Re-exporty 2011: Téměř 6 % nových aut prodaných v ČR bylo vyvezeno za hranice

Re-exporty 2011: Téměř 6 % nových aut prodaných v ČR bylo vyvezeno za hranice

 
12.1. 2012 ČTK

Export vozů, které již byly zaregistrované v českém registru, meziročně stoupl o čtvrtinu.

Téměř šest procent loni prodaných nových aut v Česku bylo následně vyvezeno za hranice. Nové vozy tvořily zhruba polovinu všech vyvezených aut. Celkově export vozů, které již byly zaregistrované v českém registru, meziročně stoupl o čtvrtinu. Uvedlo to Sdružení automobilového průmyslu.

Zatímco 9928 vozů stáří do jednoho roku bylo vyvezeno, 3841 nových aut registrovaných v zahraničí naopak zamířilo k zákazníkům do ČR. Počet nových aut na českých silnicích byl tak o více než 6000 vozů nižší, než by odpovídalo oficiálně uváděnému číslu 173.282 aut, které vychází z prvních registrací v ČR.

Podle odborníků si mohou tzv. reexporty některé značky vylepšovat prodejní statistiky v ČR, i když vozy nakonec v Česku nejezdí a tedy ani nepřispívají k obnově zastaralého vozového parku. Prodejci se naopak hájí, že pro ně není důležité, kde prodané vozy v rámci EU skončí. Kvůli situaci kolem reexportů vystoupilo loni zastoupení Hyundai ze Svazu dovozců automobilů.

"Statistika prvních registrací vozidel v ČR je tvořena podle stejných pravidel jako statistika prvních registrací v celé EU. Z těchto údajů je Evropskou organizací výrobců automobilů (ACEA) následně sestavována statistika prvních registrací vozidel v zemích EU27+EFTA," uvedl ředitel sdružení Antonín Šípek.

Nejvíce vyvezených vozů poprvé zaregistrovaných loni bylo značky Ford (2910), následuje Volkswagen (1885) a Škoda (1080). Hyundai patří 11. místo. Naopak mezi dovozy nových aut vede Škoda (588), následovaná Fordem (483) a Volkswagenem (372).

Podle Šípka platí, že obnova tuzemského vozového parku je na velmi nízké úrovni. Trh podle oficiálních čísel vzrostl o 2,4 procenta a obnova osobních vozů dosáhla 3,85 procenta. Ve vyspělých zemích se přitom obnova pohybuje mezi osmi a deseti procenty.

"Hodnota obnovy vozového parku novými osobními automobily se tak v roce 2011 dostala na úroveň roku 2003, v letech 2004 až 2008 se pohybovala dokonce pod 3,5 procenta," dodal Šípek. Tento pokles způsobila deformace na trhu osobních automobilů daná nemožností odpočtu DPH při nákupech firemních vozidel. Nejvyšší hodnota obnovy parku novými osobními automobily byla dosažena v roce 1997, kdy činila 5,13 procenta.

Celkem bylo v Česku v polovině minulého roku registrováno 4,55 milionu osobních aut s průměrným stářím 13,76 roku. Více než 60 procent registrovaných vozidel bylo starších deseti let.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Na cestách ode zdi ke zdi Glosa Jany Havligerové: Na cestách ode zdi ke zdi

České školství se potácí ode zdi ke zdi, na smysluplnou…

Babiš slibuje peníze obcím. Má jim přispět transformovaný investiční fond Babiš slibuje peníze obcím. Má jim přispět transformovaný investiční fond

Vláda v demisi plánuje přeměnit Státní fond rozvoje…

Zeman: Babiše jmenuji premiérem znovu, bez ohledu na výsledek referenda ČSSD Zeman: Babiše jmenuji premiérem znovu, bez ohledu na výsledek referenda ČSSD

Prezident Miloš Zeman jmenuje premiéra v demisi Andreje…

Pětina českých firem netuší o GDPR. Je to nejhorší výsledek ze zkoumaných zemí Pětina českých firem netuší o GDPR. Je to nejhorší výsledek ze zkoumaných zemí

V Česku pětina firem neví o tom, že v pátek 25. května…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

TEST: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

Dnes 12:56

Společně s druhou modernizací zavítal Ford EcoSport konečně také na tuzemský trh. Dokáže se v nabité třídě kompaktních SUV prosadit?




Blesk.cz

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích, děda na hoverboardu!

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích,…

Že je moderní technika jen pro mladé? Ani náhodou! Dědeček z Ostravy vyrazil na procházku s babičkou. Ta má v…

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State of Decay 2

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State…

Zombie se vrátily a s nimi i všudypřítomný a nikdy nekončící strach ze smrti. State of Decay 2 pro Xbox One a PC…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Řádění vzteklé Plíškové užasle sledoval i Djokovič: Vůbec nechápal!

Řádění vzteklé Plíškové užasle sledoval i Djokovič:…

Ledová královna, kterou nic nerozhází. Takovou pověst si na tenisovém okruhu vybudovala česká jednička Karolína…

 

Reflex.cz

Zuzana Boehmová o hrůzách Konga, o studiích v USA, o „českém instinktu“ i neexistující americké mateřské

Zuzana Boehmová o hrůzách Konga, o studiích v USA, o…

Češka ZUZANA BOEHMOVÁ (37) urazila velký kus cesty. Při práci pro OSN a Světovou banku objela svět jako…

Žijeme ve šťastné zemi. Děti nepoznají tank

Žijeme ve šťastné zemi. Děti nepoznají tank

Jsem v práci první týden po dovolené a pomalu vyhodnocuji její průběh. A tak mne jistě omluvíte, když se zde…