Renault Mégane má novou tvář i srdce

Renault Mégane má novou tvář i srdce

 
 

Po obvyklých třech letech na trhu projde kdysi kontroverzní Renault Mégane faceliftem. Změní se vizáž i motorová paleta.

V roce 2002 Renault připravil zákazníkům a příznivcům oblých tvarů prvního méganu šok. Důležitý model nižší střední třídy zcela změnil vizáž, když zaoblenou karoserii nahradila futuristicky střižená schránka s ostrými hranami. Po obvyklých třech letech Renault naordinoval méganu liftink, od kterého si slibuje zvýšení prodejů, jež například v České republice táhnou především sedan a kombi.

Úpravy se týkají celé modelové řady mégane (tedy všech karosářských verzí i sportovního Méganu Sport – jeho test naleznete v aktuálním čísle magazínu). Přední část osvěžil přemodelovaný nárazník s větším vstupem vzduchu a mlhovkami posunutými do stran, větší přední světlomety a nová mřížka chladiče. Mégane se těmito úpravami přiblížil faceliftované laguně.

Vzadu nalezneme upravené světlomety, a to jak u hatchbacku, tak sedanu a kombi. V interiéru výrobce slibuje širší výběr barev, tvary palubní desky zůstanou nezměněny. Výbavu obohatí dešťový a světelný senzor, zdokonalená automatická klimatizace a druhá generace navigačního systému Carminat. Důležitou proměnou prošla motorová paleta. V první řadě všechny nabízené jednotky splňují emisní normu Euro IV.

Pod kapotu méganu se nastěhoval vznětový čtyřválec 2.0 dCi, který poskytuje maximální výkon 110 kW při 4000 ot./min. a točivý moment 340 Nm při 2000 ot./min. Je spojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,7 sekund, kombinovaná spotřeba přitom činí pouze 5,4 litru. Jednotce 1.9 dCi Renault daroval filtr pevných částic a zvýšil výkon na 95 kW.

Ten může proudit na kola přední nápravy skrze šestistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku. Nejslabší vznětový agregát 1.5 dCi poskytuje stále výkon 78 kW, ale točivý moment vzrostl o 20% na 240 Nm při 2000 otáčkách. I tato jednotka bude spojena s šestistupňovou manuální převodovkou. Co se týče zážehových motorů, lze vybírat mezi 1.4 16 (73 kW), 1.6 16V (81 kW), 2.0 16V (99 kW), 2.0 T 16V (121 kW) a 2.0 T 16V (165 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…