Renault Mégane Coupé - Sportovnější tvář Mégane

Renault Mégane Coupé - Sportovnější tvář Mégane

 
 

Nový Renault Mégane Coupé se jako koncept představil na jaře v Ženevě. Renault ho dovedl do sériové výroby a Coupé tak bude sportovnější alternativou k pětidveřovému hatchbacku.

Renault v podstatě opakuje postup, který už provedl u první generace Méganu z roku 1995. Tehdy také nabídl místo klasického třídveřového hatchbacku variantu Coupé (a odvozený Cabriolet). S druhou generací přišel třídveřový hatchback standardním postupem odvozený od pětidveřového, stále se prodává svébytná verze Coupé-Cabriolet. Nyní se se třetí generací značka vráci k označení Coupé.

I přes název Mégane Coupé se v podstatě o žádné kupé nejedná. Sportovněji laděná a méně praktická varianta Méganu má proti pětidveřovému hatchbacku nižší linii střechy, záď je ale stále splývavá (i když pod menším sklonem) a končí výklopným vstupem do zavazadlového prostoru. Mégane Coupé je o 48 mm nižší a o 10 kg lehčí. Koneckonců velice podobný přístup zvolil Opel – také třídveřová Astra má s pětidveřovou shodnou délku a rozvor, ale nižší karoserii.

obrázek [555 x 338]
 

Vzhledově se Mégane Coupé od pětidveřové verze liší také v přední části. Části otvoru pro přístup vzduchu pod předními světlomety mají rámeček se saténově-chromovou povrchovou úpravou a v prostřední části otvoru se nachází matně černá horizontální lišta. Podle předního nárazníku je tak možné Mégane Coupé i z čelního pohledu snadno rozpoznat.

Přední kapota i prolisy na bocích se shodují s hatchbackem, ale od B sloupku dál není ani jeden povrchový díl karoserie a dokonce ani žádná křivka shodná. Spodní hrana oken je stoupající a obloukem se před C sloupkem zvedá. Zadní boční okna tak končí špičkou a na jejich linie navazuje tvar víka zavazadlového prostoru. Záď je zakulacená s masivním nárazníkem. Nákladová hrana je podstatně výš než už pětidveřového hatchbacku (804 mm proti 749 mm).

Ze srovnání sportovněji střižených třídveřových aut nižší střední třídy vyplyne, že jsou rozměry všech konkurentů velmi podobné. Délka všech modelů uvedených v tabulce se pohybuje mezi 4,25 a 4,30 metru a šířka s výjimkou Astry GTC není výrazněji menší než 1,8 metru. Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci největší Honda Civic Type-S. Mégane Coupé má na ostatní konkurenty v tomto ohledu výhodu v podobě 33l úložného prostoru pod podlahou.

Renault Mégane Coupé - srovnání rozměrů s konkurencí
RozměrRenault MéganeHonda Civic Type-SKia pro_cee'dOpel Astra GTCVW SciroccoVolvo C30
Délka [mm]429542704250429042564252
Šířka [mm]180817851790175318101782
Výška [mm]142314601450143514041447
Rozvor [mm]264026202650261425782640
Objem zav. prostoru [l]344+33415340340292233

Výchozím předpokladem pro dobrou ovladatelnost je široký rozchod kol – 1546 mm vpředu a 1547 mm vzadu. Mégane Coupé má tužší tlumiče i pružiny než hatchback. Při bočním přetížení 1 m.s-2 se tak karoserie nakloní o 0,38°, v případě hatchbacku je boční náklon 0,42°. Pro srovnání průměr v nižší střední třídě je 0,45° a předchozí generace Méganu dosahovala náklonu 0,46°.

obrázek [555 x 420]
 

Podvozek Coupé podstoupil i další úpravy, výsledkem je snížení těžiště o 12 mm. Posilovač řízení v novém Méganu poskytuje lepší zpětnou vazbu, přesnější a rychlejší reakce. Převod řízení byl proti předchozí generaci zkrácen a zvýšila se příčná tuhost předního pomocného rámu, což opět přispívá k lepší ovladatelnosti. Pro opakované zastavení z rychlosti 100 km/h potřebuje Mégane jen 37 metrů.

Doporučujeme
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Mezi zážehovými motory nabídne Mégane Coupé výběr dvou atmosférických a dvou přeplňovaných pohonných jednotek. Základem bude 1,6 16V o výkonu 81 kW (verze 74 kW je určena jen pro hatchback). V okamžiku zahájení prodeje bude k dispozici také 2,0 TCe 180 s turbodmychadlem twin-scroll. Účinek turba se projevuje už od 1200 ot./min. Nejvyšší výkon je 132 kW, maximum točivého momentu 300 Nm při 2250 ot./min. Při overboost se maximum posune na 140 kW a naroste se točivý moment ve vyšších otáčkách.

