PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým odpružením tu s námi jsou šest desetiletí. Nevydrží však dlouho, zvoní jim umíráček.

Citroën uvedl hydropneumatiku u přelomového futuristického modelu DS v říjnu 1955 a díky ní unikl o sedm let později 1962 francouzský prezident, generál Charles de Gaulle atentátu. Střelci prorazili dvě ze čtyř pneumatik, řidiči se ovšem podařilo z nebezpečné situace uniknout k letadlu. Velké vozy s dvojitým šípem měly nastavitelnou světlou výšku dlouhá léta standardně, ať už šlo o nástupce „bohyně“ s písmeny CX, nebo pozdější XM. Hydraulické čerpadlo plnilo měchy dusíkem. Postupně však zmizela z menších řad. Dnes už má poslední generaci Hydractive pouze C5, a to ještě alternativně, k mání jsou v jejím případě i klasické vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči. Finančními problémy stále zmítaný koncern PSA chce tuto techniku v blízké budoucnosti zaříznout úplně.

Prioritou jsou pochopitelně vysoké náklady na její další vývoj. A Francouzi musí šetřit a škrtat... Prodeje C5 s „koulemi“ se navíc propadly loni k 10.000 exemplářů, takže i klientela ztrácí zájem. Takže podle několika nejmenovaných zdrojů blízkých společnosti skončí v současné generaci a nástupce už nic takového nedostane. Zprávu přinesl server Automotive News Europe. Mluvčí PSA zatím odmítl celou záležitost komentovat, není tedy zdaleka oficiální. Může a také velmi pravděpodobně je součástí plánované redukce, kterou razí šéf koncernu Carlos Tavares. Úsporná opatření přijít musela, jinak bychom na Peugeot a Citroën pouze vzpomínali. Proč také vyrábět nákladně vlastní komponenty, když je lze získat levněji jinde?

Je to však trochu paradox vzhledem k oddělení současné divize DS (Different Spirit) coby samostatné luxusní značky, kde by se tento druh techniky hodil už jen kvůli image. Ale i nejdražší hatchbacky DS 5 výše popsanou vymoženost postrádají, protože stojí na platformě nižší střední třídy PF2. Většina verzí má jen jednoduchou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou, víceprvkovou dostaly pouze hybridy kvůli zástavbě zadního elektromotoru. Po technické modernizaci z března 2014 využívají všechny tlumiče PLV (Preloaded Linear Valve), které Citroënu dodává německé ZF. Šéf značky DS Yves Bonnefont v dubnu britskému Autocaru řekl, že další modely dostanou „sofistikované zavěšení“, ovšem bez konkrétnějšího popisu. Nejmenovaný zdroj nyní uvedl: „Cílem DS je i nadále být v pohodlí nejlepší, budoucí řady však využijí jinou techniku.“. Jakou, to zatím bohužel netušíme.

Hydropneumatický systém vyrábí továrna v Caen, která jej ovšem dodává i do Goodwoodu. Ano, odebírá jej prestižní Rolls-Royce pro své ultraluxusní limuzíny a kupé, takže zakázek má stále dost a o budoucnost se zatím rozhodně obávat nemusí. Pneumatické či hydraulické odpružení nabízí ale kupříkladu i německá konkurence, například Audi a Mercedes-Benz. Daleko více se ovšem prosazují elektronicky řízené alternativy v podobě adaptivních podvozků, které jsou levnější na vývoj i výrobu a ve finále poskytují větší komfort. Fanoušci Citroënu zamáčknou slzu, vozy podle nich spadnou do ještě větší uniformity a ztratí poslední zbytky výjimečnosti (což je určitě do značné míry pravda), nicméně neexistuje bohužel jiná volba.

JAKE.AUTO.CZ: DS 5 – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok

Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od…

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Citroën Střední třída Vyšší střední třída

 

Přidat názorDiskuse: PSA končí s hydropneumatickým odpružením.…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně Citroën zahájil prodej sedanu DS5 LS v Číně

Luxusní sedan od Citroënu se skromnějšími proporcemi míří…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti se vydaly v Masarykových stopách

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti…

Jaké to je být prezidentem? To si zažily v sobotu 21. října pražské děti při jednodenní akci Národního muzea. V…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu napařil desítku

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…