Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ram 1500 EcoDiesel spotřebuje 8,4 l nafty na 100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Vstup italského Fiatu do severoamerického koncernu Chrysler přinesl řadu změn. Jednou z nich je i rozšíření nabídky pohonných jednotek klasických pick-upů o úsporné turbodiesely.

Značka Ram Trucks již téměř před rokem oficiálně oznámila, že pod kapotu její nejmenší modelové řady pick-upů zamíří turbodiesel a pro modelový rok 2014 byl uveden Ram 1500 EcoDiesel, u nějž je vyzdvihována především spotřeba paliva.

V přídi modelu 1500 EcoDiesel pracuje vznětový přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 litru, jehož dodavatelem je italská společnost VM Motori. Tento motor disponuje výkonem 177 kW a točivým momentem 569 N.m.

Italský turbodiesel v pick-upu Ram 1500 spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou TorqueFlite. Podle Ram Trucks má tato kombinace nabízet nejlepší hodnotu točivého momentu ve třídě půltunových pick-upů na severoamerickém trhu a zároveň i jedny z nejnižších hodnot spotřeby paliva.

Oficiální materiály Ram Trucks uvádí, že v případě provedení vybaveným pouze pohonem zadních kol má 1500 EcoDiesel spotřebu paliva na dálnici 8,4 litru nafty na 100 km. V kombinovaném provozu město/dálnice se má spotřeba zvýšit na 10,2 l na 100 km a v čistě městském prostředí je to již 11,8 l na 100 km.

V případě provedení s pohonem všech čtyř kol má mít Ram 1500 EcoDiesel spotřebu paliva na dálnici 8,7 l na 100 km, v kombinovaném provozu 10,7 l na 100 km a ve městě 12,4 l na 100 km. Obě provedení jsou podle Ram Trucks nejúspornějšími zástupci třídy půltunových pick-upů s konvenčním pohonem na severoamerickém trhu.

Rozšíření palety pohonných jednotek pick-upů Ram 1500 o turbodiesel je podle vyjádření Freda Diaze, prezidenta a generálního ředitele Ram Truck, reakcí na poptávku ze strany zákazníků.

Ram 1500 EcoDiesel splňuje emisní normy Tier 2-Bin 5/LEV II v padesáti severoamerických státech. První objednávky na tento naftový pick-up začnou prodejci přijímat 7. února 2014.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2014 14:59
Re: Nádherné auto, špatný motor ...
Dá se říct že ano.....Největší řady 3500 a víc popř. 350-650 sou na úrovni jako tady Avie, Reanulty Midlum, MB Atego atd.

Ale pak mi uniká cpát do základní verze motor 3,0 CRD který je tak vhodný akorát pro suv. V pikpau pokkud bude něco vozit to bude děsně trpět
6. 2. 2014 12:23
Re: Nádherné auto, špatný motor ...
A nejsou snad velké pickupy náklaďáky?
Avatar - Ji/Ri
6. 2. 2014 12:21
bmw
být to bmw, tak má spotřebu u toho samého auta a motoru 3,5... >:D
6. 2. 2014 10:26
Super
To chci!!!
Avatar - Barrichello
6. 2. 2014 09:02
Re: Nádherné auto, špatný motor ...
Jo, ale jaké diesly....takové, že tady v evropě je najdeš v nákladácích >:D