Příští rok se v nabídce objeví motor 1,4 TCe 130, který je osazen jednoduchým turbodmychadlem. Parametry motoru (výkon 96 kW, točivý moment 190 Nm) jsou na úrovni atmosférického dvoulitru, díky nižšímu objemu je ale kombinovaná spotřeba jen 6,5 l/100 km. Pro Mégane Coupé v této verzi bude konkurentem zejména VW Golf/Scirocco 1,4 TSI.

Renault později také nabídne atmosférický 2,0 16V (103 kW) s bezestupňovou převodovkou CVT.

Renault Mégane Coupé 2009: Přehled zážehových motorizací
Motor1,6 16V1,4 TCe 1302,0 16V2,0 TCe 180
Převodovka6M6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]1598139719971998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/600096/-103/6000132/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]151/4250195/-195/3750300/2250
Max. rychlost [km/h]195--225
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,5--7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,96,5-7,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1205--1320

Řada dieselových motorizací je shodná s pětidveřovým hatchbackem. Základem je úsporný 1,5 dCi ve čtyřech výkonových variantách. Verze s 63 a 78 kW jsou známé už z dalších modelů, 66 a 81 kW jsou nové a mají standardně filtr pevných částic.

Motor 1,9 dCi (96 kW) se do Méganu dostane v modernizované verzi, která vyhovuje podmínkám emisní normy Euro 5. Na vrchol nabídky turbodieselů se na jaře postaví 2,0 dCi o výkonu 118 kW (manuální převodovka) a 110 kW (automatická převodovka). Točivý moment má v maximu 380, resp. 360 Nm. Díky mimořádně rychlému předehřívání bude možné tento motor okamžitě nastartovat při mrazech až do -23°C, tedy v podmínkách mírného podnebí prakticky vždy.

Renault Mégane Coupé 2009: Přehled vznětových motorizací
Motor1.5 dCi 851.5 dCi 90 DPF1.5 dCi 1051.5 dCi 110 DPF1.9 dCi 130 (DPF)
Převodovka5M5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]14611461146114611870
Válce/ventily4/24/24/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]63/375066/400078/400081/400096/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]200/1750200/1750240/2000240/1750300/1750
Max. rychlost [km/h]175180190190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,912,510,910,59,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,54,54,65,1
Pohotovostní hmotnost [kg]12051205120512051310 (1320)

O pasivní bezpečnost se stará třetí generace balíčku bezpečnostních systémů. Bezpečnostní pásy mají dvojité předpínače, které brání pohybu vpřed při nárazu, a omezovač účinku na hrudní koš, který brání nebezpečným poraněním od pásů. Dvoukomorové boční airbagy (známé už z nové Laguny) umožňují regulovat plnění airbagů v závislosti na intenzitě nárazu. Přesnější výpočet je prováděn pomocí dvojitých bočních senzorů.

obrázek [555 x 406]
 

Další bezpečnostní prvky zahrnují čelní airbagy s deaktivací na místě spolujezdce, okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy nebo například přední kapotu se zlepšenou absorpcí energie při střetu s chodcem. V testech Euro NCAP nový Mégane získal 37 bodů, což je maximum a znamená to tedy udělení 5 hvězd. Ochrana chodců při střetu hlavy s kapotou byla naopak vyhodnocena jako převážně slabá.

Ačkoliv bylo testováno pětidveřové provedení, jeho výsledky se vztahují i na Coupé. To má navíc jeden neobvyklý prvek pasivní bezpečnosti, převzatý od předchozí generace třídveřových Renaultů Mégane – „airbagy“ uvnitř přední části sedáku předních sedadel. Ty se při kolizi nafouknou a brání tak nebezpečnému jevu, kdy cestující pod bezpečnostním pásem podklouzne.

Mimo reálné prostředí je možné se s Méganem Coupé „svézt“ také v nejnovějším vydání hry Need for Speed Undercover.

obrázek [555 x 318]
 

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Renault Mégane - La Golf française
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 

Tapety

Renault Mégane Coupé Renault Mégane Coupé
Renault Mégane Coupé Renault Mégane Coupé
Renault Mégane Coupé Renault Mégane Coupé
Renault Mégane Coupé Renault Mégane Coupé
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…