpomínali. Proč také vyrábět nákladně vlastní komponenty, když je lze získat levněji jinde?

Je to však trochu paradox vzhledem k oddělení současné divize DS (Different Spirit) coby samostatné luxusní značky, kde by se tento druh techniky hodil už jen kvůli image. Ale i nejdražší hatchbacky DS 5 výše popsanou vymoženost postrádají, protože stojí na platformě nižší střední třídy PF2. Většina verzí má jen jednoduchou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou, víceprvkovou dostaly pouze hybridy kvůli zástavbě zadního elektromotoru. Po technické modernizaci z března 2014 využívají všechny tlumiče PLV (Preloaded Linear Valve), které Citroënu dodává německé ZF. Šéf značky DS Yves Bonnefont v dubnu britskému Autocaru řekl, že další modely dostanou „sofistikované zavěšení“, ovšem bez konkrétnějšího popisu. Nejmenovaný zdroj nyní uvedl: „Cílem DS je i nadále být v pohodlí nejlepší, budoucí řady však využijí jinou techniku.“. Jakou, to zatím bohužel netušíme.

Hydropneumatický systém vyrábí továrna v Caen, která jej ovšem dodává i do Goodwoodu. Ano, odebírá jej prestižní Rolls-Royce pro své ultraluxusní limuzíny a kupé, takže zakázek má stále dost a o budoucnost se zatím rozhodně obávat nemusí. Pneumatické či hydraulické odpružení nabízí ale kupříkladu i německá konkurence, například Audi a Mercedes-Benz. Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort. Fanoušci Citroënu zamáčknou slzu, vozy podle nich spadnou do ještě větší uniformity a ztratí poslední zbytky výjimečnosti (což je určitě do značné míry pravda), nicméně neexistuje bohužel jiná volba.

JAKE.AUTO.CZ: DS 5 – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 

Přidat názorDiskuse: PSA končí s hydropneumatickým odpružením.…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně

Luxusní sedan od Citroënu se skromnějšími proporcemi míří…

 



 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama