PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým odpružením tu s námi jsou šest desetiletí. Nevydrží však dlouho, zvoní jim umíráček.

Citroën uvedl hydropneumatiku u přelomového futuristického modelu DS v říjnu 1955 a díky ní unikl o sedm let později 1962 francouzský prezident, generál Charles de Gaulle atentátu. Střelci prorazili dvě ze čtyř pneumatik, řidiči se ovšem podařilo z nebezpečné situace uniknout k letadlu. Velké vozy s dvojitým šípem měly nastavitelnou světlou výšku dlouhá léta standardně, ať už šlo o nástupce „bohyně“ s písmeny CX, nebo pozdější XM. Hydraulické čerpadlo plnilo měchy dusíkem. Postupně však zmizela z menších řad. Dnes už má poslední generaci Hydractive pouze C5, a to ještě alternativně, k mání jsou v jejím případě i klasické vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči. Finančními problémy stále zmítaný koncern PSA chce tuto techniku v blízké budoucnosti zaříznout úplně.

Prioritou jsou pochopitelně vysoké náklady na její další vývoj. A Francouzi musí šetřit a škrtat... Prodeje C5 s „koulemi“ se navíc propadly loni k 10.000 exemplářů, takže i klientela ztrácí zájem. Takže podle několika nejmenovaných zdrojů blízkých společnosti skončí v současné generaci a nástupce už nic takového nedostane. Zprávu přinesl server Automotive News Europe. Mluvčí PSA zatím odmítl celou záležitost komentovat, není tedy zdaleka oficiální. Může a také velmi pravděpodobně je součástí plánované redukce, kterou razí šéf koncernu Carlos Tavares. Úsporná opatření přijít musela, jinak bychom na Peugeot a Citroën pouze vzpomínali. Proč také vyrábět nákladně vlastní komponenty, když je lze získat levněji jinde?

Je to však trochu paradox vzhledem k oddělení současné divize DS (Different Spirit) coby samostatné luxusní značky, kde by se tento druh techniky hodil už jen kvůli image. Ale i nejdražší hatchbacky DS 5 výše popsanou vymoženost postrádají, protože stojí na platformě nižší střední třídy PF2. Většina verzí má jen jednoduchou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou, víceprvkovou dostaly pouze hybridy kvůli zástavbě zadního elektromotoru. Po technické modernizaci z března 2014 využívají všechny tlumiče PLV (Preloaded Linear Valve), které Citroënu dodává německé ZF. Šéf značky DS Yves Bonnefont v dubnu britskému Autocaru řekl, že další modely dostanou „sofistikované zavěšení“, ovšem bez konkrétnějšího popisu. Nejmenovaný zdroj nyní uvedl: „Cílem DS je i nadále být v pohodlí nejlepší, budoucí řady však využijí jinou techniku.“. Jakou, to zatím bohužel netušíme.

Hydropneumatický systém vyrábí továrna v Caen, která jej ovšem dodává i do Goodwoodu. Ano, odebírá jej prestižní Rolls-Royce pro své ultraluxusní limuzíny a kupé, takže zakázek má stále dost a o budoucnost se zatím rozhodně obávat nemusí. Pneumatické či hydraulické odpružení nabízí ale kupříkladu i německá konkurence, například Audi a Mercedes-Benz. Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort. Fanoušci Citroënu zamáčknou slzu, vozy podle nich spadnou do ještě větší uniformity a ztratí poslední zbytky výjimečnosti (což je určitě do značné míry pravda), nicméně neexistuje bohužel jiná volba.

JAKE.AUTO.CZ: DS 5 – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy uvalily na íránské firmy nové sankce. Vadí jim testy nosných raket Spojené státy uvalily na íránské firmy nové sankce. Vadí jim testy nosných raket

Spojené státy v reakci na čtvrteční test íránské nosné…

American Airlines snížily zisk, důvodem je především zvýšení platů zaměstnancům American Airlines snížily zisk, důvodem je především zvýšení platů zaměstnancům

Společnost American Airlines, která je největším leteckým…

Testování hyperloopu pokračuje. Zamýšlené rychlosti ale zatím zdaleka nedosahuje Testování hyperloopu pokračuje. Zamýšlené rychlosti ale zatím zdaleka nedosahuje

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Citroën Střední třída Vyšší střední třída

 

Přidat názorDiskuse: PSA končí s hydropneumatickým odpružením.…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně

Luxusní sedan od Citroënu se skromnějšími proporcemi míří…

 



 
Aljaška, indiáni a teď kovbojové... Naznačuje Škoda, že míří na americký trh?

Aljaška, indiáni a teď kovbojové... Naznačuje Škoda, že míří na americký trh?

Dnes 18:48

Kvůli hledání nových prodejních příležitostí Škoda zvažuje, že vstoupí na americký trh. Z posledních videí se zdá, že přípravy na vstup do USA už začaly.




Blesk.cz

Jak si užít kolonu na dálnici D1: Zajímavá místa a dobré restaurace na dosah! Vyrazte na výlet

Jak si užít kolonu na dálnici D1: Zajímavá místa a…

D1. Na této pozici v šachu většinou v klidu stojí královna. Pokud ovšem stojíte na dálnici D1, připadáte si, že…

Další dítě v babyboxu: V Jindřichově Hradci někdo odložil Ivanku

Další dítě v babyboxu: V Jindřichově Hradci někdo…

Oblečenou holčičku, zabalenou do deky, s puntíkatým červeným šátkem na hlavičce a dudlíkem na prsou někdo…

 

iSport.cz

Captain Energetic! Navrátil je v půlce MS druhý, stojku mu komplikoval vítr

Captain Energetic! Navrátil je v půlce MS druhý,…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Highdiver Michal Navrátil má závod na mistrovství světa v Budapešti rozjetý na medaili. V…

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od žen, Plzeň bude i zelená

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od…

Do nové sezony v nových dresech. V lize se řada týmů obleče od prvního kola HET ligy do upravených „pracovních…

 

Reflex.cz

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co všechno to znamená?

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co…

Britský ministr pro imigraci Brandon Lewis dnes oznámil konec volného pohybu pracovníků po březnu 2019, kdy má…

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt dostupnější než voda

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt…

Z předního okénka mám stále tentýž výhled – na čtyři ozbrojence usazené na korbě auta jedoucího před námi.…